Syyskuun kuukauden kamppis on Pauligin Presidentti-kahvin Suomalainen ikoni

Paulig Ville Valo artikkelikuva

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Suomalainen ikoni -kampanjalla haluttiin tuoda klassikkokahvin markkinointiviestintä tähän päivään.

Pauligin Presidentti-kahvi on ollut markkinoilla jo 90-vuotta.

”Halusimme tuoda rakastetun ja ikonisen Presidentti-kahvin brändiin enemmän nykypäivää visuaalisuuden ja markkinointiviestinnän kautta”, kertoo Pauligin Jutta Nordblad, Head of Brands & Portfolio.

Presidentti-kahviperheeseen kuuluu neljä eri makuvariaatiota, joita tuodaan uusissa pakkauksissa entistä selkeämmin esiin. Kampanjalla haluttiin houkutella Presidentti-kahvin pariin uusia kokeilijoita, ja samalla auttaa heitä löytämään oman suosikkipaahtoasteensa. Kampanjan kasvoina nähdään Jorma Uotinen ja Ville Valo, jotka ovat Presidentti-kahvin tavoin suomalaisia ikoneja.

Kampanjan kaupallinen hyöty nähdään vasta kuukausien päästä, mutta jo tässä vaiheessa voidaan sanoa, että kampanja toimii erittäin hyvin.

”Testasimme kampanjan ideaa kuluttajilla etukäteen, ja tulokset olivat vahvoja. Myös sosiaalisen median kautta on tullut todella positiivista palautetta, ja interaktioiden määrä on ollut suuri. Olemme uskaltaneet uudistua tavalla, joka on tunnistettava brändille.”

Kampanja on näkynyt laajasti eri medioissa: tv:ssä, printissä, onlinekanavissa, somessa, ulkomainontana ja myymälänäkyvyytenä.

”Median käyttö on erilaista eri ikäryhmissä. Halusimme kattavan mediapaletin avulla varmistaa, että kohtaamme kuluttajan eri tilanteissa.”

Onnea Paulig, mainostoimisto Bob the Robot ja kahvipakkauksien uudesta ulkoasusta vastannut SEK!

Lue lisää Kuukauden kamppiksesta

Liittyvät artikkelit
Kari Laakso artikkelikuva

TV on nyt monipuolisen vahva

Lupaamme tavoittaa isoja yleisöjä ja tarjota elämyksiä parhaan kotimaisen viihteen parissa, Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso kirjoittaa.
TV & video
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
TV on nyt monipuolisen vahva
Aikakausmedia KMT

Sanoman aikakauslehdillä yli 2 miljoonaa lukijaa

Tiede-lehti ja HS Kuukausiliite kasvattivat lukijamääräänsä – "Ihmiset hakevat juuri nyt vastauksia isoihin kysymyksiin", Tieteen päätoimittaja sanoo.
Aikakausmedia
Tutkittua
Sanoman aikakauslehdillä yli 2 miljoonaa lukijaa
Tuukka Muhonen artikkelikuva

Verkkokaupan voittajapaikat jaetaan nyt

Markkinointitoimisto Dagmarin sisältöautomaation asiantuntija Tuukka Muhonen kannustaa vauhdittamaan verkkokaupan myyntiä dynaamisella mainonnalla − ihmisten tuntemisella ja älykkäällä teknologialla.
Digiratkaisut
Vieraskynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Verkkokaupan voittajapaikat jaetaan nyt