Tarra Aamulehden ja Moron etusivulla
Irrotettava tarra lehden kannessa on lukijalle positiivinen ja mieleenpainuva yllätys. Oli kyseessä vaikkapa arvonta, tarjous tai etu, tarra on kätevä ottaa lehden kannesta mukaan tai muistilapuksi jääkaapinoveen.
Tarra takaa tutkitusti loistavat huomioarvot: sanomalehdestä tutkittujen tarrojen huomioarvo on keskimäärin 80 %

Vinkit tarran suunnitteluun
- Suosi kirkkaita värejä ja selkeyttä
- Pidä viesti yksinkertaisena esim.: ”voit voittaa”, ”saat alennuksen” >> lukijan täytyy voida nopeasti ymmärtää, minkä edun hän tarrasta saa
- Tarran pääviestin kannattaa olla aktivoiva > pystyt siten mittaamaan kampanjan tehoa!
- Tarra voi sisältää viiva- tai QR-koodin. Myös numerointi ja raaputuspinta mahdollisia.
- Tarra voi olla myös muodoltaan erottuva esim. nuoli, sydän tai ympyrä.
- Esimerkkejä tarroista maailmalta https://www.valecom.com/en/cases