Tavoita ostovoimainen yleisö välineestä riippumatta

aamulehti_satakunnankansa_monikanavaiset_ratkaisut_2021_artikkelikuva.jpg

Ihmiset liikkuvat ja kuluttavat medioita eri tavoin – painetusta sanomalehdestä, digitaalisesta näköislehdestä, selaimesta ja sovelluksesta, puhelimella, tabletilla ja tietokoneella – silloin kun aika on heille sopivin.

Maakuntamediat ovat jo vuosia olleet monikanavaisia. Vuoden 2021 alusta myös niiden näyttävimmät mainospaikat paketoidaan monikanavaisiksi. Aamulehti ja Satakunnan Kansa haluavat tarjota mainostaja-asiakkailleen entistä paremman tuotteen, jotta asiakkaat pystyvät tavoittamaan kustannustehokkaasti ja mahdollisimman helposti koko potentiaalisen kohderyhmänsä.

Markkinoijana tavoitat koko alueesi ostovoimaisen yleisön laadukkaassa mediaympäristössä aiempaa edullisemmalla kontaktihinnalla. Riippumatta siitä millä välineellä tai millä tavalla sisältöä kulutetaan.”

Mira Sarkola-Lehtonen, Sanoma B2B Uutismedian kaupallinen tuotepäällikkö

Printti tavoittaa yleisöt laajasti. Sekä Pirkanmaalla että Porin markkina-alueella maakuntamedia on oman alueensa tavoittavin printtimedia. Sisältöjen digitaalinen kuluttaminen kasvaa samalla jatkuvasti. Sanoman medioiden digitilausten määrät ovat kasvaneet voimakkaasti jo usean vuoden ajan.

”On luonnollinen jatkumo laajentaa kampanja printistä digikanaviin ja saavuttaa näin parempi tavoittavuus kaikissa ikäryhmissä. Digillä saadaan paremmin kiinni nuorempia ikäryhmiä, printissä korostuu hieman vanhemmat kuluttajat”, Sarkola-Lehtonen sanoo.

Eri kanavien tarjoamat mahdollisuudet kannattaa mainonnassaan hyödyntää. Monikanavaisuus mahdollistaa viestin muotoilemisen kohderyhmälle osuvimmaksi mediankulutustapa ja käyttötilanne huomioiden.

Etusivu, aukeama, kokosivu ja puolikas sivu

Näkymällä monikanavaisesti hyvillä mainospaikoilla mainonnan vaikuttavuus ja teho ovat tutkitusti paremmat asiakassuhteen kaikissa vaiheissa. Monikanavaisuus parantaa huomattavasti kampanjan huomioarvoa ja lisää merkittävästi asiointi-, osto- ja lisätiedonhakuaikeita. Mainostamalla useammassa kuin yhdessä kanavassa maksimoidaan kontaktit, saadaan toistoa ja jäädään mieleen.

”Yli puolet asiakkaistamme on ostanut näitä mainoskokoja monikanavaisina jo aiemmin Helsingin Sanomista. Monikanavaisten tuotteiden tuloa Aamulehteen ja Satakunnan Kansaan on jo odotettu”, Sarkola-Lehtonen kertoo.

Lue lisää Aamulehden monikanavaisista ratkaisuista

Lue lisää Satakunnan Kansan monikanavaisista ratkaisuista

Lue lisää aluemainonnasta

Artikkelit
Näytä aiheen mukaan
Ajankohtaista.jpg

Ajankohtaista

Poikkeusaikataulut ja muuta ajankohtaista
Ajankohtaista
Milla Majander artikkelikuva

Pieni suuri tarina perunasta

Miksi arjen yksityiskohtiin kätkeytyy iso merkitys ja työpöydälläni on peruna, kirjoittaa Milla Majander.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Sisältömarkkinointi
Pieni suuri tarina perunasta
hs_kesaliite_some.jpg

Suomen suurin meno-opas HS Kesäliite ilmestyy 21.5.

