kesäedut-2021-2-parallax.jpg

Markkinoijille luvassa poikkeuksellisen kaupallinen kesä

Koronarajoitukset olivat monelle ihmiselle ja yritykselle ennennäkemätön haaste. Nyt alkaa vihdoinkin olla kirkasta valoa tunnelin päässä! Koittaako iloinen 20-luku, kun kuluttajien patoutunut tarve nauttia elämästä purkautuu tulevana kesänä? Ole mukana kaikkien aikojen talouskasvussa, jota ekonomistit nyt povaavat, ja käytä tilaisuus hyväksesi. Markkinoinnilla pidetään talouden pyörät pyörimässä.

Kuluttajien rahankäyttö tulee kasvamaan huomattavasti kesällä 2021

Lähes kolmanneksella suomalaisista kuluttajista on jäänyt koronan aikana normaalia enemmän rahaa säästöön. Kuluttajat arvioivatkin että tulevat kuluttamaan huomattavasti normaalia enemmän kesällä, mikäli koronatilanne helpottuu. Suomalaiset arvioivat kuluttavan rahaa erityisesti kotimaan matkailuun ja huveihin.

 

Kuluttajien arvio rahankäyttön muutoksesta eri tuoteryhmissä

Miten arvioit rahankäyttösi muuttuvan kesällä 2021 muihin vuodenaikoihin verrattuna seuraavissa tuoteryhmissä, jos koronatilanne helpottaa?

Kuluttajien arvio rahankäyttön muutoksesta eri tuoteryhmissä

Haluatko tietää enemmän suomalaisten kesän vietosta ja rahankäytöstä? Tuore tutkimuksemme avaa asiaa. Tilaa tiivistelmä täyttämällä alla oleva lomake.

Vinkit kesämarkkinointiin

6 vinkkiä kesämarkkinointiin

 

Kesäetu-digi.png

1. Panosta digissä alueellisuuteen ja kontekstikohdentamiseen

Kesämarkkinoinnissa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota alueellisuuteen, sillä suomalaiset mökkeilevät ja matkustavat paljon kesäisin. He myös kuluttavat paikallisesti. Mainontaa kannattaa kohdentaa esimerkiksi suosituille mökkialueille, kuten Kuopioon, Mikkeliin tai Paraisiin. Sitä voi myös tehostaa kohdentamalla esim. säätilan mukaan, sillä kesäpäivän viettämiseen vaikuttaa paljon se, sataako vai paistaako.

Kesän kiinnostavimmat aihepiirit, kuten urheilu, tarjoavat markkinoijille oivan paikan näkyvyydelle. Kuluttajia kiinnostavassa ympäristössä asiakkaan kontekstiin sidottu mainonta osuu ja uppoaa. Kaikkia Sanoman medioita voi seurata myös mobiilisti. Mobiilin osuus Sanoman sisältöjen kulutuksessa korostuu kesäisin.

Tutustu Sanoman digiratkaisuihin
Kesäetu-printti.png

2. Uutiset kiinnostavat kesälläkin, joten mainosta uutismedioissa – äläkä unohda monikanavaisuutta

Valtaosa uutismedioiden lukijoista kertoo käyttävänsä lehden lukemiseen kesällä yhtä paljon tai jopa enemmän aikaa kuin muina vuodenaikoina. Uutisten lukeminen tabletilla ja matkapuhelimella kasvaa kesällä hieman, joten mainonnassa kannattaakin panostaa monikanavaisuuteen.

Uutismedioista haetaan ideoita ja vinkkejä kesän aktiviteetteihin ja hankintoihin. Tarjoa siis asiakkaillesi ideoita loman viettoon ja kesäisiin ostoksiin.

Lähde: Kärkimedia 2019


Tutustu Sanoman uutismediaan

 

Kesäetu-aikakausmedia.png

3. Lomalla on aikaa syventyä – myös mainontaan

Aikakausmedian sisältöjen pariin keskitytään silloin, kun lukijalle itselleen aika ja paikka on sopivin. Erityisesti lomalla löytyy lukuisia tilaisuuksia rentoutumiseen laatusisältöjen parissa. Kesällä aikakauslehtien irtonumeromyynti, näköislehtien lukeminen ja verkkosivujen käyttö lisääntyy.

Aikakausmedia tarjoaa lukijoille omaa aikaa heille tärkeiden aiheiden äärellä. Markkinoijana tavoitat yleisösi juuri oikeaan mielentilaan viritettynä.  Mikä parasta, aikakausmediassa mainonta koetaan kiinteäksi osaksi lukuelämystä, jopa palveluksi. Hyödynnä siis tämä vastaanottavainen ympäristö mainosviestillesi.

Tutustu Sanoman aikakausmediaan
Kesäetu-radio.png

4. Radion kuuntelu kasvaa kesäisin, mikä tekee siitä todellisen kesämedian

Kesäisin radion osuus mediankäytöstä kasvaa, joten siihen kannattaa panostaa. Radio on aito kesämedia ja kulkee matkassa mukana joka paikkaan. Kuuntelupaikat ovat siellä missä kuluttajat kulloinkin oleilevat ja matkailevat – mökillä, pihalla, rannalla ja autossa. Myös radion mobiilikuuntelu lisääntyy kesäisin.

Radion lukuisat kesäaiheiset promootiot tarjoavat ajankohtaisen ja helpon tavan vaikuttaa suomalaisiin. Radiomainonta on helppo toteuttaa ja se on kustannustehokasta ja nopeaa, joten sinullekin jää aikaa lomailla.

Tutustu Sanoman radioon

 

Kesäetu-TV.png

5. Laatuohjelmat koukuttavat lomalla – hyödynnä siis TV-mainontaa

Mobiililaitteita suosivat lomailevat TV:n katsojat saat kätevästi kiinni Ruudusta. Kesäisin TV:tä katsellaan hieman normaalia myöhempään, mutta laatusisältöjä katsotaan silloinkin aktiivisesti.

Markkinoijan kannattaakin hyödyntää lineaarisen television rinnalla Ruutua. Ruudussa voit kohdentaa spottisi samalle ostokohderyhmälle kuin televisiossa, jolloin tavoitat kohderyhmäsi entistä laajemmin.

Tutustu Sanoman Total TV:seen
Kesäetu-budjetti.png

6. Muista investoida markkinointibudjettisi järkevästi

Kesällä on edullisempaa mainostaa kuin muina vuodenaikoina. Ota siis maksimaalinen hyöty irti budjetistasi ja mainosta kesällä.

Tarjoamme kesällä etuja kaikissa mediaryhmissä.

Tutustu kesäetuihin

 

Kesäedut mainostajalle

Kesäedut mainostajalle
 

Uutis- ja aikakausmedia

Kun ostat neljä ilmoitusta kesäetukaudelle, saat -50 % edun kaikista.

Ilmoituksen julkaisu aikavälillä 28.6.–15.8.2021. Varaukset tulee tehdä samanaikaisesti. Ilmoituskoko ja aineistot voivat vaihdella.

Etu koskee edellä mainittuja painettuja lehtiä ja niiden monikanavaisia ratkaisuja, eikä etua voi hyödyntää aiemmin tehtyihin varauksiin.

Voit yhdistää kesäetuun uutismedioita ja aikakauslehtiä – mahdollisuuksia on lukuisia

  • Esim. 1: 1 x Helsingin Sanomat, 1 x Aamulehti, 1 x Satakunnan Kansa,1 x Ilta-Sanomat
     
  • Esim. 2: 2 x Helsingin Sanomat, 1x Kodin Kuvalehti, 1x Kuukausiliite, 1 x Et-lehti

Display

Hintaindeksi on 80 ajalla 28.6.–15.8. Lisäksi saat sopimusalennuksen. 

 

TV

Viikoilla 26–28 hintaindeksi on 95 ja viikoilla 29–31 hintaindeksi on 85. Lisäksi saat sopimusalennuksen.

 

Radio

Viikoilla 25–30 hintaindeksi on 90. Lisäksi saat sopimusalennuksen.


Uutismediat: 

Helsingin Sanomat, HS Espoo, HS Helsinki, HS Vantaa, HS Viikko, Aamulehti, Moro, Satakunnan Kansa, Porilaine, Ilta-Sanomat, Tyrvään Sanomat, Nokian Uutiset, Valkeakosken Sanomat, KMV-lehti, Jämsän Seutu, Suur-Keuruu, Vekkari, Kankaanpään Seutu, Sydän-Satakunta, Merikarvia-lehti, Rannikkoseutu, Janakkalan Sanomat


Aikakauslehdet:

HS Kuukausiliite, ET-lehti, ET Terveys, Gloria, Glorian Koti, Glorian ruoka & viini, Hyvä terveys, Kodin Kuvalehti, Matkaopas, Me Naiset, HS Meidän Perhe, Sport, Suuri Käsityö, Tiede, Tiede Luonto, Aku Ankka, IS Urheilulehti ja IS TV-lehti

Kirjoituksia markkinoinnista

Ajankohtaista.jpg

Ajankohtaista

Poikkeusaikataulut ja muuta ajankohtaista
Ajankohtaista
Vastuullisuussegmentit artikkelikuva

Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin

70 % kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan. Motiivit ja tavat, joilla vastuullisuus näkyy eri kohderyhmien arjessa, vaihtelevat kuitenkin paljon.
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin
Finanssi artikkelikuva

Näköalapaikalla-webinaari keskittyi finanssialan markkinointiin

Miten finanssialan markkinoija pystyy tunnistamaan aktiivisen markkinan kohderyhmät ja valintahetket ajoissa ja hyödyntämään niitä markkinaosuuden kasvattamisessa? Entä miten tukea näihin hetkiin liittyvää markkinointia brändimarkkinoinnilla?
Näkemyksiä markkinoinnista
Näköalapaikalla-webinaari keskittyi finanssialan markkinointiin
Minna Leno artikkelikuva

Nyt ei kerkee, kun…

Kun toimit vastuullisesti, niin kerro se asiakkaillesi, Kaleidoscope Helsingin Minna Leno kehottaa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Nyt ei kerkee, kun…
Karjala artikkelikuva

Ketterästi ideasta toteutukseen

Hartwallin Karjala onnitteli heti finaalipelin jälkeisen aamun Hesarissa MM-hopeaa saanutta Leijonien joukkuetta.
Case
Uutismedia
Ketterästi ideasta toteutukseen
kimmo lehto some.jpg

Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta

Ihmisten ajasta kilpailee tolkuton määrä erilaisia sisältöjä, mutta paikallisuus on harvinaisen hyvä keino erottua informaatiotulvasta. Varsinkin kun siihen liitetään laadukas ja vastuullinen journalismi, joka takaa sisältöjen luotettavuuden, Kimmo Lehto kirjoittaa.
Alueellinen mainonta
Omakynä
Uutismedia
Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta