Silpomisen vastaiseen päivään liittyvä artikkeli kiinnosti lukijoita

Case Plan artikkelikuva

Plan International Suomen natiivikampanja kasvatti merkittävästi tyttösponsoreiden määrää. 

Plan halusi nostaa silpomisen vastaisena päivänä esiin koronapandemian vaikutukset heikommassa asemassa olevien tyttöjen elämään. Pandemian vuoksi tytöt joutuvat viettämään entistä enemmän aikaa kotona, mikä altistaa heidät sukupuolittuneelle väkivallalle ja sukuelinten silpomiselle.

”Tytöt ovat ikänsä, sukupuolensa ja köyhyytensä vuoksi heikommassa asemassa globaalisti katsottuna. Kriisitkin iskevät heihin rankemmin. Kampanjan aikana halusimme viestiä siitä, että monet työmme saavutukset mukaan lukien silpomisen ehkäisy ottavat nyt takapakkia”, kertoo Plan International Suomen markkinoinnin asiantuntija Pinja Hirvilammi.

Natiiviartikkeli valikoitui kampanjan keinoksi siksi, että aihe on rankka ja vaatii selittämistä.

”Olemme huomanneet, että kun annamme äänen tunnetuille tukijoillemme, lukijoiden on helpompi samaistua ja lähteä tukemaan maailman tyttöjä. Natiiviartikkelin keinoin on myös helppo kertoa mitä teemme, miksi teemme ja miksi tämä työ on tärkeää.”

HS.fi:n kumppaniosiossa julkaistussa natiiviartikkelissa seksuaaliterapeutti Marja Kihlström kertoi silpomisesta ja sukupuolittuneesta väkivallasta, ja Plan International Suomen ohjelmapäällikkö Anna Salmivuori nosti esiin koronapandemian vuoksi lisääntyneen silpomisriskin.

Kampanjalla haettiin uusia tyttösponsoreita, eli kuukausilahjoittajia.

”Teimme monia erilaisia ulostuloja ja Sanoman natiivi oli merkittävä osa kokonaisuutta. Tyttösponsoreiden määrän kasvu koko kampanjan aikana on  70 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Olemme todella tyytyväisiä tuloksiin.”

Maksetun median puolella Plan ei ole aiemmin tehnyt vastaavaa kampanjakokonaisuutta. Kyseessä oli 4 viikon kampanja, josta Sanoman natiivinkampanjan osuus oli viikon mittainen.

”Tämä oli ensimmäinen tämänkaltainen yhteistyömme Sanoman kanssa. Uskon, että jatkossakin teemme tällaisia kokeiluja. Kokemukset olivat niin hyviä.”

Plan Internationalin kuukausilahjoittajien profiili sopii hyvin yhteen HS.fi:n lukijaprofiilin kanssa.

”HS.fi:n kautta tavoitimme juuri oikean kohderyhmän.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin

Kuva: Etiopialainen Birtukan on silpomista vastustava aktivisti, joka lisää koulussaan ja yhteisössään tietoa silpomisen haitoista. MEERI KOUTANIEMI / PLAN

Liittyvät artikkelit
case_honkiniemi_some.jpg

Mainonta helposti jäisi, jos ei olisi ihmistä, joka huolehtii

Suunnitelmallisuus on tuonut rauhaa yksinyrittäjän markkinointitekemiseen. Kun kaiken saa samalta tutulta myyjältä ja luottamus on molemminpuolista, voi kalliin ajan käyttää siihen minkä parhaiten osaa.
Alueellinen mainonta
Case
Natiivimainonta
Mainonta helposti jäisi, jos ei olisi ihmistä, joka huolehtii
Kuukauden kamppis POK artikkelikuva

Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Maaliskuussa haluttiin nostaa valokeilaan alueellisuus. Pirkanmaan Osuuskaupan Ihmiset ensin -teeman natiiviartikkelissa keskiössä on ison mainospinnan ja visuaalisen nokkeluuden sijaan elämänmakuinen, vahva tarina kaupan kulissien takaa.
Alueellinen mainonta
Kuukauden kamppis
Natiivimainonta
Uutismedia
Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita
Saana Vuolasvirta artikkelikuva

Massa- vai kohderyhmämedia? Molemmat!

Ilta-Sanomat tarjoaa laajaa valtakunnallista tavoittavuutta ja kiinnostavia kohderyhmiä samassa paketissa, Client Manager Saana Vuolasvirta kirjoittaa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
Massa- vai kohderyhmämedia? Molemmat!