Tuotenosto toi Sortterille liikennettä ja kauppaa

Case Sortter artikkelikuva

Kotimaisen lainojen vertailupalvelun Sortterin kampanjan päätavoitteena oli myynnin lisääminen. Toisena tärkeänä tavoitteena oli tunnettuuden parantaminen.

Kampanjassa oli yhtenä taktisena elementtinä oli Tuotenosto, jossa maksetaan vain klikeistä. Lisäksi kampanjaan kuului tv- ja radiomainontaa sekä CPM-pohjaista mainontaa Sanoman digiverkostossa. Käytössä oli myös sosiaalisen median mainosalustat.

”Kokonaisuudessaan kampanja toimi erinomaisesti ja täytti tavoitteet. Tuotenosto toimi muihin käytössä olleisiin digimainospintoihin verrattuna hyvin. Liikennettä tuli paljon, ja se konvertoitui myös myynniksi”, markkinointijohtaja Lauri Miettinen Sortterilta kertoo.

Tuotenostosta tuli niin hyviä kokemuksia, että Miettinen aikoo käyttää sitä myös tulevissa Sortterin kampanjoissa.  

”Jatkossa teemme useampia kokeiluja löytääksemme tehokkaimmat mainosversiot. Tässä kampanjassa meillä oli käytössä eri tekstivariaatioita, mutta kuvamaailma oli samantyylinen kaikissa mainoksissa.”

Miettinen on tyytyväinen kumppanuuteen Sanoman kanssa.

”Sanomalta tulee hyviä ehdotuksia ja ajatuksia. On myös joustavuutta sen suhteen, että asiat eivät aina suju ihan niin kuin on suunniteltu ja kampanja-ajat elävät.”

Miettinen odottaa mielenkiinnolla Sanoman vastausta globaaleille mainosalustoille.

”Itseostokanavan vaihtoehtona on jatkossa kotimainen kumppani, joka tarjoaa asiantuntijuutta ja syvenevää yhteistyötä. Haluan nähdä, onko tässä se voittava kombinaatio, jolla kampitetaan kansainvälisiä jättejä.”  

Tutustu caseen tarkemmin

Sortter.fi

Kuva: Sortterin Lauri Miettinen ja Sortterin asiakkuudesta vastaava Client Manager Satu Salminen Sanomalta.

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

Sortter

Markkinointijohtaja Lauri Miettinen

Sanoma Media Finland

Client Manager Satu Salminen
Digistrategi Marja Leskinen

Liittyvät artikkelit
Aamulehti Saarioinen artikkelikuva

Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla

Aamulehti ja Saarioinen ovat oman alansa klassikoita, joilla on pitkät perinteet ja juuret vahvasti kiinni Pirkanmaalla. Molemmat ovat ajankohtaisia omalla toimialallaan ja läsnä suomalaisten arjessa joka päivä.
Alueellinen mainonta
Case
Uutismedia
Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla
aamulehti_harrasta_ja_luo_some.jpg

Jaa vinkkisi vapaa-ajan viettoon Aamulehden Harrasta & luo -teemassa 4.1.2022

Aamulehden Harrasta & luo -teemakokonaisuus on odotettu kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä harrastustarjonnan lukupaketti, joka välittää lukijoille iloa ja inspiraatiota tulevaan syyskauteen. Teeman monipuolinen sisältö tarjoaa erinomaisen ympäristön mainostajan viesteille, jotka ovat lukijoille oleellinen osa teeman tarjoamaa inspiraatiota.
Alueellinen mainonta
Tuotetietoa
Uutismedia
Jaa vinkkisi vapaa-ajan viettoon Aamulehden Harrasta & luo -teemassa 4.1.2022