
Black Friday on kasvanut ja vahvistanut asemansa vuoden suurimpana myyntipäivänä vuodesta 2016 lähtien. Vuonna 2019 ylitettiin edellisen vuoden ennätykset niin myyntimäärissä kuin ostojen summalla mitattuna.
Erityisesti verkkokauppamyynnissä on todistettu huimaa kasvua. Black Friday ylitti keskimääräisen perjantain euromäärät vuonna 2019 jopa 400 prosentilla. Ennätyksiä tehtiin Suomessa vuonna 2019 myös kivijalkakaupoissa.
Miten Black Friday on vaikuttanut suomalaisten ostokäyttäytymiseen? Millaiset kuluttajat ostavat mielellään verkkokaupoista? Miten Sanoman mediat tavoittavat erilaisista tuotekategorioista kiinnostuneita kuluttajia?
Vastaukset näihin kysymyksiin löydät Black Friday -koosteesta.
Lataa Black Friday kooste tästä
Klikkaamalla siirryt Markkinointi Roudan latauslomakkeelle. Routa on osa Sanomaa.
Liittyvät artikkelit

Mistä modernit naiset oikeasti puhuvat?
15.1.2021
Naiset tekevät valtaosan talouksien ostopäätöksistä. Tiina Kosonen ja Satu Kaitaranta vinkkaavat, miten markkinoija voi ottaa naiset paremmin huomioon. Lataa myös selvitys moderneista naisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä.
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua

Tutkimus: Näillä keinoin yrityspodcast saa kuuntelijoita
4.11.2020
Podcastit ovat kovin trendikkäitä, mutta monia markkinoijia pohdituttaa, miten podcasteille saisi kuuntelijoita – sehän on ratkaisevaa, kun mietitään yrityspodcastin arvoa markkinointityökaluna, Suomen podcastmedian Juhani Pajunen kirjoittaa.
Audio & radio
Vieraskynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua

Sanoman aikakauslehdillä yli 2 miljoonaa lukijaa
13.10.2020
Tiede-lehti ja HS Kuukausiliite kasvattivat lukijamääräänsä – "Ihmiset hakevat juuri nyt vastauksia isoihin kysymyksiin", Tieteen päätoimittaja sanoo.
Aikakausmedia
Tutkittua