60+ -nainen 2.0

Katriina Palo-Närhinen artikkelikuva

Tämän päivän 60+ -naiset kokevat olevansa parhaassa keski-iässä. Arvot ja asenteet ovat aivan erilaisia kuin 60-plussilla kymmenen vuotta sitten, Katriina Palo-Närhinen kirjoittaa. 

Haaste on heitetty: tämän päivän 60+ -naiset kokevat olevansa parhaassa keski-iässä. He viis veisaavat muiden odotuksista ja haastavat perinteiset odotukset ikääntyvistä.

He huomaavat yhä useammin olevansa kiinnostuneita aivan samoista asioista kuin nuoremmat. Teknologian hyödyntäminen on heille arkea, he käyttävät somea ja digipalveluita suvereenisti ja tekevät ostoksia verkkokaupassa.

Kaikki tämä käy ilmi Sanoman 60+ -naisiin keskittyvästä tutkimuksesta. ”Olen paljon enemmän kuin mitä ikäni minusta kertoo”, he kokevat ja myös elävät ja kuluttavat sen mukaisesti.

Eikä ihme. Arvot ja asenteet ovat aivan erilaisia kuin 60-plussilla kymmenen vuotta sitten. Tämän päivän yli kuusikymppiset ovat 50–60-luvuilla syntyneitä hyvinvointi-Suomen kasvatteja. He ovat kokeneet 80-luvun juppivuodet, oppineet kuluttamaan iloisesti ja olleet työelämässä 90-luvulta lähtien.

He elävät hyvää elämää, eivätkä halua tinkiä hyvästä elämästä tulevinakaan vuosina. Siksi he satsaavat itseensä, terveyteensä ja pitävät huolen, että heillä on varaa jatkaa tyylillään jatkossakin.

Eivätkä he todellakaan ole yhdestä muotista. He ovat aivan yhtä monenkirjava porukka kuin mikä tahansa ryhmä tietyn ikäisiä ihmisiä.

Tämän päivän 60+ -naiset ovat siis parhaassa keski-iässä – vain sillä erotuksella, että he ovat vapaita muiden odotuksista ja työelämän aikatauluista. Nyt he satsaavat itseensä ja nauttivat elämästään.

Helpoin tapa kurkistaa aktiivisten ja vapaiden keski-ikäisten elämään on selailla pari ET-lehteä. Lehti on ladattu täyteen juuri heitä kiinnostavia aiheita ja sisältöä. ET kulkee heidän vierellään ja rohkaisee tarttumaan vapauteen: elämään omilla ehdoilla ja ottamaan elämästä kaiken irti.

Kirjoittaja on ET-lehden päätoimittaja.

Katso myös: 

Sanoma selvitti: 60-plussat eivät mukaudu vanhentuneisiin ikäoletuksiin – on aika unohtaa yleiset standardit tiettyyn ikään sopivasta elämästä

Joka toinen viikko ilmestyvä monikanavainen ET-lehti tavoittaa 335 000 lukijaa. ET:n kohderyhmä on iso, kasvava ja aktiivinen joukko suomalaisia, joiden taskuissa on Suomen suurin varallisuus. Heillä on myös aikaa toteuttaa haaveitaan.

Laatu ja kotimaisuus ovat kohderyhmälle erittäin tärkeitä. He panostavat sekä itseensä että läheisiinsä, niin lapsiin kuin lapsenlapsiin. He kuluttavat runsaasti palveluita, matkustavat ja pitävät huolta hyvinvoinnistaan.

ET puhuu kohderyhmälleen juuri heidän elämänvaiheeseensa liittyvistä tärkeistä ja kiinnostavista asioista. Aiheita ovat koko elämän kirjo: terveys ja hyvinvointi, oma talous, ihmiset ja heidän tarinansa, pukeutuminen ja tyyli, kulttuuri, sisustaminen, ruuanlaitto sekä matkailu.

ET-lehden mediakortti

Liittyvät artikkelit
Teemu Neiglick artikkelikuva

Nyt kannattaa viimeistään lopettaa datahaihattelu

Digimarkkinoinnissa ei kannata jäädä nykymallin mukaiseen tekemiseen, sillä kaiken korjaavaa hopealuotia ei ole tulossa, OMG:n Teemu Neiglick kirjoittaa.
Evästemuutos
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Nyt kannattaa viimeistään lopettaa datahaihattelu
Kotimaanmatkailu artikkelikuva

Kotimaan matkailulle on luvassa kaikkien aikojen kesä

Suomessa eletään pian toista poikkeusaikojen kesää. Kun tulevanakaan kesänä ei olosuhteiden vuoksi päästä ulkomaille lomailemaan, kiinnostus kotimaan matkakohteita kohtaan jatkuu vahvana.
Alueellinen mainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Kotimaan matkailulle on luvassa kaikkien aikojen kesä
Alalla Heidi Vuorio somejako

Alalla: mediajohtaja Heidi Vuorio

Alalla-juttusarjan kasvo on tällä kertaa dentsun print & OOH -johtaja Heidi Vuorio, jolle media-ala oli aluksi varavaihtoehto.
Alalla
Näkemyksiä markkinoinnista
Alalla: mediajohtaja Heidi Vuorio