SANOMA MEDIATRENDI 6

HELPOMPAA ELÄMÄÄ: Avuliaat ja palvelevat sisällöt

Kärsimättömyyden kasvaessa, hälyn lisääntyessä ja kiireen voimistuessa medialta ja mainostajilta kaivataan entistä enemmän auttamista.

 

Sisältöjenkulutuksesta ja kuluttamisesta on tullut entistä työläämpää. Valinnanvaraa on paljon ja arki on täynnä valintojen tekemistä. Paljouden keskeltä on yhä vaikeampaa löytää tarvitsemaansa.

Kärsimättömyyden kasvaessa, hälyn lisääntyessä ja kiireen voimistuessa medialta ja mainostajilta kaivataan entistä enemmän auttamista. Sisällöt, markkinointiviestintä ja mainonta ja teknologia palvelullistuvat.

 

Kuluttajan tavoittaa jatkossa usein se, joka auttaa tai tekee asiat helpoimmiksi. Mainostajalle auttaminen tarkoittaa yksinkertaista ja avuliasta tapaa viestiä: ei viestiähkyn lisäämistä, vaan ilon tunteiden tuottamista esimerkiksi konkreettisen hyödyn kautta.

Kuluttajat hakeutuvat yhä enemmän kohti avuliaita ja elämää helpottavia brändejä.

Lataa Sanoma Mediatrendit 2017 -raportti >>

 

”Kompleksissa maailmassa tieto täytyy pureskella helposti omaksuttavaan muotoon. Yleisesti, palvelu-, käyttö- ja kulutuskokemukset muuttavat muotoaan entistä yksinkertaisemmiksi.”

Samuli Jakobsson, Head of Digital, Kids Media

 

HELPOMPAA ELÄMÄÄ – Miten hyödynnän trendiä mainonnassa?

Katso ratkaisu ihmisiä hiertävään ongelmaan: Stabilo 2016. True Colours.

 

 

Mainonta on palvelua: entistä enemmän helpottamista arjessa ja valinnoissa.

Viestihälyssä auttajia arvostetaan ja vahvat brändit helpottavat valintaa. Kuluttajat jopa odottavat brändeiltä tekoja.

Hyödynnä dataa kohdistaaksesi viestisi oikeassa hetkessä ja oikeassa mediassa niille, jotka saavat siitä suurimman hyödyn.