Datavetoiseen markkinointiin uusia innovaatioita - Sanoma data challenge haastaa asiantuntijat kehitystyöhön

Hackathon artikkelikuva

Sanoma Media Finland järjestää Hackathonin, avoimen virtuaalisen innovaatiotapahtuman, yhteistyössä Ultrahackin kanssa. 

Startup-yrityksille, asiantuntijaorganisaatioiden tiimeille ja opiskelijavetoisille tiimeille suunnattu haastekutsu on julkaistu Ultrahackin sivuilla 27.1.2021.

Sanoma data challenge – unleash the customer insight -haasteen tarkoituksena on löytää Sanoman ulkopuolelta innovatiivisia yhteistyökumppaneita ja etsiä uudenlaisia mahdollisuuksia hyödyntää Sanoman dataa. Kehitystyön tavoitteena on tehdä markkinoinnista Sanoman asiakkaille entistä vaikuttavampaa ja tehokkaampaa. Asiasta innostuneet data-alan toimijat kutsutaan mukaan 16.-18.3.2021 pidettävään Hackathoniin. Lue tarkempi haastekuvaus täältä.

"Pystymme tekemään datalla paljon itse, mutta uskomme, että avaamalla datan mahdollisuuksia Hackathonissa saamme uusia, originaaleja näkökulmia datamme hyödyntämiseen. On todella mielenkiintoista nähdä, mitä mahdollisuuksia kehittäjät näkevät miljardien datapisteidemme hyödyntämisessä ja yhdistelemisessä entistä monipuolisemmin markkinoijien tarpeisiin. Tavoitteemme on, että hankkeen uudet näkökulmat luovat meille uusia kehityssuuntia ja liiketoimintamahdollisuuksia. Toivon mukaan löydämme uuden kumppanin tai uuden kulman nykyisten kumppanimme kanssa kulkea näitä mahdollisuuksia kohti", Sanoman B2B:n kaupallinen johtaja Tuomas Airisto sanoo.

"Datavetoisesta markkinoinnista puhutaan paljon, mutta vielä toistaiseksi dataa hyödynnetään todella vähän pienissä ja keskisuurissa yrityksissä, joille markkinointi ei ole ydinosaamista ja joilla ei ole budjetteja datan tai tutkimusten hyödyntämiseen. Tällä hackathonilla avataan ajattelua siihen, kuinka Sanoman valtava datapankki voisi hyödyttää myös näitä toimijoita skaalautuvasti", Sanoma Markkinointi Roudan kehitysjohtaja Matti Mustonen summaa.

Ultrahack on ympäri maailmaa tunnettu innovaatio-ohjelmien ja haastekilpailujen järjestäjä, jonka tavoitteena on auttaa yrityksiä ja julkisia toimijoita innovoimaan ja kehittämään uutta digitaalista liiketoimintaa. Sanoman ohella Hackathon-toimintamallia ovat käyttäneet mm. YK, NASA, Lufthansa, OP, Orion, Nokia, Ericsson, Telia, IBM ja Microsoft.

"Olemme todella iloisia, että yhteistyömme Sanoman kanssa jatkuu ja odotamme mielenkiinnolla millaisia uusia ratkaisuja ja yhteistyökumppanuuksia saamme rakennettua tämän ohjelman avulla", kertoo Ultrahackin toimitusjohtaja Miikka Nevasalo.

Liittyvät artikkelit
Blistex artikkelikuva

”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille”

Blistex-huulivoiteen kontekstikohdennettua mainontaa näytettiin talviurheilusta ja laskettelusta kertovien sisältöjen yhteydessä Sanoman verkostossa.
Digiratkaisut
”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille”
Kuninkaan valinta artikkelikuva

Muutos vaatii rohkeutta ja kumppanin

Sanoma B2B:n kampanja on kutsu yhteiselle muutosmatkalle kohti syvempää yhteistyötä.
Aikakausmedia
Audio & radio
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Uutismedia
Muutos vaatii rohkeutta ja kumppanin
Tiina Kangasniemi artikkelikuva

Mittaamisen uusi aikakausi

Evästemuutos tuo uusia tuulia digitaaliseen markkinointiin, eikä tehokkuuden mittaaminen ole tässäkään poikkeus. Mutta mittaammeko oikeita asioita?, RADLYn Tiina Kangasniemi pohtii.
Digiratkaisut
Evästemuutos
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Mittaamisen uusi aikakausi