Sanoman aikakauslehdillä yli 2 miljoonaa lukijaa

Aikakausmedia KMT

Tiede-lehti ja HS Kuukausiliite kasvattivat lukijamääräänsä – "Ihmiset hakevat juuri nyt vastauksia isoihin kysymyksiin", Tieteen päätoimittaja sanoo.

Tuoreen Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT 2020) tulosten mukaan Sanoman painetuilla aikakauslehdillä on yhteensä yli 2 miljoonaa nettolukijaa. HS Kuukausiliitteen lukijamäärä kasvoi 2 prosenttia ja on nyt 887 000.  Luetuimpien Lifestyle-lehtien TOP 10 -listalla on Sanoman aikakauslehtiä peräti puolet: Aku Ankka (317 000 lukijaa), ET-lehti (288 000 lukijaa), Kodin Kuvalehti (288 000 lukijaa), Tiede (279 000 lukijaa) ja Hyvä terveys (255 000 lukijaa).

Tiede vahvisti asemaansa Suomen suurimpana harrastelehtenä. ”Ihmiset hakevat juuri nyt vastauksia isoihin kysymyksiin. Siitä hyviä esimerkkejä ovat koronavirus ja ilmastonmuutos. Luotettava, tutkimukseen pohjautuva tieto ja fiksu viihde selvästi puhuttelevat suomalaisia”, Tiede-lehden ja Tiede Luonnon päätoimittaja Jukka Ruukki sanoo.

Tiedetoimitus vastaa myös Helsingin Sanomien koronauutisoinnista, mikä on kerännyt poikkeusaikana paljon kiitosta. ”Tieteen tiedotus ry:n viime vuoden lopulla julkaiseman Tiedebarometrin mukaan tiede kiinnostaa suomalaisia jopa enemmän kuin urheilu ja viihde. Korona-aika on vahvistanut tiedesisältöjen arvostusta ja kysyntää entisestään. Tämä näkyy Tiede-lehden tilaajamäärän kasvuna", Sanoman brändistrategi Venla Männistö sanoo.

Ensimmäistä kertaa tutkimuksessa mukana ollut Tieteen sisarlehti Tiede Luonto sai KMT:n mittauksessa peräti 164 000 lukijaa.

Liittyvät artikkelit
Modernit naiset artikkelikuva

Mistä modernit naiset oikeasti puhuvat?

Naiset tekevät valtaosan talouksien ostopäätöksistä. Tiina Kosonen ja Satu Kaitaranta vinkkaavat, miten markkinoija voi ottaa naiset paremmin huomioon. Lataa myös selvitys moderneista naisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä.
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Mistä modernit naiset oikeasti puhuvat?
Kk-kamppis-Lidl-jakokuva.jpg

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Lidlin joulukampanja toi tutut satuhahmot seikkailemaan yllättävän käänteen saaviin tarinoihin.
Uutismedia
TV & video
Audio & radio
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Kuukauden kamppis
Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja
Sanna Suokko Yhteishyvä artikkelikuva

Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle

Suomen tavoittavimman aikakausmedian Yhteishyvän tekemiseen tarvitaan kunnianhimoa, kaupan toimintaympäristön tuntemusta ja saumatonta yhteispeliä. Tämä kaikki toteutuu SOK Median ja sisältökumppani Sanoman yhteistyössä.
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Sisältömarkkinointi
Case
Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle