
HS.fi:ssä ja IS.fi:n Me Naiset -osiossa julkaistut natiivimainokset tavoittivat runsaasti kiinnostuneita silmäpareja. Kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut kampanja oli esillä myös Kuukausiliitteessä ja Me Naisissa sekä monikanavaisena ilmoituksena Helsingin Sanomissa.
Kahdet lasit, yksi hinta on niin myyntitavoitteiltaan kuin mediapanostuksiltaankin yksi vuoden suurimmista Silmäaseman taktisista kampanjoista.
”Vallitsevasta tilanteesta huolimatta kampanja oli kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut”, markkinointisuunnittelija Mari Rusko Silmäasemalta kertoo.
”Halusimme tarjota kuluttajille taktisen tarjouksen rinnalle inspiraatiota kaksien silmälasien hankintaan tyylinäkökulmasta katsottuna. Natiivimainonnan kokonaisuudella saimme nostettua monipuolisesti esille asiantuntijamme vinkkejä kuluttajia kiinnostavalla tavalla”, Rusko avaa natiivimainonnan tuomia etuja.
Erittäin tiukasta aikataulusta huolimatta kokonaisuus saatiin toteutettua onnistuneesti.
”Sanoman toteuttaman tuotannon ansiosta sisällöistä tuli valittujen medioiden lukijakuntaa puhuttelevia, sillä tiimi tuntee Sanoman medioiden tyylin ja lukijat. Tämän ansiosta sisältömme istuivat luontevasti medioiden oman sisällön joukkoon”, Rusko kiittää.
”Viestien läpimeno vaatii toistoa, ja lisäksi eri asiakassegmenttiemme mediankäyttö eroaa tietyiltä osin toisistaan. Näistä syistä monimediallinen natiivikokonaisuus täydensi mainiosti monipuolista taktisen kampanjoinnin mediamixiämme.”
Kampanjan suunnittelussa olivat mukana:
Silmäasema
Markkinointisuunnittelija Mari Rusko
Graafinen suunnittelija Piia Laitila
Sanoma Media Finland
Client Manager Elisa Sihvola
Media Group Manager Tuula Mettälä
Luova tuottaja Satu Savela
Team lead, design, Tero Ruutuvaara
Graafinen suunnittelija Joonas Jukka
dentsu
Client Director Sanna Ilonen
Media Specialist Maija Tuomala

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla
