Kuukauden kamppiksen teemana on lisäaineiden vähentäminen

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Snellmanin nerokkaassa kampanjassa E-koodit saavat kyytiä.

Yritysten vastuullisuudesta on tullut kuluttajille yhä tärkeämpi valintakriteeri.

”Olemme pitkään viestineet tuotteiden hyvästä mausta, mutta vuosien mittaan Snellmanilla on tehty lisäksi hyviä tekoja, joista halusimme kertoa isomman teeman alla”, Snellmanin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors kertoo.

Kolmiosaisen kampanjan ensimmäinen osa keskittyy tarpeettomien lisäaineiden vähentämiseen ja kertoo kuluttajille mahdollisuudesta valita tuotteita, jotka on tehty luonnollisemmista raaka-aineista.

Markku Rönkkö muotoili aiheesta hienon, yksinkertaisen ja oivaltavan luovan idean, joka loi perustan koko kampanjalle.”

Kampanja jatkuu kevään aikana pakkausmuovin vähentämiseen ja uusiutuvan energian käyttöön keskittyvillä teemoilla.

”Koko kevään kampanjoiden tavoitteena on helpottaa kuluttajien valintatilannetta kaupan hyllyllä, mikäli vastuullisuuteen liittyvät asiat askarruttavat. Oli sitten kyseessä lisäaineiden tai pakkausmuovien vähentäminen tai uusiutuvan energian käyttö, niin valitsemalla Snellmanin tuotteen voi luottaa siihen, että tavoite on yhteinen. Olemme tehneet työtä näiden asioiden parantamiseksi jo vuosia.”

Kampanja on näkynyt tv:ssä, sanomalehdissä ja verkossa. Tv-näkyvyys on keskitetty Sanomalle.

”Olemme tyytyväisiä yhteistyöhön Sanoman kanssa. Koemme, että tavoitamme suuren osan kohderyhmästämme hyvin Sanoman kanavien kautta. Monikanavaisuuden ansiosta kampanja saa näkyvyyttä eri mediakategorioissa.”

Kampanjaan kuului etusivu Hesarissa, kokosivuja isoimmissa sanomalehdissä sekä alueellista mainontaa Pietarsaaren lähiseudulla.

Kampanjasta tullut palaute on ollut positiivista.

”Avoimissa kommenteissa nousi esiin, että printtimainos houkutteli lukemaan, ja tv-mainoksen puhuttelevasta tyylistä pidettiin. Viesti meni perille ja perusidea toimi hienosti eri kanavissa. Meille tulleista palautteista ja kommenteista puuttuneet e-kirjaimet saivat hymyn huulille. Mainoksista ei yleensä tule kovin paljon palautetta, mutta tästä on tullut poikkeuksellisen paljon.”

Lisäaineiden vähentämisestä kertova kampanja on osa brändin kehittämistä ja merkityksellisyyden kasvattamista.

”Siksi sen tuloksia punnitaan pitkällä aikavälillä. Olemme oikein tyytyväisiä tähänastisiin tuloksiin ja odotamme innolla kampanjan jatkumista keväällä.”

Kampanjan takana on freelancereista koostuva Snellmanin luova tiimi, johon kuuluvat luova suunnittelija Markku Rönkkö, graafisesta toteutuksesta vastaava Petteri Järvelin sekä digistrategi Sami Lanu.

Onnea Snellman ja tiimi!

Snellman kollasikuva
Liittyvät artikkelit
Teemu Neiglick artikkelikuva

Nyt kannattaa viimeistään lopettaa datahaihattelu

Digimarkkinoinnissa ei kannata jäädä nykymallin mukaiseen tekemiseen, sillä kaiken korjaavaa hopealuotia ei ole tulossa, OMG:n Teemu Neiglick kirjoittaa.
Evästemuutos
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Nyt kannattaa viimeistään lopettaa datahaihattelu
Selvityjät kausi 4 artikkelikuva

Sanoma TV:n kevään huippuviihde kiinnostaa kotikatsomoissa

Sanoma TV:n kevään ohjelmisto on saanut erittäin hyvät katsojaluvut kaupallisesti tärkeissä kohderyhmissä. Katsojien suosikkiohjelmien The Voice of Finlandin ja Temptation Island Suomen seuraan liittyivät helmikuun viimeisellä viikolla Diili ja Selviytyjät Suomi.
TV & video
Sanoma TV:n kevään huippuviihde kiinnostaa kotikatsomoissa
Kotimaanmatkailu artikkelikuva

Kotimaan matkailulle on luvassa kaikkien aikojen kesä

Suomessa eletään pian toista poikkeusaikojen kesää. Kun tulevanakaan kesänä ei olosuhteiden vuoksi päästä ulkomaille lomailemaan, kiinnostus kotimaan matkakohteita kohtaan jatkuu vahvana.
Alueellinen mainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Kotimaan matkailulle on luvassa kaikkien aikojen kesä