Case Kismet

Case Kismet

Myyntiä erottuvalla kohderyhmää puhuttelevalla kampanjalla

Fazerin Kismet haki kasvua nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa puhuttelemalla heitä kiinnostavalla tavalla heille tärkeissä medioissa.

Case

Kampanjan tavoite

Myynnin kasvu muistuttamalla brändista ja tekemällä se kiinnostavaksi nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa, joille brändi ei ollut niin tuttu.

 

Näin tavoite saavutetaan

Puhutellaan kohderyhmää heitä kiinnostavilla tavoilla ja medioilla. Kampanjoidaan tarpeeksi isosti kasvun saavuttamiseksi.

Ratkaisu

Sano se Kismetillä –kampanjan uusien pakkausten ympärille luodaan osallistamista, mielipidevaikuttajia ja somea hyödyntävä kampanja, jota vahvistetaan dynaamisilla elementeillä tv:ssä.

Toteutus

Radio ja some: vuorovaikutus ja dialogi nuoren kohdeyleisön kanssa. Oma Sano se Kismetillä –radio-ohjelma. Promootiospotteja radiossa ja aktivointia some-kanavissa. Online: Kuluttajien aktivointi kuuntelemaan ohjelmaan ja osallistumaan. TV: kattavan peiton ja huomioarvon varmistaminen, Dynaamiset Sting-spotit.

Tulokset

7% myynnin kasvu kampanjan aikana. 34 000 aktivointia Loopin somekanavissa.

On tärkeää puhutella kohderyhmää heitä kiinnostavilla tavoilla ja medioilla, ja tehdä se myös tarpeeksi isosti!

Kesällä 2016 Fazer toteutti Sano se Kismetillä -kampanjan, jossa pakkauksiin lisättiin kuusi erilaista, tunnepitoista viestiä. Konsepti jalkautettiin Sanoman medioihin ja kohdeyleisöä puhuteltiin monikanavaisesti heitä kiinnostavilla tavoilla heille tärkeissä medioissa.

Kismet ja nuorille suunnattu radiokanava Loop toivat perinteisen toiveohjelman 2010-luvulle täysin uudella, ennennäkemättömällä ohjelmakonseptilla. Brändille räätälöitiin interaktiivinen Sano se Kismetillä -ohjelma, joka soi Loopin illoissa koko kesäkuun räppäri Graciaksen juontamana. Promootiospotit sekä Loopin että Radio Suomipopin kanavilla sekä onlinemainonta varmistivat ohjelman löytymisen sekä brändin erottumisen.

Case Kismet Banneri

Kampanjan aikana haluttiin näkyä erityisen vahvana myös kohderyhmälle tärkeässä sosiaalisessa mediassa. Sano se Kismetillä näkyikin vahvasti Loopin omilla somekanavilla. Lisäksi hyödynnettiin Loopin tunnettuja persoonia mielipidevaikuttajina ja esimerkin näyttäjinä muissa sosiaalisen median kanavissa.

7 %
Myynnin kasvu kampanjan aikana
34 000
Aktivointia Loopin somekanavissa

Televisiolla varmistettiin tarpeeksi ison ostajapotentiaalin tavoittaminen kasvun saavuttamiseksi. Kismetille räätälöidyssä erikoisratkaisussa somefeedillä höystetyt dynaamiset Sting-spotit Nelosella ja Herolla varmistivat kampanjan peiton ja huomioarvon.

Case asiakkaan kommentti

"Sanoman näkemyksellinen ja luova kokonaisratkaisu oli kampanjan onnistumisen kulmakivi. Monimediallinen kokonaisuus vastasi juuri niihin haasteisiin ja liiketoimintatavoitteisiin, joita kampanjalle asetettiin. Kyky ajatella kokonaisvaltaisesti myös omien mediaryhmien ulkopuolelta sekä kohderyhmää puhuttelevien somekanavien hyödyntäminen oli myös yksi onnistumisen tae.

Yhteistyö meidän, mediatoimisto Dagmarin ja Sanoman kanssa on ollut helppoa, ketterää ja tuloksellista. Ja mikä tärkeintä, yhteistyömme avulla pystyimme kasvattamaan Kismetin myyntiä 7 % kampanjan aikana."

Annukka Storm, Senior Brand Manager, Fazer

 

Case yritys

Fazerin Kismet on tunnettu ja rakastettu brändi, joka on vienyt kielet mennessään jo vuodesta 1974. Jokainen yli 40-vuotias muistaa sloganin: Niin hyvää ettei sanotuksi saa!