Case Segafredo Pausa

Meira lanseerasi uuden Segafredo-sarjan Pausa-kahvin laatutietoisille kahvinjuojille. Kohderyhmä oli suhteellisen laaja, jonka takia kampanjan mediavalikkoon kuului monikanavainen valikoima Sanoman medioita.

Meira lanseerasi syksyn 2015 ja kevään 2016 aikana uuden Segafredo-sarjan Pausa-kahvin laatutietoisille kahvinjuojille, hyödyntäen vahvasti Sanoman medioita ja sosiaalista mediaa. Kuluttajille haluttiin viestiä laadukkaasta italialaistyyppisestä suodatinkahvista. Tämän takia näkyvyys kohdistettiin vahvasti visuaalisiin medioihin, jotta oivaltava konsepti ja pakkaus tulivat hyvin esille ja uuden tuotteen viesti saatiin avattua kuluttajille.

Pausa-kahvilla haluttiin puhutella uutuuksista kiinnostuneita kahvinautiskelijoita, jotka panostavat laatuun, kohderyhmä tunnistettiin yli 25 –vuotiaiksi hyvätuloisiksi kaupunkilaisiksi. Kohderyhmä oli suhteellisen laaja, jonka takia kampanjan mediavalikkoon kuului monikanavainen valikoima Sanoman medioita. Eri kanavista tavoitettiin samalla viestillä laatutietoisten nautiskelijoiden kohderyhmä parhaiten.

 

Kevään kampanjalähdössä kuluttajia haluttiin aktivoida entistä enemmän ja viestissä oli vahvasti mukana teemaan sopiva italialaishenkinen kilpailu. Kilpailun tarkoituksena oli jättää uutuuskahvista syvempi muistijälki.

Verkkosivuille ohjaava aktivointi onnistui, sillä osallistumisia kilpailuun tuli melkein 7 300 kappaletta, joka on Meiran ja toimistokumppaneiden, Zeelandin ja Dagmarin, aiempiin kilpailuihin verraten erittäin hyvä tulos. Erityisen hyvin kampanjassa toimi Menaiset.fi:n sisääntulosivu, jonka Pausa-mainosta klikattiin todella paljon.

 

 

”Olemme tyytyväisiä tuotteen myynnin kehitykseen, ja olemme saaneet paljon palautetta hyvänmakuisesta, italialaistyyppisestä, särmikkäästä ja tarpeeksi tummapaahtoisesta kahvista.”

Marleena Bask, markkinointipäällikkö, Meira Oy