SANOMA MEDIATRENDI 1

Ihminen ihmiselle:
Vuorovaikutuksen lumo

Ihmisten väliset kontaktit tuottavat vaikuttavampia elämyksiä, joiden pariin hakeudutaan entistä enemmän.

Myös brändi voi olla kuin ihminen ja vuorovaikutuksessa toisten kanssa.

8 mediatrendiä, jotka vaikuttavat mainontaan juuri nyt

 

Lataa koko raportti >>

Elämme ihmisyyden uutta nousukautta: teknologian tunkeutuessa entistä syvemmälle arkeen ihmisten väliset kontaktit tarjoavat vaikuttavampia elämyksiä ja niiden pariin hakeudutaan yhä enemmän.

Vuorovaikutus muiden kanssa tekstin, videon tai äänen välityksellä, osallistuminen yhteiseen keskusteluun ja toisten ihmisten kommenttien lukeminen ovat entistä suositumpi ja luonnollisempi osa medioiden käyttöä.

Vertaismedian nouseminen perinteisten mediabrändien rinnalle lisää inhimillisyyden ja ”vertaismedian” vetovoimatekijöiden oivaltavaa hyödyntämistä myös ammattisisällöissä ja mainonnassa – ja sitä kautta lisää niiden vaikuttavuutta.

Jatkossa myös brändi voi olla kuin ihminen ja vuorovaikutuksessa toisten kanssa.

”Mielenkiintoisena esimerkkinä vuorovaikutuksen voimasta ovat omistautuvat heimoilmiöt. Esimerkiksi Game of Thronesilla on oma analysointiohjelma faneille: tv-sarja tv-sarjasta.”

 

Minna McGill, Päätoimittaja, Kodin Kuvalehti

Ihminen ihmiselle

Nyt nousussa sisällöissä

Nyt nousussa sisällöissä

Millaiset sisällöt toimivat juuri nyt?

Brändin pitäisi nyt olla kuin ihminen ja keskustella yleisönsä kanssa. Folkin Tommy Mäkinen ja Nelonen Median Jussi Suvanto kertovat, miten se onnistuu.

 

IHMINEN IHMISELLE – Miten hyödynnän trendiä mainonnassa?

Katso esimerkki läheisyyden tunteen luomiseta innovatiivisen kanavan avulla. Samsung 2016. Bedtime VR Stories.

Ole brändinä lähellä ihmisiä. Hyödynnä markkinoinnissa persoonia ja korosta brändin inhimillisiä piirteitä.

 

Hyödynnä ihmisyys: brändit voivat keskustella ja keskusteluttaa.

Pidä kohdeyleisön kanssa hauskaa, luo yhteisiä tarinoita ja yhteisiä muistoja.