Sanoma ottaa uudella B2B-kampanjallaan kantaa uutismedian puolesta

Uutismedia-manifesti-artikkeli.jpg

Uutismedian manifesti korostaa luotettavan ympäristön merkitystä markkinoijan viesteille.

Yhdeksän kymmenestä (89 %) suomalaisesta ajattelee, että luotettavuus on uutis- ja ajankohtaismedian tärkein ominaisuus, selviää ilmenee Uutismedian liiton tilaamasta tutkimuksesta*.

Saman tutkimuksen mukaan nuorista aikuisista 90 prosenttia ja kaikista aikuisista 82 prosenttia pitää sanomalehtien toimintaa yhteiskunnallisten asioiden ja demokratian edistäjänä merkityksellisenä.

Sanoman vastuullisuustutkimuksen mukaan kuluttajat odottavat samaa rehellisyyttä ja läpinäkyvyyttä myös yrityksiltä. 66 % suomalaisista toivoo yrityksiltä konkreettisia tekoja vastuullisuudessa, ei pelkästään puhetta. Kriittisyys kaupallisia viestejä kohtaan on kasvanut.

”Haluamme nostaa Kenen seurassa liikut, sen kaltainen olet -kampanjalla esiin niitä asioita, jotka ovat korvaamattoman tärkeitä mainostajille. Luotettava mediaympäristö heijastuu positiivisella tavalla mainostettavaan brändiin. Väärässä seurassa leimaantuu, hyvässä loistaa”, Sanoman uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen toteaa.  

Valeuutisilla on ennennäkemättömän kattava alustaverkosto, kun jokainen kännykänomistaja voi olla sisällöntuottaja ja mielipiteensä uutisena esittävä propagandalähettiläs. Viestien vastaanottaja ei pysty globaaleilla alustoilla välttämättä erottamaan totuutta valheesta.

”Luotettavalla, kotimaisella laatujournalismilla on omat haasteensa kansainvälisten jättien puristuksessa. Haluamme viestiä kampanjalla, että investointi kotimaiseen mediaan on vastuullinen teko suomalaisilta markkinoijilta. Sillä varmistetaan, että tulevatkin sukupolvet pystyvät seuramaan uutisia luotettavista tietolähteistä”, Korhonen  toteaa.

* IRO Research, elo-syyskuu 2020: Tuhat suomalaista

Katso myös: 

Uutismediassa mainostaminen on brändille turvallista

Liittyvät artikkelit
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
Karjala artikkelikuva

Ketterästi ideasta toteutukseen

Hartwallin Karjala onnitteli heti finaalipelin jälkeisen aamun Hesarissa MM-hopeaa saanutta Leijonien joukkuetta.
Case
Uutismedia
Ketterästi ideasta toteutukseen
kimmo lehto some.jpg

Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta

Ihmisten ajasta kilpailee tolkuton määrä erilaisia sisältöjä, mutta paikallisuus on harvinaisen hyvä keino erottua informaatiotulvasta. Varsinkin kun siihen liitetään laadukas ja vastuullinen journalismi, joka takaa sisältöjen luotettavuuden, Kimmo Lehto kirjoittaa.
Alueellinen mainonta
Omakynä
Uutismedia
Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta