Fazer Real Kauran onnistunut lanseeraus ylitti myyntitavoitteet

Case Fazer Real Kaura artikkelikuva

HS etusivun luova ratkaisu herätti ostokiinnostusta ja toi hyviä tuloksia.  

Fazer lanseerasi uuden Fazer Real Kaura -leivän klassikkotuote Real Rukiin rinnalle ja uudisti Hyvän olon leipien konseptia ja pakkauksia. Yhdeksi lanseerauskampanjan kanavaksi valikoitui Hesarin monikanavainen etusivu.

”Mietimme muitakin vaihtoehtoja yhteistyössä media- ja mainostoimistomme kanssa. Ratkaisevaa oli se, että meillä oli printtiin massasta erottuva luova ratkaisu, joka oikein vaati päästä isosti esille korkean huomioarvon paikalle. Tähän tarkoitukseen HS etusivu oli paras valinta, kuten hyvät tuloksetkin osoittavat”, toteaa Fazer Leipomoiden brand manager Eveliina Saarentola.

Kampanjan ensisijainen tavoite oli lanseerauksen myynnillinen onnistuminen. Fazer halusi tavoittaa uusia kuluttajia, lisätä ostokiinnostusta ja saada Real yhä useamman suomalaisen suosikkileiväksi.

”Selkeä tavoite oli myös asemoida Fazer Real Kaura terveellisten leipien joukkoon, mutta realistimaisella stressittömyydellä: Fazerin brändiarvojen mukaisesti leivän ja muunkin ruoan tulee aiheuttaa kokonaisvaltaista hyvää oloa sekä itselle että ympäristölle. Kampanjalla oli siis myös brändin rakennukseen liittyviä tavoitteita”, Saarentola kertoo.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulokset osoittavat, että HS etusivu oli erittäin onnistunut kanavavalinta ja toteutus.

”Mainoksen oli huomannut peräti 91 % vastaajista, mikä on ihan huikea tulos ihan mihin tahansa mediaan ja mainokseen verratessa. Mainos herätti kiinnostusta erilaisuudellaan, mikä johti myös erinomaiseen ostokiinnostukseen mainoksen nähneiden joukossa”, Saarentola sanoo. 

Fazer Real Kauran lanseeraus on ollut erittäin onnistunut ja uutuusviesti on selvästi tavoittanut kohderyhmänsä. Myynti on ylittänyt ennen lanseerausta asetetut tavoitteet selvästi.

HS etusivun lisäksi kampanjaan kuuluu mainontaa TV:ssä, netti-TV:ssä, aikakauslehdissä, sosiaalisessa mediassa, kauppaketjujen medioissa ja myymälöissä sekä Sanoman digikokosivupaketti.  

”Sanomalla on tarjolla monipuolisesti ratkaisuja erilaisiin mainostajan tarpeisiin. Yhteistyö on sujuvaa ja helppoa”, Saarentola kiittää.

 Fazerin Ole Realisti -kampanjafilmi:

Tutustu caseen tarkemmin 

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana: 

Fazer Leipomot

Eveliina Saarentola, brand manager
Noora Pöyhonen, VP marketing & portfolio

Sanoma Media Finland

Satu Raunio, media group manager
Anna-Maija Teinilä, client manager

Mediatoimisto Dagmar

Elina Fronzek, client director
Paula Malme, client manager
Päivi Leppänen, media planner

SEK

Ritva Isteri, senior creative
Adele Enersen, senior creative
Meri Manner, client director
Julia Jämsen, project director
Jari Kinnunen, technical designer

Liittyvät artikkelit
Iina Artima-Kyrki artikkelikuva

Me Naiset tavoittaa lukijansa digissä

Teemme sisältöä, joka on aina oivaltavaa, terävää, informatiivista ja hauskaa – siis ainakin jotain näistä tai parhaimmillaan kaikkea yhdessä, Me Naisten päätoimittaja Iina Artima-Kyrki kirjoittaa.
Uutismedia
Aikakausmedia
Omakynä
Me Naiset tavoittaa lukijansa digissä
Beely HS etusivu artikkelikuva

HS etusivu toi Beelyn sivuille 700 prosentin kävijämäärän kasvun

Beely haluaa uutena brändinä ja palveluna tavoittaa laajasti suomalaiset autoilijat ja autoista kiinnostuneet kuluttajat. Tämän vuoksi Beely on hyödyntänyt laajasti Sanoman eri medioita.
Liikennettä Beelyn sivuille toi erityisesti 6. elokuuta Hesarin etusivulla julkaistu tarinallinen ilmoitus.
Uutismedia
Case
HS etusivu toi Beelyn sivuille 700 prosentin kävijämäärän kasvun