Case One Plus – tuotteen ja ohjelman luonteva yhteys mahdollisti tähtitulokset

One Plus lanseerasi 3T älypuhelimen markkinoille loppusyksyllä 2016. Tavoitteena laajan tavoittavuuden sekä vahvan huomioarvon lisäksi oli houkutella kohderyhmää tutustumaan tarkemmin uuden puhelinmallin ominaisuuksiin. One Plus otti haltuun Kaikki vastaan 1 -ohjelman onnistuneesti ja yhteistyön tuloksena syntyi malliesimerkki menestyksekkäästä ohjelmayhteistyöstä. Yhteistyön onnistumisen kruunasi kevään myynnin tulokset: One Plus 3T nousi myydyimmäksi älypuhelimeksi Elisalla.

Kaikki vastaan 1 -ohjelmayhteistyö nähtiin toimivana ratkaisuna 3T lanseerauksessa, sillä nuoremman ikäryhmän tavoittava ohjelma viihdytti katsojia TV:n lisäksi myös mobiililaitteiden äärellä. Uudenlainen ohjelma mahdollisti myös puhelimen eritysominaisuuksien esittelyn hyvin konkreettisesti sekä ohjasi katsojia luontevalla tavalla tutustumaan puhelinmalliin tarkemmin. Koska tunteilla on vahva vaikutus ostopäätöksessä tuli yhteistyön olla aidosti mielikuviin vaikuttavaa, fiiliksiä herättävää ja uskottavaa.

Yhteistyössä kiteytyi kaikki onnistuneen ohjelmayhteistyön ainesosat 

  • Erittäin luonteva yhteys brändin ja ohjelman välillä

  • Onnistunut tuotesijoittelu sekä integrointi ohjelman markkinoinnissa

  • Ennennäkemätön kohderyhmän aktivointi ja sitouttaminen

  • Ohjelman persoonien hyödyntäminen luontevalla tavalla
     

Ohjelma tavoitti 2,9 miljoonaa suomalaista 

  • Kaikki vastaan 1 -ohjelma tavoitti kaiken kaikkiaan upeat 2,9 miljoonaa suomalaista, ohjelman keskikatsojamäärän ollen yli puoli miljoonaa viikossa.

  • Nuorekkaan katsojaprofiilin lisäksi ohjelma oli erityisen suosittu perheissä, joissa hauskoihin kysymyksiin vastaaminen on ollut etenkin perheen pienimpien mieleen.


Mobiilisovellus aktivoi suomalaisia ennennäkemättömällä tavalla 

Katsojilla oli mahdollisuus osallistua ohjelmaan vastaamalla hauskoihin kilpailukysymyksiin mobiilisovelluksessa. Suomeen tullut uudenlainen osallistumistapa otettiin katsojien keskuudessa vastaan suurella innolla ja sovellus takoi upeita latauslukuja.

  • Sovellusta ladattiin yli 380 000 kertaa, joka ylitti kaikki odotukset.
  • Latausten lisäksi sovelluksella pelattiin erittäin aktiivisesti, pelikertoja kertyi jopa 1, 2 miljoonaa.
     

One Plus 3T otti haltuun koko ohjelman  

One Plus 3 T -tuotteelle luotiin jatkuva näkyvyys ohjelmassa. Tuotetietoutta syvennettiin erilaisilla sisältöratkaisuilla kuten esimerkiksi One Plus -brändätyillä tehtävillä. Kuluttajia aktivoitiin mm. One Plus 3T -kysymyksillä viikottain ja vastanneiden kesken arvottiin kattava One Plus -tuotepaketti. Ohjelman juontaja ja sting-mainokset aktivoivat kohderyhmää kysymysten äärelle.

  • Kysymyksiä ratkoi lähes 500 000 uteliasta kaiken kaikkiaan 10 viikkoisen kampanjan aikana.

  • One Plussan verkkosivuilta kävijäliikenne vilkastui sunnuntaisin ohjelman jälkeen.

  • Katsojien mielestä One Plus sopi erinomaisesti ohjelman yhteistyökumppaniksi, sillä tuotteen ja ohjelman välillä vallitsi erittäin luonteva yhteys.

  • 93 % kohderyhmään kuuluvista oli huomannut Kaikki vastaan 1 -yhteistyömainontaa.

  • Puolet ohjelman katsojista sanoi yhteistyön vaikuttaneen positiivisesti One Plus -brändimielikuvaan.