Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta

Case Silmäasema artikkelikuva

HS.fi:ssä ja IS.fi:n Me Naiset -osiossa julkaistut natiivimainokset tavoittivat runsaasti kiinnostuneita silmäpareja. Kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut kampanja oli esillä myös Kuukausiliitteessä ja Me Naisissa sekä monikanavaisena ilmoituksena Helsingin Sanomissa.

Kahdet lasit, yksi hinta on niin myyntitavoitteiltaan kuin mediapanostuksiltaankin yksi vuoden suurimmista Silmäaseman taktisista kampanjoista.

”Vallitsevasta tilanteesta huolimatta kampanja oli kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut”, markkinointisuunnittelija Mari Rusko Silmäasemalta kertoo.

”Halusimme tarjota kuluttajille taktisen tarjouksen rinnalle inspiraatiota kaksien silmälasien hankintaan tyylinäkökulmasta katsottuna. Natiivimainonnan kokonaisuudella saimme nostettua monipuolisesti esille asiantuntijamme vinkkejä kuluttajia kiinnostavalla tavalla”, Rusko avaa natiivimainonnan tuomia etuja.

Erittäin tiukasta aikataulusta huolimatta kokonaisuus saatiin toteutettua onnistuneesti.

”Sanoman toteuttaman tuotannon ansiosta sisällöistä tuli valittujen medioiden lukijakuntaa puhuttelevia, sillä tiimi tuntee Sanoman medioiden tyylin ja lukijat. Tämän ansiosta sisältömme istuivat luontevasti medioiden oman sisällön joukkoon”, Rusko kiittää.

”Viestien läpimeno vaatii toistoa, ja lisäksi eri asiakassegmenttiemme mediankäyttö eroaa tietyiltä osin toisistaan. Näistä syistä monimediallinen natiivikokonaisuus täydensi mainiosti monipuolista taktisen kampanjoinnin mediamixiämme.”

Tutustu caseen tarkemmin 

Kampanjan suunnittelussa olivat mukana:

Silmäasema

Markkinointisuunnittelija Mari Rusko 
Graafinen suunnittelija Piia Laitila

Sanoma Media Finland

Client Manager Elisa Sihvola
Media Group Manager Tuula Mettälä
Luova tuottaja Satu Savela
Team lead, design, Tero Ruutuvaara
Graafinen suunnittelija Joonas Jukka

dentsu

Client Director Sanna Ilonen
Media Specialist Maija Tuomala

Liittyvät artikkelit
Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva

Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.
Aikakausmedia
Audio & radio
Case
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Uutismedia
Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani