Sanoman aikakauslehdillä yli 2 miljoonaa lukijaa

Aikakausmedia KMT

Tiede-lehti ja HS Kuukausiliite kasvattivat lukijamääräänsä – "Ihmiset hakevat juuri nyt vastauksia isoihin kysymyksiin", Tieteen päätoimittaja sanoo.

Tuoreen Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT 2020) tulosten mukaan Sanoman painetuilla aikakauslehdillä on yhteensä yli 2 miljoonaa nettolukijaa. HS Kuukausiliitteen lukijamäärä kasvoi 2 prosenttia ja on nyt 887 000.  Luetuimpien Lifestyle-lehtien TOP 10 -listalla on Sanoman aikakauslehtiä peräti puolet: Aku Ankka (317 000 lukijaa), ET-lehti (288 000 lukijaa), Kodin Kuvalehti (288 000 lukijaa), Tiede (279 000 lukijaa) ja Hyvä terveys (255 000 lukijaa).

Tiede vahvisti asemaansa Suomen suurimpana harrastelehtenä. ”Ihmiset hakevat juuri nyt vastauksia isoihin kysymyksiin. Siitä hyviä esimerkkejä ovat koronavirus ja ilmastonmuutos. Luotettava, tutkimukseen pohjautuva tieto ja fiksu viihde selvästi puhuttelevat suomalaisia”, Tiede-lehden ja Tiede Luonnon päätoimittaja Jukka Ruukki sanoo.

Tiedetoimitus vastaa myös Helsingin Sanomien koronauutisoinnista, mikä on kerännyt poikkeusaikana paljon kiitosta. ”Tieteen tiedotus ry:n viime vuoden lopulla julkaiseman Tiedebarometrin mukaan tiede kiinnostaa suomalaisia jopa enemmän kuin urheilu ja viihde. Korona-aika on vahvistanut tiedesisältöjen arvostusta ja kysyntää entisestään. Tämä näkyy Tiede-lehden tilaajamäärän kasvuna", Sanoman brändistrategi Venla Männistö sanoo.

Ensimmäistä kertaa tutkimuksessa mukana ollut Tieteen sisarlehti Tiede Luonto sai KMT:n mittauksessa peräti 164 000 lukijaa.

Liittyvät artikkelit
Black Friday artikkelikuva

Valmistaudu Suomen suurimpaan myyntipäivään

Black Friday on kasvanut ja vahvistanut asemansa vuoden suurimpana myyntipäivänä vuodesta 2016 lähtien. Vuonna 2019 ylitettiin edellisen vuoden ennätykset niin myyntimäärissä kuin ostojen summalla mitattuna.
Tutkittua
Valmistaudu Suomen suurimpaan myyntipäivään
Paulig Ville Valo artikkelikuva

Syyskuun kuukauden kamppis on Pauligin Presidentti-kahvin Suomalainen ikoni

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Suomalainen ikoni -kampanjalla haluttiin tuoda klassikkokahvin markkinointiviestintä tähän päivään.
TV & video
Digiratkaisut
Aikakausmedia
Kuukauden kamppis
Syyskuun kuukauden kamppis on Pauligin Presidentti-kahvin Suomalainen ikoni
Iina Artima-Kyrki artikkelikuva

Me Naiset tavoittaa lukijansa digissä

Teemme sisältöä, joka on aina oivaltavaa, terävää, informatiivista ja hauskaa – siis ainakin jotain näistä tai parhaimmillaan kaikkea yhdessä, Me Naisten päätoimittaja Iina Artima-Kyrki kirjoittaa.
Uutismedia
Aikakausmedia
Omakynä
Me Naiset tavoittaa lukijansa digissä