HS Vision kolumnisteiksi kovia talousnimiä – Mårten Mickos, Ilkka Paananen ja seitsemän muuta kirjoittavat, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa

HS Viso kolumnistit artikkelikuva

Helsingin Sanomat laajentaa alkuvuodesta taloussisältöjään merkittävästi, ja osana uudistusta lehdessä aloittaa joukko uusia kolumnisteja talouden ytimestä.

Nyt julkistettavat kolumnistinimet ovat osa uutta HS Visio -mediabrändiä, joka kuuluu jatkossa HS:n tilaukseen.

”HS Visiota tekee joukko Suomen parhaita taloustoimittajia, mutta kolumnistit tuovat Visioon ideoita yrittämisestä, johtamisesta ja ajattelusta myös toimituksen ulkopuolella. Heillä on omakohtaista kokemusta siitä, mikä taloudessa on uutta, hyödyllistä ja innostavaa – sekä Suomessa että maailmalla”, HS:n toimituspäällikkö Laura Saarikoski sanoo.

HS Vision talouskolumnistit ovat:

Ilkka Paananen, Supercell

Suomen tunnetuimpiin yritysjohtajiin kuuluva Ilkka Paananen on peliyhtiö Supercellin perustaja ja toimitusjohtaja. Paananen tunnetaan myös Supercellin toisen perustajan Mikko Kodisojan kanssa vuonna 2015 perustamastaan syrjäytymistä ehkäisevästä Me-säätiöstä.

Annu Nieminen, Upright

Annu Nieminen on yritysvastuuyhtiö The Upright Projectin perustaja ja toimitusjohtaja. MIT Technology Review nosti vuonna 2018 Niemisen Euroopan nuorten innovaattoreiden listalleen.

Mårten Mickos, HackerOne

Mårten Mickos on Piilaakson tunnetuimpia ja menestyneimpiä suomalaisia. Vuodesta 2003 Kaliforniassa asunut Mickos johtaa tällä hetkellä tietoturvahaavoittuvuuksien metsästykseen keskittyvää HackerOne-yhtiötä. Aiemmin Mickos on työskennellyt muun muassa MySQL-yhtiön toimitusjohtajana.

Henrik Dettmann, valmentaja

Henrik Dettmann on Suomen koripallojoukkueen päävalmentaja ja Suomen näkyvimpiä valmentamisen kehittäjiä. Dettmann on aiemmin valmentanut muun muassa Saksan maajoukkuetta. Hänet tunnetaan yksilölähtöisen johtamisen asiantuntijana. HS Visioon hän kirjoittaa kehittymisestä.

Elina Seppälä, yrittäjä

Elina Seppälä on teollisuudesta startup-maailmaan siirtynyt hallintotieteiden maisteri, joka harrastaa Twitterissä debatointia ja ihmettelyä. Vuosina 2010–2020 Seppälä toimi useissa eri tehtävissä metsäteollisuudessa, jolloin tutuksi tulivat niin hiilikaivokset, tekoäly kuin ilmastonmuutoksen torjunnan tärkeys.

Annamari Sipilä, toimittaja

Annamari Sipilä on HS:n Lontoon-kirjeenvaihtaja ja pitkäaikainen taloustoimittaja. Sipilä tunnetaan yhteiskuntaa monipuolisesti luotaavista kolumneistaan, ja HS Visioon hän kirjoittaa erityisesti taloudesta.

Mikko Mäkinen, Nomad Invest

Mikko Mäkinen on sijoitusyhtiö Nomad Investin toinen perustajaosakas. Vuodesta 2009 lähtien Mäkinen on ammatikseen sijoittanut ja käynyt aktiivisesti arvopaperikauppaa.

Matti Tyynysniemi, asianajaja

Liike-elämän riita-asioihin asianajotoimisto Hannes Snellmanilla erikoistunut Matti Tyynysniemi pyrkii kolumneissaan tuomaan päivätyönsä edellyttämää analyyttisuutta yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Juhani Mykkänen, Wolt

Juhani Mykkänen on yksi ravintolaruokaa välittävän Woltin perustajista. Wolt oli Financial Timesin mukaan 2020 Euroopan toiseksi nopeimmin kasvava yhtiö. Ennen Woltia Mykkänen on mm. kirjoittanut kolme kirjaa ja toiminut Helsingin Sanomissa toimittajana ja esimiehenä.

HS Visio ja HS:n talousuudistus lanseerataan alkuvuonna 2021. HS Visio on uusi talouden mediabrändi, joka keskittyy talouteen, teknologiaan, yrityksiin, markkinoihin, johtamiseen ja tulevaisuuteen. HS Visio ilmestyy sekä digitaalisena että paperilla lauantaisin osana HS:n tilausta. Vision toimittajatiimi julkaistaan tammikuussa.

HS Visio markkinoijalle

Hesari laajentaa taloussisältöjään − uusi HS Visio -mediabrändi markkinoille alkuvuoden aikana

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kamppis POK artikkelikuva

Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Maaliskuussa haluttiin nostaa valokeilaan alueellisuus. Pirkanmaan Osuuskaupan Ihmiset ensin -teeman natiiviartikkelissa keskiössä on ison mainospinnan ja visuaalisen nokkeluuden sijaan elämänmakuinen, vahva tarina kaupan kulissien takaa.
Alueellinen mainonta
Kuukauden kamppis
Natiivimainonta
Uutismedia
Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita
Saana Vuolasvirta artikkelikuva

Massa- vai kohderyhmämedia? Molemmat!

Ilta-Sanomat tarjoaa laajaa valtakunnallista tavoittavuutta ja kiinnostavia kohderyhmiä samassa paketissa, Client Manager Saana Vuolasvirta kirjoittaa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
Massa- vai kohderyhmämedia? Molemmat!
Niina Aaltio artikkelikuva

Ilta-Sanomat on koko kansan kantapaikka

IS on ihmisläheinen brändi, jolla on tärkeä tehtävä suomalaisten arjessa, Head of Marketing Niina Aaltio kirjoittaa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
Ilta-Sanomat on koko kansan kantapaikka