Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta

Case Silmäasema artikkelikuva

HS.fi:ssä ja IS.fi:n Me Naiset -osiossa julkaistut natiivimainokset tavoittivat runsaasti kiinnostuneita silmäpareja. Kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut kampanja oli esillä myös Kuukausiliitteessä ja Me Naisissa sekä monikanavaisena ilmoituksena Helsingin Sanomissa.

Kahdet lasit, yksi hinta on niin myyntitavoitteiltaan kuin mediapanostuksiltaankin yksi vuoden suurimmista Silmäaseman taktisista kampanjoista.

”Vallitsevasta tilanteesta huolimatta kampanja oli kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut”, markkinointisuunnittelija Mari Rusko Silmäasemalta kertoo.

”Halusimme tarjota kuluttajille taktisen tarjouksen rinnalle inspiraatiota kaksien silmälasien hankintaan tyylinäkökulmasta katsottuna. Natiivimainonnan kokonaisuudella saimme nostettua monipuolisesti esille asiantuntijamme vinkkejä kuluttajia kiinnostavalla tavalla”, Rusko avaa natiivimainonnan tuomia etuja.

Erittäin tiukasta aikataulusta huolimatta kokonaisuus saatiin toteutettua onnistuneesti.

”Sanoman toteuttaman tuotannon ansiosta sisällöistä tuli valittujen medioiden lukijakuntaa puhuttelevia, sillä tiimi tuntee Sanoman medioiden tyylin ja lukijat. Tämän ansiosta sisältömme istuivat luontevasti medioiden oman sisällön joukkoon”, Rusko kiittää.

”Viestien läpimeno vaatii toistoa, ja lisäksi eri asiakassegmenttiemme mediankäyttö eroaa tietyiltä osin toisistaan. Näistä syistä monimediallinen natiivikokonaisuus täydensi mainiosti monipuolista taktisen kampanjoinnin mediamixiämme.”

Tutustu caseen tarkemmin 

Kampanjan suunnittelussa olivat mukana:

Silmäasema

Markkinointisuunnittelija Mari Rusko 
Graafinen suunnittelija Piia Laitila

Sanoma Media Finland

Client Manager Elisa Sihvola
Media Group Manager Tuula Mettälä
Luova tuottaja Satu Savela
Team lead, design, Tero Ruutuvaara
Graafinen suunnittelija Joonas Jukka

dentsu

Client Director Sanna Ilonen
Media Specialist Maija Tuomala

Liittyvät artikkelit
Kk-kamppis-Lidl-jakokuva.jpg

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Lidlin joulukampanja toi tutut satuhahmot seikkailemaan yllättävän käänteen saaviin tarinoihin.
Uutismedia
TV & video
Audio & radio
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Kuukauden kamppis
Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja
Markkinointipalvelut artikkelikuva

Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla

Sanoma hakee kasvua markkinoinnin palvelutarjonnan kokonaisuudesta, jonka avulla asiakkaat voivat parantaa markkinointi-investointiensa tuottoa ja kasvattaa liiketoimintaansa.
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Sisältömarkkinointi
Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla
HS Viso kolumnistit artikkelikuva

HS Vision kolumnisteiksi kovia talousnimiä – Mårten Mickos, Ilkka Paananen ja seitsemän muuta kirjoittavat, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa

Helsingin Sanomat laajentaa alkuvuodesta taloussisältöjään merkittävästi, ja osana uudistusta lehdessä aloittaa joukko uusia kolumnisteja talouden ytimestä.
Uutismedia
HS Vision kolumnisteiksi kovia talousnimiä – Mårten Mickos, Ilkka Paananen ja seitsemän muuta kirjoittavat, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa