Effie 2020 -finaaliin 21 markkinointityötä

Effie Awards Finland palkintokuva

Vuoden 2020 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti toiselle tuomarointikierrokselle 21 markkinointityötä, joista kuusi on useammassa kategoriassa.

Effie Awards Finland 2020 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit.

"Hienoa huomata, etteivät vallitsevat olot ole lamauttaneet kotimaista markkinointikenttää, vaan pikemminkin päinvastoin. Effie Finlandin shortlista on täysipainoista luettavaa, ei suinkaan mikään nälkävuoden loppukilpailu. Siitä olen erityisen ylpeä koko toimialamme puolesta. Pandemia näkyy toki tälläkin listalla, mutta positiivisella tavalla. Finalistien joukossa on sopivassa suhteessa niin koronavapaita kokonaisuuksia kuin fiksuja, ajankohtaisia reagointeja nopeasti muuttuneeseen tilanteeseen", sanoo tämän vuoden päätuomari ja Folk Finlandin luova johtaja Tommy Mäkinen.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetaan pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Tommy Mäkisen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on yli 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. Palkinnot jaetaan 4.2.2021.

Vuoden 2020 Effie Awards Finland shortlist:

Ajankohtainen markkinointi -erikoissarja

Eläköön Ravintola
Kotipizza & N2 Marketing, Dentsu Aegis Network (Finland)

Fortum Circo® recycled plastics
Fortum Oy & TBWA\Helsinki

We rise #together
Telia Finland Oyj & TBWA\Helsinki, OMD Finland

Tulkoon Mitä Vaan
SOK Media & Bob the Robot Oy, Carat Finland

B2B-yritysmarkkinointi -erikoissarja

TAPAUS Virtuaalitapahtumat – Tapahtumat syntyivät uudelleen
TAPAUS Oy  & TAPAUS Oy, Bright Finland

Kun korona meni viraaliksi, markkinoinnista tulee elpymisen vastalääke
Sanoma Media Finland & Folk Finland, Otto Production, Nico Backstöm, Nanoverse Ltd Oy

Zero Exclusion
Mantsinen, Neste Oyj & Kurio, MKTG (Finland)

Daavid vs. Goljat -erikoissarja

Juurikin näin. Pågen.
Pågen & Make it Simple, Grilli Films, HotSpot, left&right

Renesanssi

Ingmariini – From underdog to talk of the town
Arla Oy & 358, Carat Finland

Brändiratkaisu - Kauppa & Kuluttaja

Antti Tapani
S-Ryhmä & BOND, Carat Finland, Cocoa Media Productions, Juha Mustonen Photography, Sostyling

Uusi tuote tai palvelu - Kauppa & Kuluttaja

Niille, jotka eivät syö Mäkkärissä
Food Folk Finland Oy & OMD Finland Oy, Nord DDB Helsinki

Lidl Plus – eli kuinka takkia kääntämällä taottiin miljoonia
Lidl Finland & Folk Finland, Virta Helsinki, Cocoa Mediaproductions, Miracle Sound Oy

Kotimaista-pakkausuudistus
S-Ryhmä & BOND

Long Shot - Hartwall Original Long Drink
Hartwall & Bob the Robot, Tulos Helsinki, Dagmar, Miltton, Lataamo Group

Sosiaalinen vastuu – Brändit - Positiivinen muutos

Felicitas Mehiläinen – Henkilökohtuisesti
Mehiläinen Oy & Vapa Media, Dagmar, NordicMorning

We rise #together
Telia Finland Oyj & TBWA\Helsinki, OMD Finland

Sosiaalinen vastuu – Non-profit - Positiivinen muutos

Helsingin kaupungin kaikkien aikojen #etävappu
Helsingin Kaupunki & Miltton, Zoan

Mediaidea - Media

We rise #together
Telia Finland Oyj & TBWA\Helsinki, OMD Finland

Elämykset & vapaa-aika - Tuotteet & Palvelut

Kansallinen Liiga – Jalkapalloa ilman etuliitteitä
Suomen Palloliitto & TBWA\Helsinki

Elintarvikkeet - Tuotteet & Palvelut

Kotimaista-pakkausuudistus
S-Ryhmä & BOND

Ingmariini – From underdog to talk of the town
Arla Oy & 358, Carat Finland

Kohderyhmä - Tuotteet & Palvelut

HS Lasten uutiset – miten sanomalehti tavoitti uuden lukijasukupolven
Helsingin Sanomat & TBWA\Helsinki

Matkailu & Turismi - Tuotteet & Palvelut

Niille, jotka eivät syö Mäkkärissä
Food Folk Finland Oy & OMD Finland Oy, Nord DDB Helsinki

Eläköön Ravintola
Kotipizza & N2 Marketing, Dentsu Aegis Network (Finland)

Holiday Clubin kesäkampanja käänsi kriisitilanteen ennätyskesäksi
Holiday Club Finland & Republic of Communications Finland

Muoti & Kauneus - Tuotteet & Palvelut

Antti Tapani
S-Ryhmä & BOND, Carat Finland, Cocoa Media Productions, Juha Mustonen Photography, Sostyling

Ohjelmisto & Sovellukset - Tuotteet & Palvelut

Lidl Plus – eli kuinka takkia kääntämällä taottiin miljoonia
Lidl Finland & Folk Finland, Virta Helsinki, Cocoa Mediaproductions, Miracle Sound Oy

Asuminen - Tuotteet & Palvelut

Piklas – eli miten perinteinen tarinankerronta veti ovi- ja ikkuna-asiakkaat verkkokauppaan
Piklas & Folk Finland, Gomp Helsinki Oy, Otto Tuotanto, Humina

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Effie-kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liito MTL ry järjestää kilpailun nyt 19. kerran. Vuonna 2020 kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland.  Vuonna 2021 Effie Awards Finlandin järjestää Marketing Finland.

 

Liittyvät artikkelit
Effie 20 artikkelikuva

Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina

Kuluttajilla on parhaillaan patoutunutta tarvetta nauttia elämästä. Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja, Karri Ahonen Sanomalta toteaa.
Effie
Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina
Prisma Antti Tapani artikkelikuva

Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie

Viime huhtikuussa Prismaan lanseerattu uusi muotimallisto Antti Tapani on ollut myyntimenestys. Antti Tuiskun kanssa yhteistyössä luotu mallisto siivitti osaltaan Prisma.fi:n pukeutumisen myyntiä jopa 17-kertaiseksi viime vuoteen verrattuna.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie