Tuotenosto toi Sortterille liikennettä ja kauppaa

Case Sortter artikkelikuva

Kotimaisen lainojen vertailupalvelun Sortterin kampanjan päätavoitteena oli myynnin lisääminen. Toisena tärkeänä tavoitteena oli tunnettuuden parantaminen.

Kampanjassa oli yhtenä taktisena elementtinä oli Tuotenosto, jossa maksetaan vain klikeistä. Lisäksi kampanjaan kuului tv- ja radiomainontaa sekä CPM-pohjaista mainontaa Sanoman digiverkostossa. Käytössä oli myös sosiaalisen median mainosalustat.

”Kokonaisuudessaan kampanja toimi erinomaisesti ja täytti tavoitteet. Tuotenosto toimi muihin käytössä olleisiin digimainospintoihin verrattuna hyvin. Liikennettä tuli paljon, ja se konvertoitui myös myynniksi”, markkinointijohtaja Lauri Miettinen Sortterilta kertoo.

Tuotenostosta tuli niin hyviä kokemuksia, että Miettinen aikoo käyttää sitä myös tulevissa Sortterin kampanjoissa.  

”Jatkossa teemme useampia kokeiluja löytääksemme tehokkaimmat mainosversiot. Tässä kampanjassa meillä oli käytössä eri tekstivariaatioita, mutta kuvamaailma oli samantyylinen kaikissa mainoksissa.”

Miettinen on tyytyväinen kumppanuuteen Sanoman kanssa.

”Sanomalta tulee hyviä ehdotuksia ja ajatuksia. On myös joustavuutta sen suhteen, että asiat eivät aina suju ihan niin kuin on suunniteltu ja kampanja-ajat elävät.”

Miettinen odottaa mielenkiinnolla Sanoman vastausta globaaleille mainosalustoille.

”Itseostokanavan vaihtoehtona on jatkossa kotimainen kumppani, joka tarjoaa asiantuntijuutta ja syvenevää yhteistyötä. Haluan nähdä, onko tässä se voittava kombinaatio, jolla kampitetaan kansainvälisiä jättejä.”  

Tutustu caseen tarkemmin

Sortter.fi

Kuva: Sortterin Lauri Miettinen ja Sortterin asiakkuudesta vastaava Client Manager Satu Salminen Sanomalta.

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

Sortter

Markkinointijohtaja Lauri Miettinen

Sanoma Media Finland

Client Manager Satu Salminen
Digistrategi Marja Leskinen

Liittyvät artikkelit
Essity artikkelikuva

Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan

Editkilpailussa vuoden 2020 aikakausmediamainostajaksi valittu Essity säilytti mainospanostuksensa aikakausmedioihin lähes ennallaan poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta.
Aikakausmedia
Case
Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan
Heidi Björklöf artikkelikuva

Arvopohjainen markkinointi kannattaa

Voiko sananvapautta käyttää suomalaisen uutismedian mainonnassa? Onko se jotain, jolla differoida brändiä maassa, jossa lehdistö on vapaata ja media tunnustettu neljänneksi valtiomahdiksi, Heidi Björklöf kysyy.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
Arvopohjainen markkinointi kannattaa
Kuukauden kamppis POK artikkelikuva

Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Maaliskuussa haluttiin nostaa valokeilaan alueellisuus. Pirkanmaan Osuuskaupan Ihmiset ensin -teeman natiiviartikkelissa keskiössä on ison mainospinnan ja visuaalisen nokkeluuden sijaan elämänmakuinen, vahva tarina kaupan kulissien takaa.
Alueellinen mainonta
Kuukauden kamppis
Natiivimainonta
Uutismedia
Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita