Kumppanuus korvaa evästeet

Jaakko Kuivalainen artikkelikuva

Kohdennettu markkinointi ja markkinoinnin mittaamisen palvelut tarjoavat apua evästeiden jälkeiseen aikaan, digijohtaja Jaakko Kuivalainen kirjoittaa.  

Tämän vuoden kuluessa pitäisi selvitä, miltä digimarkkinoinnin ekosysteemi näyttää ensi vuoden jälkeen.  

Sanoman viesti markkinoijille on, että kannattaa panostaa siihen minkä tiedetään toimivan nyt ja jatkossakin, riippumatta teknologiayhtiöiden eripurasta tai yhteisymmärryksestä.  

Tulevat muutokset vaikuttavat etenkin markkinoinnin mittaamiseen ja kohdentamiseen. Taustalla on Googlen vuoden takainen ilmoitus lopettaa kolmannen osapuolen evästeiden käyttö selaimessaan vuoden 2022 alussa. Google toivoo muiden selainten − etenkin Applen Safarin − ottavan käyttöön Googlen ajamat uudet tavat kohdentaa ja mitata.  

Haluamme olla kotimainen luotettava kumppani markkinoijalle. Osana markkinointipalvelujamme tarjoamme ratkaisuja kohdennettuun digimarkkinointiin ja markkinoinnin mittaamiseen.  

Sanoman kohdennetun markkinoinnin palveluilla markkinoija voi tavoittaa omat asiakkaansa tai oman segmentointinsa mukaisesti mallinnetut kuluttajat Sanoman medioissa. Räätälöimme kontekstit ja kohderyhmät markkinoijan tarpeen mukaan.  

Uutena palveluna tarjoamme myös mainonnan vaikuttavuuden mittaamista. Ratkaisumme perustana on ROMI-mallinnus, joka erottelee markkinoinnin vaikutukset myyntiin ja kannattavuuteen. 

Kaikki yllä olevat esimerkit ovat jo tarjolla asiakkaillemme ja toimivat ekosysteemin muutoksista riippumatta myös ensi vuonna.  

Ensimmäisen osapuolen datan avulla kohdentaminen on mahdollista myös tulevaisuudessa, eikä tähän ei ole näköpiirissä muutoksia. 

Kehitämme jatkuvasti digitaalista asiakaskokemusta ja asiakaslojaliteettia. Sanoma-tili on säännöllisessä käytössä jo huomattavalla osalla sivustojemme kävijöistä, ja luomme aktiivisesti kasvua kirjautuneelle mediankäytölle. Datan laatu paranee, kun se perustuu todellisiin profiilitietoihin, ja kuluttajalla on mahdollisuus kontrolloida miten tietoja käytetään mainonnassa. 

Kirjoittaja on Sanoman B2B-liiketoiminnan digijohtaja.   

Katso myös: 

Laitamme sanomasi soimaan

Keksit kuolevat, mitä tilalle?

Liittyvät artikkelit
Ruokajuttu-taco-somejako.jpg

Mikä ruokamaailmassa puhuttaa?

Mitä ovat ruokatrendit juuri nyt, ja miten ruuasta kiinnostuneiden segmenttejä kannattaisi puhutella?
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Mikä ruokamaailmassa puhuttaa?
Paula Seppälä artikkelikuva

Luota vaikuttavuuden ja brändinrakennuksen voimaan

Mainontaan suhtaudutaan aikakauslehdissä myönteisesti, joten aitiopaikkoja pidempiaikaiseen mieli- ja muistikuvien jättämiseen on tarjolla, kirjoittaa ToinenPHD:n Paula Seppälä.
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Luota vaikuttavuuden ja brändinrakennuksen voimaan
Jaakko Kuivalainen artikkelikuva

Omalla datalla tehoa display- ja videomainontaan

Evästemuutoksen jälkeenkin toimivia kohdennusratkaisuja on saatavilla jo nyt, kirjoittaa Sanoman B2B:n digijohtaja Jaakko Kuivalainen.
Digiratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Omalla datalla tehoa display- ja videomainontaan