Maakunta- ja paikallismedioiden verkkosivujen ja sovelluksen ilme päivittyi – tuttuus säilyy vaikka mainospaikat uudistuvat

aluemediat_uutissivustot_uudistuivat_hero.jpg

Sanoman omistukseen keväällä siirtyneiden maakunta- ja paikallismedioiden digitaaliset palvelut uudistuivat viikonloppuna. Verkkosivut ja uutissovellus saivat uuden ilmeen. Käyttöön otettu digitaalinen tekniikka ja sen kehityksen voimavarat ovat Suomen parhaat.

Aamulehden, Satakunnan Kansan, Sydän-Satakunnan, Kankaanpään Seudun, Merikarvia-lehden, Janakkalan Sanomien, Jämsän Seudun, KMV-lehden, Nokian Uutisten, Rannikkoseudun, Suur-Keuruun, Tyrvään Sanomien ja Valkeakosken Sanomien lukijoille uudistus näkyy parannuksina palvelun käytettävyydessä, asioiden löydettävyydessä sekä pirteämpänä ilmeenä. Tuttuuden tunne haluttiin kuitenkin säilyttää ja sivuston rakenne pidettiin entisellään. Jatkossa isot ja pienet verkkojutut ja aihekokonaisuudet erottuvat aiempaa paremmin toisistaan, mikä helpottaa juttujen löydettävyyttä ja isojen uutisaiheiden erottuvuutta.

Uudistuneet maakunta- ja paikallismedioiden sovellukset päivittyvät käyttäjien puhelimeen automaattisesti, mikäli käyttäjä on sen sallinut. Jos ei, käyttäjä ohjataan vanhasta sovelluksestaan sovelluskauppaan päivittämään sovellusversionsa uuteen.

Mainostaja-asiakkaille uudistuksen vaikutukset ovat positiivisia

Mainospaikoista osan sijoittelu muuttuu, muutoksen myötä ne paranevat entisestään. Mainosten lataamisessa otetaan käyttöön AINO-älylataus, joka lataa mainokset dynaamisesti sinne, missä niillä on paras mahdollisuus tulla nähdyksi. Jos käyttäjä esimerkiksi selaa artikkelia hitaasti, mainoksia voidaan näyttää enemmän. Älylataus ottaa huomioon myös artikkelin pituuden: pitkään artikkeliin voidaan sijoittaa enemmän mainospaikkoja. Näin meillä on mahdollista tarjota lisää laadukasta mainosinventaaria. Älylataus parantaa verkkosivustojen ja uutissovelluksen käyttökokemusta: älylataus ottaa huomioon käyttäjän selausnopeuden, jolloin mainosten latautuminen ei aiheuta sisällön hyppimistä kesken artikkelin lukemisen.

Mainostajan artikkeleiden juttunostot saavat aiempaa näyttävämmän ulkoasun. Automaattinen rotaatio takaa, ettei mikään nostopaikoista jää huomiotta. Natiiviartikkeleissa ja videoissa mainos-sana korvaa aiemmat kaupallisen yhteistyön merkinnät.

Uudistuksen myötä maakunta- ja paikallismedioissa saadaan Sanoman verkoston kohdennuskyvykkyydet käyttöön. Jatkossa Aamulehti, Satakunnan Kansa ja paikallismediat ovat osa Sanoma-verkostoa, jolla on Suomen laajin tavoittavuus. Hyödyntämällä alueellisen median ja Sanoma-verkoston mainonnan ja kohdentamisen ratkaisuja tavoitat asiakkaasi turvallisessa, suomalaisessa mediaympäristössä. Oma mediamyyjäsi kertoo mielellään lisää siitä, miten sinun yrityksesi hyötyy uudistuksesta.

Liittyvät artikkelit:

Lue lisää AINO-älylatauksesta >
Älyä mobiilimainontaan > 
Lue lisää Sanoman digimarkkinoinnin ratkaisuista >
Lue lisää Sanoman kohdennusmahdollisuuksista >

Lisätietoja:

Mira Sarkola-Lehtonen
Tuotepäällikkö
B2B Newsmedia & Lifestyle
+358 40 7261675
mira.sarkola-lehtonen@sanoma.com

Ajankohtaista

Kuukauden kamppis Kustantamossa artikkelikuva

Marraskuun kuukauden kamppis on WSOY:n Kustantamossa

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Kustantamossa-kampanjalla luotiin yhteys kirjailijoiden ja lukijoiden välille uudenlaisella tavalla.
Uutismedia
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Kuukauden kamppis
Marraskuun kuukauden kamppis on WSOY:n Kustantamossa
Mikael Pentikäinen artikkelikuva

Asiakas on yrittäjän ylin ystävä

Yrittäjän auttaminen ei ole vain yrittäjän auttamista, vaan samalla autetaan työntekijöitä ja koko yhteiskuntaa, Suomen Yrittäjien Mikael Pentikäinen kirjoittaa.
Vieraskynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Asiakas on yrittäjän ylin ystävä