Sanoman Total TV:n monipuolinen viihdetarjonta tavoitti viikoittain lähes 4 miljoonaa suomalaista

TV-vuosi artikkelikuva

Sanoman monipuolinen ja viihteellinen tarjonta tavoittaa katsojat sekä ohjelmien lähetysaikaan televisiosta että Ruutu-palvelusta. Sanoman Total TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus vuonna 2020 oli noin 4 miljoonaa silmäparia. Kokonaisuuteen kuuluu Nelonen, JIM, Liv, Hero, Fox, National Geographic ja Ruutu.

Vuonna 2020 Sanoman tarjoaman ohjelmasisällön parissa viihtyi erityisesti kaupallisesti merkittävä kohderyhmä, 25−44-vuotiaat. Sanoman kaupallinen katseluosuus tässä kohderyhmässä oli viime vuonna 41,7 % ja MTV:n 38,8 %. Kohderyhmässä 25−54-vuotiaat taistelu katseluosuuksista päätyi miltei tasatilanteeseen: Sanoman katseluosuus oli 40,0 % ja MTV:n 40,1 %.

Kaikkien kaupallisten TV-kanavien katsotuin ohjelmasisältö sekä 25−44- että 25−54-vuotiaiden kohderyhmässä oli Nelosen Vain elämää.

Viihdeohjelmien merkitys kuluttajan arjessa kasvoi poikkeusvuoden aikana, ja ohjelmia haluttiin seurata erityisesti suorana televisiosta. Vain elämää on hyvä esimerkki siitä, miten suomalaiset viihtyvät television ääressä perjantai-iltaisin. Edelliseen kauteen verrattuna ohjelman katsojamäärä kasvoi 55 prosenttia, ja 25−44-vuotiaiden kohderyhmässä katsojamäärä kasvoi peräti 77 prosenttia. Stigin Vain elämää -jakso oli kaupallisen tv:n katsotuin ohjelmajakso sekä 25-44 että 25−54-vuotiaiden kohderyhmässä. Sanoman ohjelmasisältöjen katsotuimmiksi 25−54-vuotiaiden kohderyhmässä nousivat Vain elämään lisäksi Big Brother Suomi ja The Voice of Finland, jonka 10-vuotisjuhlakausi käynnistyy Nelosella ja Ruudussa 22. tammikuuta.

Muut katsotuimmat ohjelmajaksot 25−44-vuotiaiden kohderyhmässä olivat Keihäsmatkat, Madventures, Poliisit sekä Rikkaat ja Rahattomat. Kun tarkastellaan koko väestön kokonaiskatselua, niin kärkinelikkoon kirivät Keihäsmatkat (keskikatsojamäärä 1 564 000), Poliisit (keskikatsojamäärä 1 407 000) ja Vain elämää (keskikatsojamäärä 1 350 000) ja Suomen Huutokauppakeisari (keskikatsojamäärä 1 296 000)*.

”Monipuolisuus on ehdoton vahvuutemme, mikä näkyy myös Ruudun katselussa. Kotimainen draama ja ilmiöohjelmat kiinnostavat suomalaisia. Ohjelmaportfoliomme tavoittaa erinomaisesti kaupallisesti merkittävät kohderyhmät. Vuodelle 2021 onkin tarjolla jälleen upea kattaus suomalaisten rakastamia TV-ohjelmia, ja toki mukaan tulee mahtumaan myös uusia mielenkiintoisia sisältöjä”, Sanoman viihdemedioiden kaupallistamisesta vastaava Minna Andersson sanoo.  

* Katsotuimmat ohjelmajaksot vuonna 2020 Sanoma TV + Ruutu/Ruutu+, 3+. Listattu ohjelmanimikkeen mukaan katsotuin jakso, luku sisältää vuoden kaikki esitykset Sanoma TV:ssä ja kertynyttä katselua Ruudussa vuonna 2020. Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge-VOD

Katso myös: 

Kevään 2021 tv-ohjelmisto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia markkinoijille

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kamppis Dove artikkelikuva

Elokuun Kuukauden kamppis on Doven Käänteinen selfie

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Doven kampanja nostaa esiin nuorten kokemat ulkonäköpaineet.
Kuukauden kamppis
TV & video
Elokuun Kuukauden kamppis on Doven Käänteinen selfie
Ruutu syksy 2021 artikkelikuva

Mainonnan tavoittavuus ja starttimäärät hurjassa kasvussa Ruudussa

Hienon kehityksen taustalla on sisältöonnistumisia ja viime keväänä markkinoille tuotu Ruudun uusi tilaustuote, joka yhdistää mainokset edulliseen hintaan ja sisältää pääsyn kaikkiin Ruutu+-ohjelmiin.
TV & video
Mainonnan tavoittavuus ja starttimäärät hurjassa kasvussa Ruudussa