Case A-VITA PLUS

Takeda boostasi A-VITA PLUS nenäsuihkeen myyntiä uudelleen lanseeraamalla tuotteen rohkealla ja erottuvalla radiomainonnalla. Kampanja tuotti erinomaiset imagolliset ja kaupalliset tulokset.

A-VITA PLUS on Takedan nenäsuihke, joka hoitaa ja kosteuttaa kuivaa nenää tehokkaasti. Muutaman vuoden markkinoilla ollutta suihketta ei ole juurikaan mainostettu, eikä tuote ollut laajemmin tunnettu suomalaisten keskuudessa.

Kuiva nenä on vaivana hyvin yleinen mutta sitä ei usein tunnisteta tai hoideta. Kampanjan tavoitteena olikin kertoa kuluttajille vaivan oireista ja yleisyydestä ja samalla kasvattaa tuotteen tunnettuutta. Kohderyhmänä oli valtakunnallisesti 25-54 –vuotiaat suomalaiset. Tuotteen uudelleen lanseerauksen yhteydessä haluttiin luonnollisesti myös boostia myyntiin, jonka takia mainonnasta haluttiin rohkeaa ja erottuvaa.

Tavoitteisiin vastasi osaltaan Nelonen Median radiokanavat, joissa luovat ratkaisut pääsivät hyvin oikeuksiinsa. Hauskat ja erottuvat radiospotit olivat samalla informatiivisia, jonka takia ne jäivät kuulijoiden mieleen. Spotit pyörivät kaikilla Nelonen Median radiokanavilla tammikuussa 2016 kolmen viikon ajan, jolloin brändi sai riittävästi toistoa ja hyvän peiton kohderyhmässä.

Radio toimi kampanjassa erinomaisesti herättäen kuluttajien huomion ja kasvattaen vahvasti myyntiä ja markkinaosuutta.

rinomaisten tulosten perusteella kampanja sai vielä kaksi viikkoa jatkoa lyhyen tauon jälkeen.

”Kampanja onnistui erinomaisesti, huomioarvo oli hyvä ja Sanoman kanavat tavoittivat hyvin kohderyhmää.”

Christina Åberg, Marketing Coordinator, Takeda


Kampanjan takana: Mainostoimisto hasan & partners ja Mediatoimisto Voitto