Satakunnassa pullotettiin paikallista yhteistyötä

Case Sille artikkelikuva

Juhlajuoma Sille on puristettu ja haudutettu sinisen salon mustikoista ja taivon rannan koivikoista. Sen kehittivät ja pullottivat satakuntalaiset yrittäjät historiallisissa poikkeusoloissa rakkaudella ja lannistumatta.

Sille-kuohujuoma sai alkunsa kahden naisen yhteisestä reissusta. Satakunnan Yrittäjien viestintäsuunnittelija Kristiina Kortelainen ja Sanoman B2B:n myyntijohtaja Hanna Jalonen keskustelivat automatkalla, miten syventäisivät yrittäjäjärjestön ja mediatalon yhteistyötä.

Heillä oli järjestettävänään juhla nuorten satakuntalaisten yrittäjien kunniaksi. Naiset päättivät käynnistää tuotekehityspilotin, jossa synnytettäisiin yhteisvoimin uusi juoma tähän juhlaan. Pilottiin haettiin mukaan satakuntalaisia yrittäjiä. Tyhjää lasia täyttämään lähti koko joukko idearikkaita ja sisukkaita ihmisiä. Sellaisia, joilla ei ole tapana antaa periksi poikkeusoloissakaan, ei vaikka korona rajoitti materiaalien ja työvoiman saatavuutta sekä vapaata liikkumista ja kokoontumista.

Sillen tuotekehityksessä, graafisessa suunnittelussa, kuvauksissa, painotuotteissa, nettisivuissa, jakelussa, maistatuksessa ja markkinoinnissa oli mukana 14 avainhenkilöä eri organisaatioista. Mukaan onnistuneeseen tuotekehityspilottiin lähtivät Anttilan Tila, Baarine, Hunaja-Salo, IML Agency, Miaco Cinema, Moose on the Loose ja Plusprint. Sanomalta mukana Jalosen lisäksi olivat B2B:n sisältömarkkinoinnin tuottaja Tanja Hovi, Satakunnan Kansan graafikko Pasi Juhola sekä B2B-sisältömarkkinoinnin valokuvaaja Vesa Saivo.

Tuotteesta tehtiin alkoholiton, koko perheen juhlajuoma. Pilotin aikana tuotettujen juomien myynnistä saatava tuotto ohjataan satakuntalaisten lasten ja nuorten yrittäjyyskasvatukseen.

1000 pullon myyntierä on numeroitu. Silleä saa Satakunnasta hyvin varustelluista K-Supermarketeista ja Citymarketeista.

”Emme tehneet tuotetta vain itsellemme vaan seuraavalle sukupolvelle”, Tanja Hovi summaa.

Kippis, hyvää joulua ja tulevaa uutta vuotta - otetaan Sille!

Sille.fi

Lue lisää aiheesta

Lue lisää aluemainonnasta

Liittyvät artikkelit
Riina Nevalainen artikkelikuva

Tampereesta tuli kaupunki, josta kaikki puhuvat ja monet haluavat ottaa mallia

Vielä joitain vuosia sitten tamperelaiselle päätöksenteolle naureskeltiin, mutta ei naureta enää. Aamulehti on ollut Tampereen pää-äänenkannattaja jo 141 vuotta, kirjoittaa toimituspäällikkö Riina Nevalainen.
Alueellinen mainonta
Omakynä
Uutismedia
Tampereesta tuli kaupunki, josta kaikki puhuvat ja monet haluavat ottaa mallia