HS Vision kolumnisteiksi kovia talousnimiä – Mårten Mickos, Ilkka Paananen ja seitsemän muuta kirjoittavat, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa

HS Viso kolumnistit artikkelikuva

Helsingin Sanomat laajentaa alkuvuodesta taloussisältöjään merkittävästi, ja osana uudistusta lehdessä aloittaa joukko uusia kolumnisteja talouden ytimestä.

Nyt julkistettavat kolumnistinimet ovat osa uutta HS Visio -mediabrändiä, joka kuuluu jatkossa HS:n tilaukseen.

”HS Visiota tekee joukko Suomen parhaita taloustoimittajia, mutta kolumnistit tuovat Visioon ideoita yrittämisestä, johtamisesta ja ajattelusta myös toimituksen ulkopuolella. Heillä on omakohtaista kokemusta siitä, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa – sekä Suomessa että maailmalla”, HS:n toimituspäällikkö Laura Saarikoski sanoo.

HS Vision talouskolumnistit ovat:

Ilkka Paananen, Supercell

Suomen tunnetuimpiin yritysjohtajiin kuuluva Ilkka Paananen on peliyhtiö Supercellin perustaja ja toimitusjohtaja. Paananen tunnetaan myös Supercellin toisen perustajan Mikko Kodisojan kanssa vuonna 2015 perustamastaan syrjäytymistä ehkäisevästä Me-säätiöstä.

Annu Nieminen, Upright

Annu Nieminen on yritysvastuuyhtiö The Upright Projectin perustaja ja toimitusjohtaja. MIT Technology Review nosti vuonna 2018 Niemisen Euroopan nuorten innovaattoreiden listalleen.

Mårten Mickos, HackerOne

Mårten Mickos on Piilaakson tunnetuimpia ja menestyneimpiä suomalaisia. Vuodesta 2003 Kaliforniassa asunut Mickos johtaa tällä hetkellä tietoturvahaavoittuvuuksien metsästykseen keskittyvää HackerOne-yhtiötä. Aiemmin Mickos on työskennellyt muun muassa MySQL-yhtiön toimitusjohtajana.

Henrik Dettmann, valmentaja

Henrik Dettmann on Suomen koripallojoukkueen päävalmentaja ja Suomen näkyvimpiä valmentamisen kehittäjiä. Dettmann on aiemmin valmentanut muun muassa Saksan maajoukkuetta. Hänet tunnetaan yksilölähtöisen johtamisen asiantuntijana. HS Visioon hän kirjoittaa kehittymisestä.

Elina Seppälä, yrittäjä

Elina Seppälä on teollisuudesta startup-maailmaan siirtynyt hallintotieteiden maisteri, joka harrastaa Twitterissä debatointia ja ihmettelyä. Vuosina 2010–2020 Seppälä toimi useissa eri tehtävissä metsäteollisuudessa, jolloin tutuksi tulivat niin hiilikaivokset, tekoäly kuin ilmastonmuutoksen torjunnan tärkeys.

Annamari Sipilä, toimittaja

Annamari Sipilä on HS:n Lontoon-kirjeenvaihtaja ja pitkäaikainen taloustoimittaja. Sipilä tunnetaan yhteiskuntaa monipuolisesti luotaavista kolumneistaan, ja HS Visioon hän kirjoittaa erityisesti taloudesta.

Mikko Mäkinen, Nomad Invest

Mikko Mäkinen on sijoitusyhtiö Nomad Investin toinen perustajaosakas. Vuodesta 2009 lähtien Mäkinen on ammatikseen sijoittanut ja käynyt aktiivisesti arvopaperikauppaa.

Matti Tyynysniemi, asianajaja

Liike-elämän riita-asioihin asianajotoimisto Hannes Snellmanilla erikoistunut Matti Tyynysniemi pyrkii kolumneissaan tuomaan päivätyönsä edellyttämää analyyttisuutta yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Juhani Mykkänen, Wolt

Juhani Mykkänen on yksi ravintolaruokaa välittävän Woltin perustajista. Wolt oli Financial Timesin mukaan 2020 Euroopan toiseksi nopeimmin kasvava yhtiö. Ennen Woltia Mykkänen on mm. kirjoittanut kolme kirjaa ja toiminut Helsingin Sanomissa toimittajana ja esimiehenä.

HS Visio ja HS:n talousuudistus lanseerataan alkuvuonna 2021. HS Visio on uusi talouden mediabrändi, joka keskittyy talouteen, teknologiaan, yrityksiin, markkinoihin, johtamiseen ja tulevaisuuteen. HS Visio ilmestyy sekä digitaalisena että paperilla lauantaisin osana HS:n tilausta. Vision toimittajatiimi julkaistaan tammikuussa.

Lue myös: 

Hesari laajentaa taloussisältöjään − uusi HS Visio -mediabrändi markkinoille alkuvuoden aikana

Liittyvät artikkelit
Kk-kamppis-Lidl-jakokuva.jpg

Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Lidlin joulukampanja toi tutut satuhahmot seikkailemaan yllättävän käänteen saaviin tarinoihin.
Uutismedia
TV & video
Audio & radio
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Kuukauden kamppis
Joulukuun kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja
Alalla-Katariina-Häkkä-somejako.jpg

Alalla: mediasuunnittelija Katariina Häkkä

Uudessa Alalla-juttusarjassa pääsee ensimmäisenä ääneen Katariina Häkkä, jolla on jo kymmenien vuosien kokemus mediasuunnittelusta ja täysi bingo mediatoimistokentältä, sillä hän on ehtinyt työskennellä jokaisessa Suomessa toimivassa toimistossa.
Uutismedia
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Alalla: mediasuunnittelija Katariina Häkkä
porikorttelit_some.jpg

Joulutunnelmaa ja lahjahankintoja paikallisilta yrittäjiltä

Vaikka lunta ei ole maassa eikä joululauluja poikkeusajasta johtuen soiteta toreilla, Satakunnan Kansan takasivulla ja digilehdessä on joulukuussa auennut joka päivä punainen luukku. Yhteistyössä Porin kaupunkikeskusta ry:n kanssa toteutettu joulukalenteri on kädenojennus paikallisen yrittäjyyden suuntaan.
Alueellinen mainonta
Uutismedia
Joulutunnelmaa ja lahjahankintoja paikallisilta yrittäjiltä