Tähti syttyi K-Citymarketin Mywear-kampanjassa
”Tämän osalta kaikki meni nappiin”, Creative Strategist Nina Kupula iloitsee. K-Citymarketin kampanjan tavoitteena oli vahvistaa positiivista mielikuvaa heidän omasta Mywear-brändistään.
”Asiakkaalta ei tullut tarkkaa briefiä, vaan saimme vapaasti ideoida toteutuksen pikkujoulukauteen”, Nina Kupula kertoo.
”Teemme Keskon kanssa datayhteistyötä. Keskon ja meidän asiakassegmenttien perusteella mietimme Insight-tiimin Kati Heinänen-Rauteen kanssa millaista sisältöä ja missä medioissa tarjoamme, jotta saamme tavoittelemamme kohderyhmät parhaiten kiinni.”
Nelisivuiset muotieditoriaalit julkaistiin loka-marraskuussa Gloriassa, Me Naisissa ja Kuukausiliitteessä. Ilta-Sanomien verkkosivuston alle rakennettiin K-Citymarketin oma kumppaniosio, johon tuotettiin neljä pikkujoulukauden muotiin ja kauneuteen liittyvää artikkelia.
Verkkoartikkeleihin ohjattiin näyttävällä display-mainonnalla muun muassa menaiset.fi:n ja gloria.fi:n etusivuilla.
Kampanjassa panostettiin vahvasti visuaalisuuteen. Muotikuvat otti Sanoman valokuvaaja Anna Huovinen Sanoman studiolla Ruoholahdessa. Stylistina kuvauksissa toimi Ida Jokikunnas, joka tekee muutakin yhteistyötä Keskon kanssa.
”Oma tuotantomme hoiti kampanjan toteutuksen tekstejä ja kuvauksia myöten. Tuloksena oli visuaalisesti upea kampanja, joka ylitti myös asiakkaan odotukset.”
Verkkosisältöjen kävijämäärissä mitattuna K-Citymarketin pikkujoulukampanja oli yksi Sanoman menestyksekkäimmistä natiivimainonnan kokonaisuuksista.
Tavoite
Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa positiivista mielikuvaa K-Citymarketin omasta Mywear-vaatebrändistä. Kampanja tarjosi inspiraatiota pikkujoulukauteen ja viesti, että K-Citymarketista saa kaiken tarpeellisen juhlakauteen helposti ja vaivattomasti.
Ratkaisu
Kauden päätuotteet esitellään näyttävän nelisivuisen muotieditorialin avulla. Verkon natiiviartikkeleissa annetaan hyödyllisiä vinkkejä ja inspiraatiota muodista ja kauneudesta.
Toteutus
Nelisivuiset muotieditorialit julkaistiin loka-marraskuussa Gloriassa, Me Naisissa ja HS Kuukausiliitteessä. Sisältö tuotettiin avaimet käteen -periaatteella Sanomalla.
Ilta-Sanomien verkkosivuston alle rakennettiin K-Citymarketin oma kumppaniosio, johon tuotettiin neljä pikkujoulukauden muotiin ja kauneuteen liittyvää artikkelia.
Verkkoartikkeleihin ohjattiin näyttävällä display-mainonnalla muun muassa menaiset.fi:n ja gloria:n etusivuilta.
Artikkelit keräsivät yhteensä huimat 243 000 sivulatausta ja lähes 205 000 yksittäistä käyttäjää. Sisällöt tavoittivat tasaisesti kaiken ikäisiä naisia.
Kaikki neljä sisältöä saivat reilusti IS.fi:n keskiarvoja korkeammat luvut. Eniten lukijoita kiinnosti ensimmäinen Mitä päälle pikkujouluihin? – 4 kuuminta trendiä -artikkeli, joka tavoitti yli 87 200 lukijaa.
Artikkeleiden vaikuttavuus oli Sanoman natiivimainonnan keskiarvoa korkeampi. Interquest-tutkimuksen mukaan kampanjan brand lift -vaikutukset olivat prosentuaalisesti merkittäviä:
+140 %
Mainonnan muistaminen
+46 %
Tunnettuus
+173 %
Harkinta
+200 %
Ostoaikomus
Ida Jokikunnaksen stailaama upea neljän sivun muotieditoriaalikokonaisuus printissä oli näyttävä ja huomiota herättävä.
Sanoman tuottaman natiivikampanjan huomioarvo ja lukijoiden kiinnostus sisältöjä kohtaan yllätti erittäin positiivisesti. Sanoman ammattilaisten kanssa luovassa ratkaisussa päästiin erinomaiseen lopputulokseen hyvässä yhteistyössä. Natiivikampanjakokonaisuus oli hyvin johdettu ja eteni suunnitelmien mukaisesti loppuun asti.
K-Citymarketin vaatemallisto Mywear tarjoaa asukokonaisuuksia naisille, miehille ja lapsille. Mywear-mallistoon kuuluu vaatteiden lisäksi asusteita, alusvaatteita, sukkia ja yöasuja sekä jalkineita ja laukkuja koko perheelle.