Miksi kesällä kannattaa mainostaa?

Miksi kesällä kannattaa mainostaa?

Miksi kesällä kannattaa mainostaa?

+ 5 vinkkiä kesämarkkinointiin

Kesällä suomalaisten mieli avartuu ja lompakko aukeaa. Mutta mitä suomalaiset sitten tekevät kesällä ja mihin he rahansa käyttävät?

Kesällä kuluttajat käyttävät enemmän rahaa kuin muulloin ja kulutus on spontaanimpaa. Rahaa käytetään matkailuun, juhlintaan, mökkeilyyn, veneilyyn ja kulttuuriin. Kesäsiin rahaa kulutetaan myös heräteostoksiin ja erilaisiin trendeihin.

Lue kuluttajan kesästä tarkemmin ja selvitä mitä suomalaiset tekevät kesällä ja mihin he rahansa käyttävät?
 

Jos sinunkin lomajalka jo vipattaa, ei hätää, kokosimme loppuun 5 vinkkiä siihen miten ja missä kesällä kannattaa mainostaa.

Lisäksi tarjoamme sinulle perinteiset kesäedut kesäkampanjasi lisäboostiksi, ei niin että kesämarkkinointi sitä mielestämme tarvitsisi, sillä Sanoman mediat ovat vahvoja kesälläkin, eroja on siinä, millä välineillä sisältöjä – ja mainontaa – seurataan.

Kuluttajan kesä
5 vinkkiä kesämarkkinointiin

5 vinkkiä kesämarkkinointiin

1. Panosta alueellisuuteen & kohdentamiseen digimainonnassa

Kesämainonnassa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota alueellisuuteen ja kohdentamiseen, sillä suomalaiset mökkeilevät ja matkustavat paljon kesäisin. He myös kuluttavat paikallisesti. Mainontaa kannattaa kohdentaa esimerkiksi suosituille mökkialueille kuten Kuopioon, Mikkeliin tai Pornaisiin. Sitä voi myös tehostaa kohdentamalla esimerkiksi säätilan mukaan, sillä kesäpäivän viettämiseen vaikuttaa paljon se sataako vai paistaako. Kaikkia Sanoman medioita; uutis- ja aikakausmedioita, tv-sisältöjä sekä radiota voi seurata myös mobiilisti.  Mobiilin osuus Sanoman sisältöjen kulutuksessa korostuu kesäisin.

Display-mainonnan kesäetu + 30 %

Tarjoamme +30% lisänäyttöjä, aikavälille 25.6.-12.8. Asiakas saa lisäksi sopimusalennuksen.

Kun kampanja on ostettu yksittäisen median kohdesivulle lisänäytöt kohdistetaan kyseisen median ROS:iin, kohdennustuotteissa lisänäkyvyys kohdistuu samaan kohdennukseen (kohderyhmäpaketit tai datakohdennus kuten geo-kohdennus). Sanoma pitää itsellään oikeuden ajaa lisänäytöt RON:ssa inventaaritilanteesta riippuen.

Kesäetu ei koske ohjelmallista ostamista, kiinteästi myytävää tablet-mainontaa eikä Sanoma Network Optimizeria, joissa ei ole mahdollisuutta lisänäyttöihin.

2. Uutiset kiinnostelevat kesälläkin – Mainosta monikanavaisesti uutismedioissa

Uutismedioiden lukeminen ei vähene kesällä. 86% kaikista Hesarin lukijoista kertoo käyttävänsä kesäisin lukemiseen  vähintään yhtä paljon aikaa kuin muulloin.
Osa lukijoista lukee näköislehteä painetun lehden rinnalla. Helsingin Sanomien tilaajien keskuudessa digipalveluiden käyttö kasvaa lähes 9% kesäisin.

Kesällä näköislehtien ja mobiilisovellusten lukeminen lisääntyy, joten mainonnassa kannattaa panostaa monikanavaisuuteen. Koska näköislehtien ja mobiilisovellusten käyttö lisääntyy kesäisin pidämme huolen, että kontaktimääräsi pysyy samana tarjoamalla Helsingin Sanomien monikanavaisen etusivun ja kokosivun digiosuuteen +30% lisänäyttöjä.

Myös iltapäivälehtien irtonumeroiden ostaminen lisääntyy kesällä noin +10 %:lla.

Uutismedioiden kesäedut 2+2

Helsingin Sanomat, HS Metro ja HS Tehopaketti

Kun ostat 2 ilmoitusta saat 2 kaupan päälle.

2+2 tai asiakkaan sopimusalennus, ilmoituksen julkaisu aikavälillä 25.6.-12.8.
Lisäksi tarjoamme HS monikanavaiseen etusivun ja kokosivun digiosuuteen +30% lisänäyttöjä.

  • Edut koskevat myös HS Metroa ja HS Tehopakettia.
  • HS Kuukausiliitteessä sama etu kuin aikakausilehdissä.

Ilta-Sanomat
2+2
tai asiakkaan sopimusalennus, ilmoituksen julkaisu aikavälillä 25.6.-12.8.


Kiinteät liitteet
2+2 tai asiakkaan sopimusalennus, ilmoituksen julkaisu aikavälillä 25.6.-12.8.

3. Laatuohjelmat koukuttavat kesälläkin

Mobiililaitteita suosivat kesälomalaiset TV:n katsojat saat kätevästi kiinni Ruudusta. Kesäsin TV:tä katsellaan hieman normaalia myöhempään, mutta laatusisältöjä katsotaan silloinkin aktiivisesti.

 

Total TV:n kesäetu

TV
Hintaindeksi 80 viikoilla 26-31. Asiakas saa lisäksi sopimusalennuksen.
 

VIDEO
+30% lisänäyttöjä, ajetaan kohdentamattomana, aikavälillä 25.6.-12.8. Asiakas saa lisäksi sopimusalennuksen.

4. Radio on todellinen kesämedia

Kesäsin radion osuus mediankäytöstä kasvaa, joten siihen kannattaa panostaa. Radio on aito kesämedia ja kulkee matkassa mukana joka paikkaan. Radiomainonta on helppo toteuttaa ja se on kustannustehokasta ja nopeaa, joten sinullekin jää aikaa lomailla. Myös radion mobiilikuuntelu lisääntyy kesäisin.

Lue lisää kesäkauden radiomainonnasta TotalAudio blogissa >>

Juhannuksen menoliikenne tuo radion pariin 4,1 miljoonaa suomalaista >>

Radion kesäedut

Hintaindeksi 80 viikoilla 26-31. Asiakas saa lisäksi sopimusalennuksen.

5. Lomalla on aikaa syventyä

Aikakausmedian sisältöjen pariin keskitytään silloin kun lukijalle itselleen aika ja paikka on sopivin.

Aikakausmediat tarjoavat lukijoille omaa aikaa heille tärkeiden aiheiden äärellä. Mainostaja tavoittaa yleisöt juuri oikeaan mielentilaan viritettynä ja mainonta pääsee osaksi yhteisöä. Aikauslehtien irtonumeromyynti lisääntyy kesäsin. Myös näköislehtien ja verkkosivujen käyttö lisääntyy.

Aikakausmedioiden kesäedut

Yksi ilmoitus -50 %, kaksi ilmoitusta -55 % ja kolme tai enemmän -60 % tai  asiakkaan sopimusalennus. Ilmoituksen julkaisu aikavälillä 25.6.-12.8.
Ilmoitukset varattava yhdellä kerralla,  aineistot voivat vaihdella. Etu ei koske aiemmin tehtyjä varauksia. Koskee myös HS kuukausiliitettä.