Sisältömarkkinointi alkaa onnistuneilta treffeiltä

Tytti Kontula artikkelikuva

Sisältömarkkinoinnin tekeminen on kuin pitkä ihmissuhde. Lue Tytti Kontulan vinkit siihen, miten vaalit suhdettanne. 

Jotta markkinointiviestisi uppoaa yleisöösi, sinun on tunnettava se läpikotaisin. Kun yhteinen matkanne on alussa, käyttäydy kuin vastaihastunut: tuosta tyypistä haluan tietää kaiken!  Yhdistä kylmä data lämpimään ja pureksi saatavilla oleva tieto tarkkaan: kuka tämä tyyppi oikein on? Mitä hän kaipaa, miksi ja milloin? Kun olette tutustuneet, osaat tarjota täsmäsisältöjä ja pitää näkökulman visusti yleisösi tarpeissa. Et siis pitkästytä treffikumppaniasi curling-tuloksilla, jos hän on enemmän haiku-runouden ystävä, tai osaat tilata hänelle IPA-oluen tavanomaisen lagerin sijaan.  
Ja muista: Jos erehdyt puhumaan vain itsestäsi, toisia treffejä ei tule.

Pitkän suhteen ylläpitäminen vaatii sinnikkyyttä. Älä tuudittaudu kerran tokaistuun rakkaudenilmaisuun, vaan kuiskuttele pääviestiäsi säännöllisesti. Rakastamisen ääneen sanominen ei kuluta viestiä, vaan kasvattaa sitä. Jotta yleisösi pysyy matkassasi, kerro sille usein, miten juuri sinä ratkaiset sen pulmia: olet se ihannekumppani, joka antaa pyytämättä hartiahieronnan työpäivän jälkeen.

Jaettu arvomaailma auttaa teitä lujittamaan liittoanne. Tee arvosi näkyviksi jatkuvilla rakkauden teoilla. Mieti, mikä on sinun bisneksesi pullapelti tai pyöränkuminpaikkaus ja keskity kertomaan, mikä brändillesi on tärkeää. Jos myyt patjoja, motiivisi on taata hyvät yöunet, sillä te molemmat arvostatte terveellisiä elämäntapoja. Jos tarjoat valmisruokia, autat asiakastasi viettämään enemmän aikaa perheensä kanssa, onhan rauhaisa perhe-elämä yhteinen arvonne.  

Emme voi taata, ettette koskaan eroaisi. Mutta jos kasvatte yleisösi kanssa erilleen, olet ainakin tehnyt kaiken voitavasi: tutustunut huolellisesti, jakanut arvomaailman ja ponnistellut yhteisen arjen eteen.

Ja onneksi meressä on kaloja.

Kirjoittaja on Sanoman markkinointipalveluiden sisältöpäällikkö. Hän on yhä teini-iässä alkaneessa liitossaan ja leipoo usein sämpylöitä.  

Liittyvät artikkelit
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
Vastuullisuussegmentit artikkelikuva

Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin

70 % kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan. Motiivit ja tavat, joilla vastuullisuus näkyy eri kohderyhmien arjessa, vaihtelevat kuitenkin paljon.
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin