Miten markkinoija tavoittaa yritysjohdon?

Jyrki Kostilainen

Data tarjoaa päättävässä asemassa olevien tavoittamiseksi useita eri keinoja, kehityspäällikkö Jyrki Kostilainen kirjoittaa.

Yrityspäättäjien tavoittaminen on koettu kuluttajille suunnatuissa medioissa pitkään haastavaksi. Tämä monelle mainostajalle tärkein kohderyhmä käyttäytyy medioissa pääsääntöisesti kuten kuluttaja, jolloin pelkästään kulutetun sisällön avulla tunnistaminen voi olla mahdotonta. Mistä tunnistaa yrityspäättäjä, kun hän lukee artikkelia vaikkapa lapsiperheen arjesta tai uudesta Audista?

Olemme Sanomalla lähteneet taklaamaan tätä haastetta monesta eri kulmasta. Tunnistamme kävijöiden ip-osoitteen verkostossamme. Kun havaitsemme liikenteen tulevan tietyn yrityksen ip-osoitteesta, tiedossamme on samalla yrityksen toimiala, liikevaihto ja työntekijämäärä. Näin voimme kohdentaa mainontaa vaikkapa työntekijöille, jotka ovat töissä yli 5 miljoonan euron liikevaihdon rakennustoimialan yrityksissä.

Tarkastelemme kävijöidemme profiilia jatkuvasti erilaisten tutkimusten kautta, jolloin voimme esimerkiksi selvittää kävijöidemme asemaa työelämässä. Kävijämme, jotka vastaavat olevansa yrityksissään päättävissä asemissa, antavat meille lähtötiedon, jonka avulla voimme etsiä verkostostamme samalla tavalla käyttäytyviä ja samanlaisia sisältöjä kuluttavia henkilöitä ja lisätä heidät yrityspäättäjien kohderyhmään.

Panostamme jatkuvasti myös yrityspäättäjiä puhuttelevan sisällön kehittämiseen. Nyt julkaistava HS Visio tulee tarjoamaan yrityspäättäjille, teknologisille edelläkävijöille sekä taloudesta ja sijoittamisesta kiinnostuneille heitä puhuttelevaa sisältöä. Näin pääsemme parhaaseen mahdolliseen tilanteeseen tavoitellessamme yrityspäättäjiä – saamme lisää oikeanlaista sisältöä kohderyhmiemme rikastamiseen ja mallintamisen parantamiseen sekä oikeaa kontekstia mainonnan näyttämiseen. Näin mainostaja voi valita haluaako tavoittaa yrityspäättäjien kohderyhmäänsä missä tahansa sisällössä, olla näkyvissä oikeassa kontekstissa tai kenties yhdistää nämä kaksi keinoa.

Jyrki Kostilainen toimii Sanomalla datasta vastaavana kehityspäällikkönä.

Katso myös: 

Erikoislähetys markkinoijille

Hesari laajentaa taloussisältöjään − uusi HS Visio -mediabrändi markkinoille alkuvuoden aikana

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kamppis Kustantamossa artikkelikuva

Marraskuun kuukauden kamppis on WSOY:n Kustantamossa

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Kustantamossa-kampanjalla luotiin yhteys kirjailijoiden ja lukijoiden välille uudenlaisella tavalla.
Uutismedia
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Kuukauden kamppis
Marraskuun kuukauden kamppis on WSOY:n Kustantamossa
Mikael Pentikäinen artikkelikuva

Asiakas on yrittäjän ylin ystävä

Yrittäjän auttaminen ei ole vain yrittäjän auttamista, vaan samalla autetaan työntekijöitä ja koko yhteiskuntaa, Suomen Yrittäjien Mikael Pentikäinen kirjoittaa.
Vieraskynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Asiakas on yrittäjän ylin ystävä
HS-Meidän-Perhe.jpg

Uudistunut HS Meidän perhe – vanhemmuuden aikakauslehti paremman elämän puolesta

HS Meidän perhe on ajan tasalla ja askeleen edellä. Lukija saa tutkittuun tietoon ja asiantuntijuuteen pohjautuvia konkreettisia neuvoja elämän pulmiin ja vanhemmuuden kysymyksiin. Ensimmäinen HS Meidän perhe -nimeä kantava numero ilmestyi 3.12.
Uutismedia
Aikakausmedia
Uudistunut HS Meidän perhe – vanhemmuuden aikakauslehti paremman elämän puolesta