Monikanavaiset kokosivut kasvattavat aikakausmedian kontaktimäärää

Aikakausmedian monikanavainen tuotteistus artikkelikuva

Me Naisten, Kodin Kuvalehden, ET-lehden ja Hyvän terveyden kokosivut muuttuvat tavoittaviksi monikanavatuotteiksi.

Vuoden 2021 alusta alkaen Me Naisten, Kodin Kuvalehden, ET-lehden ja Hyvän terveyden kokosivut ovat monikanavaisia. Kokosivun mainos näkyy painetun lehden lisäksi digikokosivuna kyseisen lehtibrändin verkkosivustolla. Näin tavoitat kohderyhmäsi entistä tehokkaammin ja alhaisemmalla kontaktihinnalla. Muutos koskee myös kokosivun määräpaikkoja eli 2. kantta, 3. kantta ja takasivua.

”Haluamme tarjota markkinoijille vaikuttavia aikakausmedian ratkaisuja. Panostamme edelleen laadukkaisiin painettuihin lehtiin ja vahvaan lukijasuhteeseen, ja kehitämme lisäksi kiinnostavia digitaalisia mediatuotteita. Haluamme varmistaa mainostajalle hyvän tavoittavuuden lifestyle-ympäristössä, ja tämän vuoksi lanseeraamme nyt monikanavaisen tuotteistuksen”, kertoo Sanoman aikakausmedian kaupallisista ratkaisuista vastaava business manager Päivi Vaittinen.

Yhä suurempi joukko kuluttajia seuraa lifestyle-sisältöjä digitaalisesti lehtien verkkosivustoilla. 68 prosenttia suomalaisista lukee viikoittain aikakauslehtiä joko painettuna tai digitaalisena. Alle 45-vuotiaat kuluttavat jo enemmän aikakauslehtien sisältöjä digitaalisessa muodossa.

Kiinnostuksen kasvun digitaalisia lifestyle-sisältöjä kohtaan osoittaa IS.fi/menaiset-sivuston huikea menestys. Syksyllä lanseerattu IS.fi/menaiset on onnistunut lyhyessä ajassa tuplaamaan kävijämääränsä aiempaan menaiset.fi:hin verrattuna, ja sisältöjen parissa vietetty aika on moninkertaistunut.

”Me Naisten hurja digitaalinen kasvu on hieno osoitus siitä, että myös digissä on mahdollista saavuttaa aikakauslehdille tyypillisiä pitkiä lukuaikoja”, Vaittinen kertoo.

Monikanavaisuus lisää tutkitusti mainonnan vaikuttavuutta ja tehoa.

”Uskomme, että mainostajat tulevat hyötymään monikanavaisuudesta. Ostoaikomuksen ja kiinnostuksen kasvu sekä positiivinen muutos mielikuvassa ovat olleet tutkimustemme mukaan vahvempia niiden kuluttajien keskuudessa, jotka ovat nähneet mainoksen sekä aikakauslehdissä että verkossa, kuin niiden, jotka ovat nähneet mainontaa vain yhdessä kanavassa,” Vaittinen sanoo. 

Liittyvät artikkelit
Kk-kamppis-Lidl-jakokuva.jpg

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Lidlin joulukampanja toi tutut satuhahmot seikkailemaan yllättävän käänteen saaviin tarinoihin.
Uutismedia
TV & video
Audio & radio
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Kuukauden kamppis
Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja
Sanna Suokko Yhteishyvä artikkelikuva

Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle

Suomen tavoittavimman aikakausmedian Yhteishyvän tekemiseen tarvitaan kunnianhimoa, kaupan toimintaympäristön tuntemusta ja saumatonta yhteispeliä. Tämä kaikki toteutuu SOK Median ja sisältökumppani Sanoman yhteistyössä.
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Sisältömarkkinointi
Case
Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle
Alalla-Katariina-Häkkä-somejako.jpg

Alalla: mediasuunnittelija Katariina Häkkä

Uudessa Alalla-juttusarjassa pääsee ensimmäisenä ääneen Katariina Häkkä, jolla on jo kymmenien vuosien kokemus mediasuunnittelusta ja täysi bingo mediatoimistokentältä, sillä hän on ehtinyt työskennellä jokaisessa Suomessa toimivassa toimistossa.
Uutismedia
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Alalla: mediasuunnittelija Katariina Häkkä