Sanoman Total TV:n monipuolinen viihdetarjonta tavoitti viikoittain lähes 4 miljoonaa suomalaista

TV-vuosi artikkelikuva

Sanoman monipuolinen ja viihteellinen tarjonta tavoittaa katsojat sekä ohjelmien lähetysaikaan televisiosta että Ruutu-palvelusta. Sanoman Total TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus vuonna 2020 oli noin 4 miljoonaa silmäparia. Kokonaisuuteen kuuluu Nelonen, JIM, Liv, Hero, Fox, National Geographic ja Ruutu.

Vuonna 2020 Sanoman tarjoaman ohjelmasisällön parissa viihtyi erityisesti kaupallisesti merkittävä kohderyhmä, 25−44-vuotiaat. Sanoman kaupallinen katseluosuus tässä kohderyhmässä oli viime vuonna 41,7 % ja MTV:n 38,8 %. Kohderyhmässä 25−54-vuotiaat taistelu katseluosuuksista päätyi miltei tasatilanteeseen: Sanoman katseluosuus oli 40,0 % ja MTV:n 40,1 %.

Kaikkien kaupallisten TV-kanavien katsotuin ohjelmasisältö sekä 25−44- että 25−54-vuotiaiden kohderyhmässä oli Nelosen Vain elämää.

Viihdeohjelmien merkitys kuluttajan arjessa kasvoi poikkeusvuoden aikana, ja ohjelmia haluttiin seurata erityisesti suorana televisiosta. Vain elämää on hyvä esimerkki siitä, miten suomalaiset viihtyvät television ääressä perjantai-iltaisin. Edelliseen kauteen verrattuna ohjelman katsojamäärä kasvoi 55 prosenttia, ja 25−44-vuotiaiden kohderyhmässä katsojamäärä kasvoi peräti 77 prosenttia. Stigin Vain elämää -jakso oli kaupallisen tv:n katsotuin ohjelmajakso sekä 25-44 että 25−54-vuotiaiden kohderyhmässä. Sanoman ohjelmasisältöjen katsotuimmiksi 25−54-vuotiaiden kohderyhmässä nousivat Vain elämään lisäksi Big Brother Suomi ja The Voice of Finland, jonka 10-vuotisjuhlakausi käynnistyy Nelosella ja Ruudussa 22. tammikuuta.

Muut katsotuimmat ohjelmajaksot 25−44-vuotiaiden kohderyhmässä olivat Keihäsmatkat, Madventures, Poliisit sekä Rikkaat ja Rahattomat. Kun tarkastellaan koko väestön kokonaiskatselua, niin kärkinelikkoon kirivät Keihäsmatkat (keskikatsojamäärä 1 564 000), Poliisit (keskikatsojamäärä 1 407 000) ja Vain elämää (keskikatsojamäärä 1 350 000) ja Suomen Huutokauppakeisari (keskikatsojamäärä 1 296 000)*.

”Monipuolisuus on ehdoton vahvuutemme, mikä näkyy myös Ruudun katselussa. Kotimainen draama ja ilmiöohjelmat kiinnostavat suomalaisia. Ohjelmaportfoliomme tavoittaa erinomaisesti kaupallisesti merkittävät kohderyhmät. Vuodelle 2021 onkin tarjolla jälleen upea kattaus suomalaisten rakastamia TV-ohjelmia, ja toki mukaan tulee mahtumaan myös uusia mielenkiintoisia sisältöjä”, Sanoman viihdemedioiden kaupallistamisesta vastaava Minna Andersson sanoo.  

* Katsotuimmat ohjelmajaksot vuonna 2020 Sanoma TV + Ruutu/Ruutu+, 3+. Listattu ohjelmanimikkeen mukaan katsotuin jakso, luku sisältää vuoden kaikki esitykset Sanoma TV:ssä ja kertynyttä katselua Ruudussa vuonna 2020. Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge-VOD

Katso myös: 

Kevään 2021 tv-ohjelmisto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia markkinoijille

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kappis Kulta Katriina artikkelikuva

Kesäkuun Kuukauden kamppis on Kulta Katriinan Eläköön suomalainen kahvikulttuuri

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Kulta Katriinan uudet spotit jatkavat hienosti tutun konseptin linjaa.
Kuukauden kamppis
TV & video
Kesäkuun Kuukauden kamppis on Kulta Katriinan Eläköön suomalainen kahvikulttuuri
Suomalaisen musiikin superviikonloppu artikkelikuva

Suomalaisen musiikin superviikonloppua juhlitaan heinäkuussa

Radio Suomipop lanseeraa tänä kesänä todellisen kotimaisen musiikin ilotulituksen käynnistämällä suomalaisen musiikin superviikonlopun juhlinnat 14.–17. heinäkuuta.
Audio & radio
Tapahtumat
TV & video
Suomalaisen musiikin superviikonloppua juhlitaan heinäkuussa
Superkauppiaat artikkelikuva

Native Advertising Days -tapahtumassa oli esillä natiivimainonnan parhaimmisto – Suomesta arvostetun kansainvälisen natiivimainonnan palkinnon voittanut Superkauppiaat-sarja

K-Supermarketin brändiviihdeohjelma Superkauppiaat voitti keväällä kultaa Native Advertising Awards -kilpailun Best Use of AFP Broadcast -kategoriassa.
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Native Advertising Days -tapahtumassa oli esillä natiivimainonnan parhaimmisto – Suomesta arvostetun kansainvälisen natiivimainonnan palkinnon voittanut Superkauppiaat-sarja