Sanoma ottaa uudella B2B-kampanjallaan kantaa uutismedian puolesta

Uutismedia-manifesti-artikkeli.jpg

Uutismedian manifesti korostaa luotettavan ympäristön merkitystä markkinoijan viesteille.

Yhdeksän kymmenestä (89 %) suomalaisesta ajattelee, että luotettavuus on uutis- ja ajankohtaismedian tärkein ominaisuus, selviää ilmenee Uutismedian liiton tilaamasta tutkimuksesta*.

Saman tutkimuksen mukaan nuorista aikuisista 90 prosenttia ja kaikista aikuisista 82 prosenttia pitää sanomalehtien toimintaa yhteiskunnallisten asioiden ja demokratian edistäjänä merkityksellisenä.

Sanoman vastuullisuustutkimuksen mukaan kuluttajat odottavat samaa rehellisyyttä ja läpinäkyvyyttä myös yrityksiltä. 66 % suomalaisista toivoo yrityksiltä konkreettisia tekoja vastuullisuudessa, ei pelkästään puhetta. Kriittisyys kaupallisia viestejä kohtaan on kasvanut.

”Haluamme nostaa Kenen seurassa liikut, sen kaltainen olet -kampanjalla esiin niitä asioita, jotka ovat korvaamattoman tärkeitä mainostajille. Luotettava mediaympäristö heijastuu positiivisella tavalla mainostettavaan brändiin. Väärässä seurassa leimaantuu, hyvässä loistaa”, Sanoman uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen toteaa.  

Valeuutisilla on ennennäkemättömän kattava alustaverkosto, kun jokainen kännykänomistaja voi olla sisällöntuottaja ja mielipiteensä uutisena esittävä propagandalähettiläs. Viestien vastaanottaja ei pysty globaaleilla alustoilla välttämättä erottamaan totuutta valheesta.

”Luotettavalla, kotimaisella laatujournalismilla on omat haasteensa kansainvälisten jättien puristuksessa. Haluamme viestiä kampanjalla, että investointi kotimaiseen mediaan on vastuullinen teko suomalaisilta markkinoijilta. Sillä varmistetaan, että tulevatkin sukupolvet pystyvät seuramaan uutisia luotettavista tietolähteistä”, Korhonen  toteaa.

* IRO Research, elo-syyskuu 2020: Tuhat suomalaista

Katso myös: 

Uutismediassa mainostaminen on brändille turvallista

Liittyvät artikkelit
Kk-kamppis_mehilainen_artikkeli.jpg

Helmikuun kuukauden kamppis on Mehiläisen Elämä tehtävänä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Mehiläisen kampanja nostaa vaikuttavalla tavalla esiin koronapandemian etulinjassa taistelevia ammattilaisia.
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Helmikuun kuukauden kamppis on Mehiläisen Elämä tehtävänä
Maija Tuomala artikkelikuva

Printtimedia − Huippuhyvää onnistumistakuulla vai dinosaurus väärässä ajassa?

Sanotaan, että painettu media on toimintaympäristössään hidas, jäykkäluinen dinosaurus, jonka on jo kauan povattu kuolevan sukupuuttoon. Väitän kuitenkin, että tämä kivikautinen vanhus on oletettua ketterämpi ja muuntautuu nopeastikin vastaamaan ajan muuttuvaa tarvetta, dentsun Maija Tuomala kirjoittaa.
Aikakausmedia
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Vieraskynä
Printtimedia − Huippuhyvää onnistumistakuulla vai dinosaurus väärässä ajassa?