Case Posti – Lifestyle-sisältö toimi printissä ja digissä

Case Posti artikkelikuva

Postin sisältömarkkinointikokonaisuus aktivoi suomalaisia rakentamaan joulua hyödyntämällä Postin palveluja. Sanoma tuotti Postille tarkoitusta varten oman lehden.

Posti Group Oyj halusi toteuttaa jouluna 2020 sisältömarkkinointikokonaisuuden, joka innostaisi suomalaisia lähettämään joulukortteja ja -paketteja sekä tilaamaan joululahjoja verkkokaupoista. Päävälineeksi valittiin koteihin jaettava Postia sinulle -lehti, jonka Sanoma toteutti ensimmäistä kertaa vuonna 2019.  Kokonaisuuteen kuului myös digisisältöjä, joita jaettiin Postin omien kanavien lisäksi Sanoman ja vaikuttajien medioissa.

Sanoman verkkokanavissa nostetut julkaisut saivatkin osakseen hyvin näkyvyyttä ja erityisesti lukuajat olivat merkittävän pitkät. Joulupaketoinnista kertoneen artikkelin lukuaika ylitti parhaillaan jopa 3 minuuttia. Tämä kertoo, että median kautta sisällöille on saatu rutkasti kiinnostusta.

Consumer Marketing Lead Anna Homén on erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Postia sinulle -lehden visuaalisuus noudattaa Postin brändilinjauksia, ja mutta Sanoma loi lehdelle uuden konseptin.

”Briefimme oli lievästi sanottuna väljä, mutta Sanoman sisältömarkkinointitiimi sai heti kiinni, mitä tarkoitamme, ja konseptista tuli tosi toimiva. Halusimme tarjoilla inspiraatiosisällön pääasiana ja Postin palveluja esittelevät faktat niiden kyljessä”, hän kertoo.

Homén on tyytyväinen myös sisältöprosessiin. ”Aikataulu oli tiukka, mutta Sanomalla oli heti askelmerkit ja prosessi valmiina. Projektin vetäjä hoiti kokonaisuuden ammattitaitoisesti.”

Tulokset

Posti toteutti lehdestä verkkokyselyn, jonka tulokset kertovat, että myös lukijat olivat tyytyväisiä lopputulokseen. Kyselyyn vastasi yli 13 000 lehden saanutta, joista 82 prosenttia antoi lehdelle arvosanan hyvä, erittäin hyvä tai erinomainen. 57 prosenttia vastasi lehden lisänneen jonkin verran kiinnostusta Postin palveluja kohtaan. Tutkimuksen mukaan lehti loi Postista mielikuvaa avoimena, oivaltavana ja kaverillisena.

”Sekin oli positiivista, että lifestyle-henkinen lehti tavoitti myös nuoria ja verkkokaupan kohderyhmää”, sanoo Anna Homén. ”Innostuin itsekin askartelemaan lehden vinkkien mukaan kortteja ja paketteja. Kaiken kaikkiaan meni tosi kivasti, ja tulokset olivat hirmu hyvät.”

Sanoman työ henki ammattitaitoa ja ymmärrystä. Olen hirmu tyytyväinen!”

Consumer Marketing Lead Anna Homén, Posti Group Oyj

Tutustu Postin joululehteen 

Liittyvät artikkelit
OP Länsi Suomi artikkelikuva

Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle

OP Länsi-Suomi ja Sanoma tavoittelevat yhdessä arkea, jossa satakuntalaiset tuntevat paikallisen pankkinsa. Siksi pankki palvelee ihmisen äänellä. Vaikuttavuuteen tähdätään tosissaan ja ilolla tarinankerronnan voimalla.
Alueellinen mainonta
Case
Natiivimainonta
Uutismedia
Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle