Case Nanso

Case Nanso

Printistä potkua visuaalisen brändin lanseeraukseen

Printin isot pinnat tarjosivat Nansolle loistavan mahdollisuuden esitellä uutta identiteettiään ja mallistoaan. Yhdessä digin kanssa ne mahdollistivat niin brändillisen kuin taktisen onnistumisen.

Lähes satavuotias Nanso Group uudisti vuonna 2016 voimakkaasti Nanso-brändiään. Uudistuksen yhteydessä brändi haluttiin lanseerata uudelleen niin nykyisille kuin uusille naiskohderyhmille. Tehokuutta haettiin yhdistämällä niin brändillinen kuin taktinen tekeminen. Värit ja kuosit ovat tärkeä osa Nanson uutta identiteettiä sekä vahvaa design- ja muotoiluosaamista. Kuluttajia haluttiinkin lähestyä vahvasti visuaalisesti ja saada heidän niiden avulla huomaamaan brändin uudistus.

Case

Kampanjan tavoite

Nanso-brändin uudelleen lanseeraus ja uuden, nuoremman naiskohderyhmän valloittaminen uuden malliston ja brändin uudistuneen visuaalisuuden avulla.

 

Näin tavoite saavutetaan

Nykyiset ja tavoitellut uudet asiakkaat pitää saada huomaamaan muutos.

Ratkaisu

Isot pinnat tarjoavat loistavan mahdollisuuden esitellä vahvasti visuaalisia asioita. Uutismedioista haetaan tietoa, myös uusista tuotteista. Aikakausmediat ovat vahvoja brändimielikuvan rakentajia.

Toteutus

Isot näyttävät ilmoitukset printissä. Pääkampanjointi Helsingin Sanomissa, lisäksi vahvasti naiskohderyhmän ykkösaikakausmedioissa MeNaisissa ja Kodin Kuvalehdessä. Printin tukena mobiilin naiskohdennus ja menaiset.fi:n sisääntulosivu.

Tulokset

90% syysmalliston myynnin kasvu ja verkkokaupan kävijöistä 85% oli uusia.

Printin ja digin yhdistelmällä vaikuttava kokonaisuus

Case Nanso MeNaiset
Case Nanso MeNaiset Digi

Isot pinnat tarjoavat loistavan mahdollisuuden esitellä visuaalisia asioita, joten kampanjassa päädyttiin printtimedian monipuoliseen hyödyntämiseen. Uutismediat tarjoavat mahdollisuuksia esitellä visuaalisia asioita isosti, lisäksi niiden roolina on tarjota lukijoilleen uutta tietoa uusista tuotteista ja niiden ostomahdollisuuksista. Helsingin Sanomat valikoitui kampanjan päämediaksi.

Hesarin lisäksi brändimielikuvaa rakennettiin naiskohderyhmän ykkösmedioiden MeNaisten ja Kodin Kuvalehden kokosivuilla. Printtiä tuettiin digitaalisesti menaiset.fi:n sisääntulosivulla, joka mahdollistaa ison kuvan käytön sekä Sanoma RON mobiili naiskohdennuksen. Näin saatiin ratkaisuun mukaan aktiivinen ohjaus uuteen verkkokauppaan.

Uusia asiakkaita, pysyvä myynninkasvu ja parannusta brändin mielikuvaan

Nanso-brändin uudelleen lanseeraus oli menestys. Saatu palaute uudistumisesta oli positiivista ja se heijastui jopa työnantajamielikuvaan. Myös jälleenmyyjät huomasivat kampanjan ja Nanso sai sen avulla uusia merkittäviä jälleenmyyjiä. Myynnin kasvu jäi selkeästi korkeammalle tasolle kampanjan jälkeen.

90%
Syysmalliston myynninkasvu
85 %
Verkkokaupan kävijöistä uusia

Syysmalliston myynti kasvoi merkittävästi, parhaimmassa myymälässä jopa 90 % kasvu edelliseen vuoteen verrattuna. Kampanja onnistui myös uusien asiakkaiden tavoittamisessa: uudistuneen verkkokaupan kävijöistä 85 % oli uusia.

Case asiakkaan kommentti

"HS vaikutus on ollut valtakunnalisesti hyvä! HS:n voima ollut jopa yllättävän vahva. Printin rooli ja vaikutus on ollut kiistattoman hyvä, aivan kuin olisi saanut jakaa ilmaista karkkia."

Liisa Idänpään-Heikkilä, Markkinointipäällikkö, Nanso