Case Jaffa

Case Jaffa

Sesonkimyynnin kasvattaminen

Ainutlaatuisella Helsingin Sanomien liiteratkaisulla Hartwall Jaffan brändi saatiin vahvemmin mukaan suomalaisiin joulukoteihin.

Hartwall Jaffa on aito oikea suomalainen virvoitusjuoma, joka tuli markkinoille jo vuonna 1949. Nykyisin se on Suomen arvostetuin virvoitusjuoma. Hartwall Jaffa on tänä päivänä monipuolinen tuoteperhe, jonka valikoimasta löytyy juomia monenlaiseen makuun.

 

Case

Kampanjan tavoite

Sesonkimyynnin kasvattaminen viemällä Hartwall Jaffa entistä vahvemmin juhlajuomaksi suomalaisiin perhejuhliin.

 

Näin tavoite saavutetaan

Muistutetaan kuluttajia joulusesongin aikaan mahdollisimman laajasti brändistä ja sidotaan Hartwall Jaffa entistä vahvemmin jouluun viemällä brändi suomalaisiin koteihin.

Ratkaisu

Hyödynnetään tuttua ja nostalgista TV-kampanjaa ja vahvistetaan brändiin sitoutumista kuluttajia ilahduttavalla, Helsingin Sanomien välissä jaettavalla Jaffan joulupaperilla, jolla varmistetaan brändin näkyvyys kodeissa joulun aikaan.

Tulokset

Tutkimuksen mukaan 84% osallistujista huomasi mainosjulisteen, 71% mielestä mielikuva mainostajasta parantui ja 52% aikoi ostaa tuotettta. Kampanja onnistui hienosti. Kuluttajilta tuli paljon positiivista palautetta.

Toteutus

Hartwall Jaffan TV:stä tuttua joulukampanjaa laajennettiin Helsingin Sanomiin liiteratkaisulla. Helsingin Sanomien lukijoita ilahduttanut Jaffan lahjapaperiliite julkaistiin Helsingin Sanomien välissä juuri ennen joulua.

Superkiitos ihanasta Jaffa-joulupaperista!

Case Jaffa liite

TV:stä tuttua joulukampanjaa laajennettiin Hesariin liiteratkaisulla.

Tutulla TV-kampanjalla varmistettiin brändinäkyvyys.

Jaffa-joulupaperilla haluttiin ilahduttaa mahdollisimman montaa ihmistä, joten kampanjalle valittiin laaja kohderyhmä. Tässä tavoitteessa onnistuttiin, sillä kuluttajilta saatiin paljon positiivista palautetta. Näyttävä ja Helsingin Sanomien lukijoita ilahduttanut Jaffan lahjapaperiliite julkaistiin Helsingin Sanomien välissä juuri ennen joulua.

"Fiksu idea laittaa mainos joulupaperiin. Olette siirtäneet Facebookin "jaa" toiminnon "vanhanaikaiseen" printtimediaan. Kaiken lisäksi paperi on hauska, joten käyttöön menee. :)"

Kuluttaja-asiakas

Lähde: 16.12.2017 Helsingin Sanomien julkaisusta tehty huomioarvo-tutkimus.
Sanoma | Toteutus: Digitalist Group.

 

Case asiakkaan kommentti

"Jaffa-joulupaperin avulla brändimme pääsi mukaan perheiden jouluvalmisteluihin ja aattoillan lahjojen jakamisen hetkeen. Kampanja onnistui hienosti. Kuluttajilta tuli paljon positiivista palautetta."

Mira Kujanpää, Tuotepäällikkö, Oy Hartwall Ab