Natiivikampanja ohjasi tehokkaasti ostoon

Case Scandinavian Outdoor artikkelikuva

Scandinavian Outdoor tavoitti erinomaisesti naiskohderyhmän IS.fi/menaiset-osiosta.

Scandinavian Outdoor halusi tehdä yhdessä Jack Wolfskinin kanssa naisten talvitakkeihin keskittyvän kampanjan.

”Päädyimme natiivimainontaan sen takia, että siinä pystytään kertomaan enemmän tuotteista ja ohjaamaan suoraan liikennettä sivuillemme”, Scandinavian Outdoorin Head of Ecommerce & Marketing Kuutti Haapanen kertoo.

Kampanjan kohderyhmänä oli yli 30-vuotiaat naiset.

”IS.fi/menaiset valikoitui alustaksi juuri sen takia, että löydämme sieltä hyvin haluamamme kohderyhmän. Varmasti jollain toisella alustalla emme olisi saaneet läheskään samanlaisia tuloksia.”

Kampanjan vaikutus myyntiin oli merkittävä.

”Kampanjassa esillä olleilla viidellä tuotteella myynnin kasvu oli 800 prosenttia, jos myyntiä vertaa kampanjaa edeltävään samanpituiseen ajanjaksoon. Olemme erittäin tyytyväisiä. Sanoman vahvuutena on laaja portfolio, josta voi poimia tarpeeseen sopivan alustan.”

Haapanen uskoo, että Scandinavian Outdoorilta on tulossa lisää natiivikampanjoita. 

”Kokemukset tästä kampanjasta olivat erittäin hyviä.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin

Liittyvät artikkelit
Uutismedian luotettavuus artikkelikuva

Nuoret aikuiset pitävät sanomalehtiä ylivoimaisesti luotettavimpana mediana

Sanomalehdet ovat säilyttäneet vankan ykkösasemansa Suomen luotettavimpana mediana, ilmenee Uutismedian liiton tilaamasta, IRO Researchin elokuussa tekemästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta. Sanomalehtiin luottavat eniten nuoret.
Tutkittua
Uutismedia
Nuoret aikuiset pitävät sanomalehtiä ylivoimaisesti luotettavimpana mediana