Tuotenosto toi Sortterille liikennettä ja kauppaa

Case Sortter artikkelikuva

Kotimaisen lainojen vertailupalvelun Sortterin kampanjan päätavoitteena oli myynnin lisääminen. Toisena tärkeänä tavoitteena oli tunnettuuden parantaminen.

Kampanjassa oli yhtenä taktisena elementtinä oli Tuotenosto, jossa maksetaan vain klikeistä. Lisäksi kampanjaan kuului tv- ja radiomainontaa sekä CPM-pohjaista mainontaa Sanoman digiverkostossa. Käytössä oli myös sosiaalisen median mainosalustat.

”Kokonaisuudessaan kampanja toimi erinomaisesti ja täytti tavoitteet. Tuotenosto toimi muihin käytössä olleisiin digimainospintoihin verrattuna hyvin. Liikennettä tuli paljon, ja se konvertoitui myös myynniksi”, markkinointijohtaja Lauri Miettinen Sortterilta kertoo.

Tuotenostosta tuli niin hyviä kokemuksia, että Miettinen aikoo käyttää sitä myös tulevissa Sortterin kampanjoissa.  

”Jatkossa teemme useampia kokeiluja löytääksemme tehokkaimmat mainosversiot. Tässä kampanjassa meillä oli käytössä eri tekstivariaatioita, mutta kuvamaailma oli samantyylinen kaikissa mainoksissa.”

Miettinen on tyytyväinen kumppanuuteen Sanoman kanssa.

”Sanomalta tulee hyviä ehdotuksia ja ajatuksia. On myös joustavuutta sen suhteen, että asiat eivät aina suju ihan niin kuin on suunniteltu ja kampanja-ajat elävät.”

Miettinen odottaa mielenkiinnolla Sanoman vastausta globaaleille mainosalustoille.

”Itseostokanavan vaihtoehtona on jatkossa kotimainen kumppani, joka tarjoaa asiantuntijuutta ja syvenevää yhteistyötä. Haluan nähdä, onko tässä se voittava kombinaatio, jolla kampitetaan kansainvälisiä jättejä.”  

Tutustu caseen tarkemmin

Sortter.fi

Kuva: Sortterin Lauri Miettinen ja Sortterin asiakkuudesta vastaava Client Manager Satu Salminen Sanomalta.

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

Sortter

Markkinointijohtaja Lauri Miettinen

Sanoma Media Finland

Client Manager Satu Salminen
Digistrategi Marja Leskinen

Liittyvät artikkelit
Porisuhdeneuvoja artikkelikuva

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
Kuukauden kamppis
Uutismedia
Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla
Ad Manager nelja vinkkia artikkeli.jpg

Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa

Kuinka pitkään mainoskampanjan kannattaa pyöriä? Miksi sesongin ajattelu kannattaa? Entä miten raportit auttavat tulevien kampanjoiden suunnittelussa? Sanoma Ad Managerin väki auttaa kampanjaasi menestymään – ota vinkit talteen.
Digiratkaisut
Tuotetietoa
Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa