Segafredo Pausa – Monikanavaista voimaa lanseeraukseen
Meira lanseerasi syksyn 2015 ja kevään 2016 aikana uuden Segafredo-sarjan Pausa-kahvin laatutietoisille kahvinjuojille, hyödyntäen vahvasti Sanoman medioita ja sosiaalista mediaa. Kuluttajille haluttiin viestiä laadukkaasta italialaistyyppisestä suodatinkahvista. Tämän takia näkyvyys kohdistettiin vahvasti visuaalisiin medioihin, jotta oivaltava konsepti ja pakkaus tulivat hyvin esille ja uuden tuotteen viesti saatiin avattua kuluttajille.
Kampanjan tavoite
Kuluttajille haluttiin viestiä uudesta Segafredo-sarjan Pausa-kahvista, joka on laadukas italialaistyyppinen suodatinkahvi.
Näin tavoite saavutetaan
Pausa-kahvilla haluttiin puhutella uutuuksista kiinnostuneita kahvi-nautiskelijoita, jotka panostavat laatuun, kohderyhmä tunnistettiin yli 25 –vuotiaiksi hyvätuloisiksi kaupunkilaisiksi.
Ratkaisu
Kohderyhmän ollessa suhteellisen laaja, kampanjaan valittiin monikanavainen valikoima Sanoman medioita. Eri kanavista tavoitettiin samalla viestillä laatutietoisten nautiskelijoiden kohderyhmä parhaiten. Näkyvyys kohdistettiin vahvasti visuaalisiin medioihin, jotta oivaltava konsepti ja pakkaus tulivat hyvin esille ja uuden tuotteen viesti saatiin avattua kuluttajille.
Toteutus
Verkkosivuille ohjaava aktivointi: Kevään kampanjalähdössä kuluttajia haluttiin aktivoida entistä enemmän ja viestissä oli vahvasti mukana teemaan sopiva italialaishenkinen kilpailu. Kilpailun tarkoituksena oli jättää uutuuskahvista syvempi muistijälki.
Tulokset
+5,6 % CTR menaiset.fi. 7200 kilpailuun osallistunutta.
Kahvinautiskelijoita puhutteleva monikanavainen valikoima
Italiassa kahvi on elämäntapa, ja sen laadusta ollaan tarkkoja. Perinteisessä italialaisessa kahvinvalmistuksessa kahvipapuja paahdetaan pitkään ja huolella, jolloin syntyy aromikas, tumma kahvilaatu. Italian kahviperinteitä noudattaen on myös valmistettu suodatinkahviuutuus: Segafredo Pausa. Pausa-kahvilla haluttiin puhutella uutuuksista kiinnostuneita kahvinautiskelijoita, jotka panostavat laatuun, kohderyhmä tunnistettiin yli 25 –vuotiaiksi hyvätuloisiksi kaupunkilaisiksi. Kohderyhmä oli suhteellisen laaja, jonka takia kampanjan mediavalikkoon kuului monikanavainen valikoima Sanoman medioita. Eri kanavista tavoitettiin samalla viestillä laatutietoisten nautiskelijoiden kohderyhmä parhaiten. Kevään kampanjalähdössä kuluttajia haluttiin aktivoida entistä enemmän ja viestissä oli vahvasti mukana teemaan sopiva italialaishenkinen kilpailu. Kilpailun tarkoituksena oli jättää uutuuskahvista syvempi muistijälki.
Desktop, mobiili, tabletti
Me Naiset
Printti
Me Naiset, Glorian ruoka & viini, Kodin kuvalehti, HS Kuukausiliite, Sport, Gloria
Verkkosivuille ohjaava aktivointi onnistui, sillä osallistumisia kilpailuun tuli melkein 7 300 kappaletta, joka on Meiran ja toimistokumppaneiden, Zeelandin ja Dagmarin, aiempiin kilpailuihin verraten erittäin hyvä tulos. Erityisen hyvin kampanjassa toimi Menaiset.fi:n sisääntulosivu, jonka Pausa-mainosta klikattiin todella paljon.
Olemme tyytyväisiä tuotteen myynnin kehitykseen, ja olemme saaneet paljon palautetta hyvänmakuisesta, italialaistyyppisestä, särmikkäästä ja tarpeeksi tummapaahtoisesta kahvista.
Meira Oy valmistaa kahveja ja maustamistuotteita omassa tuotantolaitoksessaan Helsingin Vallilassa sekä vähittäiskauppa- että Food Service -sektorille. Meira on osa italialaista Massimo Zanetti Beverage -konsernia. Meiran kahvipaahtimo aloitti toimintansa jo vuonna 1914.