Pitkäjänteinen yhteistyö tuo tuloksia

Miksei artikkeli

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei panostaa vahvasti kotimaan matkailun markkinointiin.

Mikkelin kehitysyhtiö Mikseillä on pitkä yhteinen historia Sanoman kanssa.  

“Olemme tehneet yhteistyötä 90-luvulta asti. Noin 80 prosenttia alueella vierailevista on kotimaan matkailijoita, joten kohderyhmä meille tärkeä. Vaikka kansainvälistäkin markkinointia on tehty, olemme panostaneet vahvasti kotimaan matkailun kampanjoihin koko ajan”, Miksein matkailujohtaja Maisa Häkkinen kertoo. 

Vuosittaisena traditiona on ainakin yksi Hesarin monikanavainen etusivu joka kesä. Lisäksi on tullut paljon muutakin. Viime kesänä julkaistiin kahden HS etusivun lisäksi Pure Saimaa -liite Kuukausiliitteen välissä kaksi kertaa. Lisäksi pyöri ohjelmayhteistyö Madventures Suomi ja Hansin matkassa -ohjelmissa, ja Radio Suomipopilla toteutettiin radiopromo, joka sisälsi vaikuttajayhteistyötä juontaja Jenni Alexandrovan kanssa. Kokonaisuuteen kuului myös digikampanja. 

Pitkäjänteinen tekeminen on näkynyt tuloksissa.  

“Toteutamme kampanjat yhteistyössä alueen yritysten kanssa. Palaute mukana olevilta yrityksiltä on aina hyvää, ja yritykset lähtevät mukaan vuodesta toiseen. Jo tämä on hyvä mittari kampanjoiden tuloksellisuudelle.” 

Maisa Häkkinen on tyytyväinen viime kesän monikanavaiseen kokonaisuuteen. 

“Saimme kaiken mikä meille luvattiin, ja vielä vähän enemmänkin. On hienoa, että perinteisten kanavien rinnalle on saatu uusia vaihtoehtoja, kuten vaikuttajamarkkinointia. Olen erityisen tyytyväinen siihen, että meitä arvostetaan asiakkaana. Pohdimme tavoitteitamme ja haasteitamme yhdessä Sanoman tiimin kanssa, ja saamme paljon asiantuntija-apua. Olemme saaneet yhteistyöllä aikaan todella hyviä tuloksia.” 

Digikampanjoiden tuloksia seurataan ja analysoidaan tarkkaan. Helsingin Sanomien etusivun teho näkyy välittömästi kysynnässä ja lisääntyneinä kävijämäärinä.  

“Hesarin etusivusta emme halua luopua. Oleellista toki on, että sen tuomat tulokset ovat hyviä. Yksi mukana ollut yrittäjä kertoi, että joillakin asiakkailla oli jopa etusivun mainos mukanaan.”  

Tälle kesälle Mikseille on tulossa vielä laajempi monikanavainen kampanjakokonaisuus yhteistyössä Sanoman kanssa.  

“Uskon siihen, että pitkäjänteinen asiakkuuksien hoitaminen kantaa hedelmää ja tuo tuloksia molemmille osapuolille. Meille on tosi arvokasta, että olemme saaneet Sanomalta tiimin avuksi miettimään erilaisia vaihtoehtoja. Koen, että meistä pidetään hyvää huolta.” 

Miksei kollaasikuva
Liittyvät artikkelit
Vain elämää kausi 13 artikkelikuva

Vain elämää nyt myös radiossa!

Yhdeksi merkittävimmistä musiikki-ilmiöistä noussut Vain elämää saa jatkoa jälleen tänä syksynä. Uuden, järjestyksessään kolmannentoista kauden myötä 10-vuotisjuhliaan viettävä ohjelma on nostanut aiempaa suurempaan suosioon monia kotimaisia esiintyjiä vieden heitä aina stadioneille asti.
Audio & radio
TV & video
Vain elämää nyt myös radiossa!
Porisuhdeneuvoja artikkelikuva

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
Kuukauden kamppis
Uutismedia
Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla