Voiko maidon hiilijalanjäljen nollata? Valion älyartikkeli kertoi, miten se tapahtuu

Valion tavoitteena on nollata maidon hiilijalanjälki vuoteen 2035 mennessä.
”Vastuullisuus on meille tärkeä teema. Älyartikkeli on osa laajempaa kampanjakokonaisuutta, joka sisälsi Valion omien kanavien lisäksi Hesarin monikanavaisen etusivun, IS digikokosivun ja ulkomainontaa”, Valion markkinointipäällikkö Outi Lindberg kertoo.
”Olemme todella tyytyväisiä kampanjan tuloksiin. Tavoitimme hyvin nuoria aikuisia, joille halusimmekin viestiä. Heitä selvästi kiinnosti Valion työ ja teot aiheen parissa”, Lindberg jatkaa.
Valiolle ehdotettiin älyartikkelitoteutusta, sillä lukijat haluttiin osallistaa tähän kiinnostavaan teemaan. Se onnistui erinomaisesti, sillä artikkelin keskimääräinen lukuaika oli yli 6 minuuttia, kun yleensä natiiviartikkeleiden parissa viihdytään noin 1,5 minuuttia. Artikkeli toimi poikkeuksellisen hyvin HS.fi:ssä, jossa jokaisella nostolla tavoitettiin lukijoita reippaasti yli mediaanin.
Outi Lindbergin mukaan Sanoman tarjoama osaaminen älyartikkelin kirjoittamisessa ja koostamisessa oli arvokasta.
”Meillä oli hyvää taustamateriaalia, josta Sanoman tiimi ammattitaitoisesti koosti ja rytmitti sisällön, joka todella kiinnosti lukijoita. Toteutimme artikkelin nopealla aikataululla, mutta hyvällä yhteistyöllä ja nopealla kommentoinnilla sekin sujui mallikkaasti”, Outi Lindberg kiittää.
Tutustu tuloksiin tarkemmin täällä
Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:
Valio
Outi Lindberg, markkinointipäällikkö
Helena Karhujoki, viestintäpäällikkö
Sanoma Media Finland
Merja Klemola, Clint Manager
Anssi Hämäläinen, Digital Strategist
Tiina Kosonen, Consumer Insight Strategist
Markus Lehto, Creative Producer