Kumppanuus korvaa evästeet

Jaakko Kuivalainen artikkelikuva

Kohdennettu markkinointi ja markkinoinnin mittaamisen palvelut tarjoavat apua evästeiden jälkeiseen aikaan, digijohtaja Jaakko Kuivalainen kirjoittaa.  

Tämän vuoden kuluessa pitäisi selvitä, miltä digimarkkinoinnin ekosysteemi näyttää ensi vuoden jälkeen.  

Sanoman viesti markkinoijille on, että kannattaa panostaa siihen minkä tiedetään toimivan nyt ja jatkossakin, riippumatta teknologiayhtiöiden eripurasta tai yhteisymmärryksestä.  

Tulevat muutokset vaikuttavat etenkin markkinoinnin mittaamiseen ja kohdentamiseen. Taustalla on Googlen vuoden takainen ilmoitus lopettaa kolmannen osapuolen evästeiden käyttö selaimessaan vuoden 2022 alussa. Google toivoo muiden selainten − etenkin Applen Safarin − ottavan käyttöön Googlen ajamat uudet tavat kohdentaa ja mitata.  

Haluamme olla kotimainen luotettava kumppani markkinoijalle. Osana markkinointipalvelujamme tarjoamme ratkaisuja kohdennettuun digimarkkinointiin ja markkinoinnin mittaamiseen.  

Sanoman kohdennetun markkinoinnin palveluilla markkinoija voi tavoittaa omat asiakkaansa tai oman segmentointinsa mukaisesti mallinnetut kuluttajat Sanoman medioissa. Räätälöimme kontekstit ja kohderyhmät markkinoijan tarpeen mukaan.  

Uutena palveluna tarjoamme myös mainonnan vaikuttavuuden mittaamista. Ratkaisumme perustana on ROMI-mallinnus, joka erottelee markkinoinnin vaikutukset myyntiin ja kannattavuuteen. 

Kaikki yllä olevat esimerkit ovat jo tarjolla asiakkaillemme ja toimivat ekosysteemin muutoksista riippumatta myös ensi vuonna.  

Ensimmäisen osapuolen datan avulla kohdentaminen on mahdollista myös tulevaisuudessa, eikä tähän ei ole näköpiirissä muutoksia. 

Kehitämme jatkuvasti digitaalista asiakaskokemusta ja asiakaslojaliteettia. Sanoma-tili on säännöllisessä käytössä jo huomattavalla osalla sivustojemme kävijöistä, ja luomme aktiivisesti kasvua kirjautuneelle mediankäytölle. Datan laatu paranee, kun se perustuu todellisiin profiilitietoihin, ja kuluttajalla on mahdollisuus kontrolloida miten tietoja käytetään mainonnassa. 

Kirjoittaja on Sanoman B2B-liiketoiminnan digijohtaja.   

Katso myös: 

Laitamme sanomasi soimaan

Keksit kuolevat, mitä tilalle?

Liittyvät artikkelit
Jaakko Lintunen artikkelikuva

Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?

Markkinointiväki voisi ottaa roolin strategiatyön oraakkelina, kirjoittaa Jaakko Lintunen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?
Podcast jakokuva2.png

Aina tulee sanomista nyt myös podcastin ja videon muodossa

Myyntijohtaja Stinde Mäkinen haastattelee markkinoijia, joilla on paljon sanomista. Stinde paneutuu vieraittensa kanssa kiinnostaviin markkinointiaiheisiin ilmiöihin, tekoihin ja kampanjoihin.
Näkemyksiä markkinoinnista
Aina tulee sanomista nyt myös podcastin ja videon muodossa