Valion jouluinen reseptiliite innosti jauhopeukaloita

Case Valion reseptiliite artikkelikuva

Kodin Kuvalehden välissä julkaistu liite sai erinomaista palautetta ja houkutti Valion tuotteiden pariin. 

Reseptiliitteet on todettu Valiolla aina toimiviksi. Erillinen liite jää kodin pöydälle selailtavaksi pidemmäksi aikaa.

”Liitteet ovat olleet todella tykättyjä. Niistä tulee kuluttajapalveluummekin kysymyksiä. Halutaan tietää, milloin tulee seuraava ja minkä lehden välissä se ilmestyy. Valio Koekeittiö tekee reseptiikkaa koko ajan, mutta tietyllä tavalla liitteet myös rytmittävät tekemistämme”, copywriter ja toimituspäällikkö Anna Jalas-Karjalainen Valiolta kertoo. Reseptiliitteitä julkaistaan kolme kertaa vuodessa pääosin aikakauslehtien välissä.

Valiolla on talon sisäinen työryhmä haistelemassa trendejä ja miettimässä juuri tällä hetkellä kuluttajia kiinnostavia reseptejä. Tavoitteena myös on, että kuluttajat löytävät uutuudet reseptien kautta.

”Lähdemme suunnittelussa yhdistämään ajatuksia, mutta vahvin näkemys on ehdottomasti koekeittiömme ammattilaisilla, joilta tulee ihan loistavia ideoita. He myös tarttuvat aktiivisesti ideoihin. Tämän vuoden teemana oli itse tehdyt ruokalahjat. Taisin itse heittää ilmoille ajatuksen suklaasalamista. Sen resepti löytyy nyt joululiitteestä.”

Reseptiliitteen vaikutusta suoraan myyntiin on vaikea arvioida. Tänä vuonna se on erityisen vaikeaa, sillä Suomessa on paljon enemmän ihmisiä kuin yleensä joulun aikaan.

”Tavallisesta poikkeava joulumyynti tulee jo sitä kautta, kun ulkomaanmatkoja ei tehdä entiseen tapaan ja joulua vietetään pienemmissä porukoissa. Näin useampaan kotitalouteen ostetaan leivontakerma tai vaikkapa smetana.”

Kotiin selailtavaksi jäävä liite on osoittautunut toimivaksi satsaukseksi. Sosiaalisen median kanavien kautta voi havaita, että liitteen reseptejä on testailtu innokkaasti.

Tunnettuuden ja myynnin kasvattamisen lisäksi reseptiliitteiden tavoite on mielikuvallinen.

”Haluamme vahvistaa mielikuvaa siitä, että Valio liitetään brändinä leivontaan ja ruoanvalmistukseen. Reseptiliitteet ovat siihen oiva keino.”

Tutustu caseen tarkemmin

Kampanjan suunnittelussa olivat mukana:

Valio

Koekeittiön ruoka-asiantuntijat Anna Koro ja Jaana Tolonen (ohjeiden suunnittelu ja testaus)
Copywriter Anna Jalas-Karjalainen, (tekstit ja kokonaisuuden suunnittelu)
Graafinen suunnittelija Maria Siekkinen
Markkinointipäällikkö Marianne Manninen
Kuvaustiimi:
Valokuvaaja Elvi Rista
Ruokastylisti Sanna Kekäläinen

Sanoma Media Finland

Client Manager Merja Klemola
Commercial Product Manager Satu Raunio
Yhteyspäällikkö Eeva Kaitosaari, liitteet

Mediatoimisto Dagmar

Client Manager Milla Välimaa
Mediasuunnittelija Mirja Siren
Mediasuunnittelija Mira Karvonen

 

Liittyvät artikkelit
Kk-kamppis-Lidl-jakokuva.jpg

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Lidlin joulukampanja toi tutut satuhahmot seikkailemaan yllättävän käänteen saaviin tarinoihin.
Uutismedia
TV & video
Audio & radio
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Kuukauden kamppis
Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja
Markkinointipalvelut artikkelikuva

Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla

Sanoma hakee kasvua markkinoinnin palvelutarjonnan kokonaisuudesta, jonka avulla asiakkaat voivat parantaa markkinointi-investointiensa tuottoa ja kasvattaa liiketoimintaansa.
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Sisältömarkkinointi
Lisää vaikuttavuutta Sanoman markkinointipalveluilla
Sanna Suokko Yhteishyvä artikkelikuva

Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle

Suomen tavoittavimman aikakausmedian Yhteishyvän tekemiseen tarvitaan kunnianhimoa, kaupan toimintaympäristön tuntemusta ja saumatonta yhteispeliä. Tämä kaikki toteutuu SOK Median ja sisältökumppani Sanoman yhteistyössä.
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Sisältömarkkinointi
Case
Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle