Luotettava kotimainen media on aina varma valinta

Maria Kerminen

Kotimainen mediaympäristö takaa lapsille turvallisen hetken lastenohjelmien parissa. Luotettava media on varma valinta myös markkinoijalle, Client Manager Maria Kerminen kirjoittaa. 

Hetki, jolloin lapsi saa katsoa videoita, tarjoaa vanhemmalle aikaa tehdä jotain muuta. Tällöin on tärkeää, että vanhempi voi luottaa sen sisällön turvallisuuteen, jonka pariin lapsensa jättää.

Lastenohjelmia on tarjolla tv:ssä lähetysaikaan, tv-kanavien netti-tv-palveluissa, suoratoistopalveluissa sekä erilaisissa nettivideopalveluissa.

Suomessa lapsille suunnatut televisio-ohjelmat ovat hyvin säänneltyjä. Ohjelmissa on asianmukaiset ikärajasuositukset sekä sisältösymbolit, jotka auttavat huoltajia valitsemaan lapsilleen sopivaa sisältöä.

Lapsiperheessä vastuu mediavalinnoista on aina vanhemmilla. Lapsi ei osaa arvioida valmiuttaan kohdata hurjia mediasisältöjä, ja ajankäytön hallinta on lapsilla vasta kehittymässä. Pikkulapsilla ahdistuksen aiheuttajia voivat olla esimerkiksi voimakkaat tehosteet tai oudot hahmot.

Kotimaisen mediasisällön pariin lapsen voi jättää turvallisin mielin. Ruutu-palvelussa Lasten Ruutu löytyy omana osionaan, ja kustakin ohjelmasta löytyvät jaksokohtaiset ikärajasuositukset ja sisältösymbolit. Lapsille on Ruudussa paljon tarjontaa, ja ilmaisen sisällön määrää kasvatettu.

Suomestakin valuu paljon markkinointirahaa kansainvälisille nettivideopalveluille. Jos sinua kiinnostaa millaisen sisällön parissa lapsesi viettää aikaa, kannattaa kiinnostua myös siitä, millaisessa seurassa brändisi liikkuu. Luotettava kotimainen media on aina varma valinta.

Maria Kerminen toimii Client Managerina Sanomalla ja on 3-vuotiaan tytön äiti.

Liittyvät artikkelit
Mikael Pentikäinen artikkelikuva

Asiakas on yrittäjän ylin ystävä

Yrittäjän auttaminen ei ole vain yrittäjän auttamista, vaan samalla autetaan työntekijöitä ja koko yhteiskuntaa, Suomen Yrittäjien Mikael Pentikäinen kirjoittaa.
Vieraskynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Asiakas on yrittäjän ylin ystävä
Topi Hirvonen artikkelikuva

Ongelmat voi kääntää voitoksi jatkuvalla parantamisella

Ongelmien tuominen läpinäkyväksi inhimillistää arkeamme. Uskon sen tuovan myös armollisuutta ajatteluumme – kaikkea ei voi eikä tarvitse ratkaista heti, mutta olemme oikealla polulla, Topi Hirvonen kirjoittaa.
Omakynä
Ongelmat voi kääntää voitoksi jatkuvalla parantamisella
mutusta_mittarointiin_parallax.jpg

Eri tavoite, eri mittarit

Musta tuntuu, että markkinoin ihan oikein. Se on vahva tunne, mutta riittääkö mutu, webinaari-isäntä Olli Ikäheimo kysyy. Mutusta mittarointiin -sarjan toisessa osassa Olli Ikäheimon vieraina Sanoma SME:n myyntiryhmän vetäjä Tomi Jäppinen ja myyntipäällikkö Henri Savilahti pohtivat markkinoinnin tavoitteita ja niissä onnistumisen mittaamista.
Tapahtumat
Näkemyksiä markkinoinnista
Eri tavoite, eri mittarit