Kesäliite on Suomen suurin kesämeno-opas, joka tarjoaa Suomen kiinnostavimmat tapahtumat yksissä kansissa. Luvassa on menovinkkejä toukokuusta syyskuuhun. Odotettu liite jaetaan perjantaina 21.5. kaikille Hesarin tilaajille tavoittaen myös viikonlopputilaajat. Kesäliite jaetaan myös HS Viikon tilaajalukijoille.
Uutismedia
Suomen suurin meno-opas HS Kesäliite ilmestyy 21.5.
Paula Hernetkoski artikkelikuva

Markkinoinnin rooli linkkinä asiakkaan ja yrityksen välillä ei ole koskaan ollut merkityksellisempi

Globaali kriisi on pakottanut avaamaan silmät uusille keinoille luoda kasvua ja vauhdittanut osaltaan myös markkinoinnin muutosta. Olemme toistuvasti kysyneet itseltämme ja organisaatioltamme, miten toimintaa tulisi muuttaa poikkeustilan aikana ja mitkä muutokset ovat pysyviä, Paula Hernetkoski kirjoittaa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Markkinoinnin rooli linkkinä asiakkaan ja yrityksen välillä ei ole koskaan ollut merkityksellisempi
Stefan Möller

Luovan ihmisen kaaos on tämän maan voimavara

Suomalaiset ovat oppineet markkinoimaan erityisesti vaikeina aikoina. Juuri silloin markkinointia tarvitaan kaikista eniten, Radiomedian Stefan Möller kirjoittaa.
Audio & radio
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Luovan ihmisen kaaos on tämän maan voimavara
Katariina Uljas-Ahl artikkelikuva

Markkinointi on muutosmatka

Jo ennen yhtäkään pakottavaa Suurta Kriisiä markkinointi on ollut jatkuvassa muutostilassa. Seuraava Iso Pakko on vastata kiihtyneeseen kuluttajakäyttäytymisen muutokseen ja ylläpitää digiloikan vauhtia, Dagmarin Katariina Uljas-Ahl kirjoittaa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Markkinointi on muutosmatka
Modernit naiset artikkelikuva

Mistä modernit naiset oikeasti puhuvat?

Naiset tekevät valtaosan talouksien ostopäätöksistä. Tiina Kosonen ja Satu Kaitaranta vinkkaavat, miten markkinoija voi ottaa naiset paremmin huomioon. Lataa myös selvitys moderneista naisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä.
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Mistä modernit naiset oikeasti puhuvat?
TV-vuosi artikkelikuva

Sanoman Total TV:n monipuolinen viihdetarjonta tavoitti viikoittain lähes 4 miljoonaa suomalaista

Sanoman monipuolinen ja viihteellinen tarjonta tavoittaa katsojat sekä ohjelmien lähetysaikaan televisiosta että Ruutu-palvelusta. Sanoman Total TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus vuonna 2020 oli noin 4 miljoonaa silmäparia. Kokonaisuuteen kuuluu Nelonen, JIM, Liv, Hero, Fox, National Geographic ja Ruutu.
TV & video
Sanoman Total TV:n monipuolinen viihdetarjonta tavoitti viikoittain lähes 4 miljoonaa suomalaista
Kk-kamppis-Lidl-jakokuva.jpg

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Lidlin joulukampanja toi tutut satuhahmot seikkailemaan yllättävän käänteen saaviin tarinoihin.
Uutismedia
TV & video
Audio & radio
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Kuukauden kamppis
Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja
Markkinointipalvelut artikkelikuva

Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla

Sanoma hakee kasvua markkinoinnin palvelutarjonnan kokonaisuudesta, jonka avulla asiakkaat voivat parantaa markkinointi-investointiensa tuottoa ja kasvattaa liiketoimintaansa.
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Sisältömarkkinointi
Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla