Monikanavaiset kokosivut kasvattavat aikakausmedian kontaktimäärää

Aikakausmedian monikanavainen tuotteistus artikkelikuva

Me Naisten, Kodin Kuvalehden, ET-lehden ja Hyvän terveyden kokosivut muuttuvat tavoittaviksi monikanavatuotteiksi.

Vuoden 2021 alusta alkaen Me Naisten, Kodin Kuvalehden, ET-lehden ja Hyvän terveyden kokosivut ovat monikanavaisia. Kokosivun mainos näkyy painetun lehden lisäksi digikokosivuna kyseisen lehtibrändin verkkosivustolla. Näin tavoitat kohderyhmäsi entistä tehokkaammin ja alhaisemmalla kontaktihinnalla. Muutos koskee myös kokosivun määräpaikkoja eli 2. kantta, 3. kantta ja takasivua.

”Haluamme tarjota markkinoijille vaikuttavia aikakausmedian ratkaisuja. Panostamme edelleen laadukkaisiin painettuihin lehtiin ja vahvaan lukijasuhteeseen, ja kehitämme lisäksi kiinnostavia digitaalisia mediatuotteita. Haluamme varmistaa mainostajalle hyvän tavoittavuuden lifestyle-ympäristössä, ja tämän vuoksi lanseeraamme nyt monikanavaisen tuotteistuksen”, kertoo Sanoman aikakausmedian kaupallisista ratkaisuista vastaava business manager Päivi Vaittinen.

Yhä suurempi joukko kuluttajia seuraa lifestyle-sisältöjä digitaalisesti lehtien verkkosivustoilla. 68 prosenttia suomalaisista lukee viikoittain aikakauslehtiä joko painettuna tai digitaalisena. Alle 45-vuotiaat kuluttavat jo enemmän aikakauslehtien sisältöjä digitaalisessa muodossa.

Kiinnostuksen kasvun digitaalisia lifestyle-sisältöjä kohtaan osoittaa IS.fi/menaiset-sivuston huikea menestys. Syksyllä lanseerattu IS.fi/menaiset on onnistunut lyhyessä ajassa tuplaamaan kävijämääränsä aiempaan menaiset.fi:hin verrattuna, ja sisältöjen parissa vietetty aika on moninkertaistunut.

”Me Naisten hurja digitaalinen kasvu on hieno osoitus siitä, että myös digissä on mahdollista saavuttaa aikakauslehdille tyypillisiä pitkiä lukuaikoja”, Vaittinen kertoo.

Monikanavaisuus lisää tutkitusti mainonnan vaikuttavuutta ja tehoa.

”Uskomme, että mainostajat tulevat hyötymään monikanavaisuudesta. Ostoaikomuksen ja kiinnostuksen kasvu sekä positiivinen muutos mielikuvassa ovat olleet tutkimustemme mukaan vahvempia niiden kuluttajien keskuudessa, jotka ovat nähneet mainoksen sekä aikakauslehdissä että verkossa, kuin niiden, jotka ovat nähneet mainontaa vain yhdessä kanavassa,” Vaittinen sanoo. 

Liittyvät artikkelit
HS-Meidän-Perhe.jpg

Uudistunut HS Meidän perhe – vanhemmuuden aikakauslehti paremman elämän puolesta

HS Meidän perhe on ajan tasalla ja askeleen edellä. Lukija saa tutkittuun tietoon ja asiantuntijuuteen pohjautuvia konkreettisia neuvoja elämän pulmiin ja vanhemmuuden kysymyksiin. Ensimmäinen HS Meidän perhe -nimeä kantava numero ilmestyi 3.12.
Uutismedia
Aikakausmedia
Uudistunut HS Meidän perhe – vanhemmuuden aikakauslehti paremman elämän puolesta
Case Silmäasema artikkelikuva

Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta

HS.fi:ssä ja IS.fi:n Me Naiset -osiossa julkaistut natiivimainokset tavoittivat runsaasti kiinnostuneita silmäpareja. Kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut kampanja oli esillä myös Kuukausiliitteessä ja Me Naisissa sekä monikanavaisena ilmoituksena Helsingin Sanomissa
Uutismedia
Aikakausmedia
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Case
Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta