Marraskuun kuukauden kamppis on WSOY:n Kustantamossa

Kuukauden kamppis Kustantamossa artikkelikuva

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Kustantamossa -kampanjalla luotiin yhteys kirjailijoiden ja lukijoiden välille uudenlaisella tavalla.

Werner Söderström Osakeyhtiön Kustantamossa-videosarja tarjoaa Jenni Alexandrovan, Laura Frimanin, Krista Kososen ja Harri Moision tekemiä haastatteluja IS.fi:n kautta. Haastattelusarjassa on mukana yli 30 eturivin suomalaiskirjailijaa.

Idea kampanjaan syntyi keväällä, jolloin syksyn tapahtumien toteutuminen oli epävarmaa.

”Kirjamessut on yksi vuoden tärkeimmistä tapahtumista, jossa lukijat voivat kohdata kirjailijoita. Halusimme tarjota lukijoille helpon keinon osallistua virtuaalitapahtumiin ja päästä kuuntelemaan kirjailijoiden ajatuksia”, digimarkkinoija Mikko Immonen Werner Söderström Osakeyhtiöstä kertoo.  

Kun idea oli syntynyt, edessä oli kumppanin valinta.

”Videoita olisi saanut itsekin toteutettua, mutta päätökseen vaikutti se, että laadukkaasti toteutetut haastattelusisällöt löytyvät vaivattomasti ja helposti yhdestä paikasta, jonne ohjaus onnistuu kätevästi eri kanavista. Sanomalta löytyi hyvä inhouse-tuotanto studioineen, kuvaajineen ja editoijineen. Tuotannon ja jakelualustan lisäksi yksi oleellinen tekijä on tavoittavuus. Sanomalla on laaja ja monipuolinen mediaperhe sekä toimiva verkosto sisällön jakeluun ja oikeiden katsojien tavoittamiseen.”

Kampanjan tavoitteena oli kirjailijakohtaamisen takaamisen lisäksi kirjailijoiden ja uutuuskirjojen tunnettuuden lisääminen sekä kirjamyynnin ja kuunteluiden kasvattaminen.

”Sanoman ammattitaitoisen tekijöiden avulla saimme kätevästi tuotettua videot toiveidemme mukaan avaimet käteen -periaatteella. Tuotanto toteutti konseptimme vaivattomasti konkretiaan”, Immonen kiitää.

Tavoitteena oli, että myös haastattelijan persoona kiinnostaa ja houkuttelee videoiden pariin.

”Saimme hyvät ja keskenään sopivan erilaiset haastattelijat, jotka ovat olleet kivasti mukana jakamassa sisältöä. Esimerkiksi Jenni Alexandrova käytti jonkin verran studiotilanteessa nauhoitettuja haastatteluja omassa aamuohjelmassaan Radio Aallossa.”

Kampanja sisälsi artikkelivideoiden ja radion lisäksi sisällön pariin ohjaavaa printti- ja digimainontaa Sanoman verkostossa. Käytössä olivat lisäksi WSOY:n omat somekanavat.

Ensimmäiset haastatteluvideot julkaistiin lokakuun alussa ja viimeinen tulee julki joulukuun toisella viikolla.

”Tavoitteenamme on pidempikestoinen ja jatkuva näkyvyys, jota nykyään pystyy harvoin yksittäisille kampanjoille ja tuotteille tekemään. Kun sisältöjä palasteltiin viikkotasoisesti, niille saatiin vähän enemmän ilmaa. On hienoa, että päästimme kokeilemaan uudenlaista tekemistä.”

Tuloksia päästään pureksimaan tarkemmin kampanjan päätyttyä, mutta yksi asia on jo tässä vaiheessa selvä.

”Saamme kampanjan kautta arvokasta tietoa siitä, minkälaiset ihmiset ovat kiinnostuneet esimerkiksi Remeksestä tai Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajasta. Videoartikkelikohtaisen datan kävijäprofiilien avulla opimme jälleen uutta tietoa lukijoistamme, ja pystymme entistä paremmin jatkossa kohdentamaan mainontaa näiden havaintojen pohjalta.”

Werner Söderström Osakeyhtiö on Suomen suurin kustantamo, johon kuuluvat WSOY, Tammi, Johnny Kniga, Bazar, Readme.fi sekä Kosmos.

Tutustu Kustantamossa-videosarjaan:

IS.fi/kustantamossa

Kuukauden kamppis

Liittyvät artikkelit
Kk-kamppis-Lidl-jakokuva.jpg

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Lidlin joulukampanja toi tutut satuhahmot seikkailemaan yllättävän käänteen saaviin tarinoihin.
Uutismedia
TV & video
Audio & radio
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Kuukauden kamppis
Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja
Markkinointipalvelut artikkelikuva

Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla

Sanoma hakee kasvua markkinoinnin palvelutarjonnan kokonaisuudesta, jonka avulla asiakkaat voivat parantaa markkinointi-investointiensa tuottoa ja kasvattaa liiketoimintaansa.
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Sisältömarkkinointi
Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla
HS Viso kolumnistit artikkelikuva

HS Vision kolumnisteiksi kovia talousnimiä – Mårten Mickos, Ilkka Paananen ja seitsemän muuta kirjoittavat, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa

Helsingin Sanomat laajentaa alkuvuodesta taloussisältöjään merkittävästi, ja osana uudistusta lehdessä aloittaa joukko uusia kolumnisteja talouden ytimestä.
Uutismedia
HS Vision kolumnisteiksi kovia talousnimiä – Mårten Mickos, Ilkka Paananen ja seitsemän muuta kirjoittavat, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa