Yhdeksän kymmenestä laiturista ostetaan Aamulehdessä tehdyn markkinoinnin perusteella

case_nooa-artic-hero.jpg

Yhdeksän kymmenestä laiturista ostetaan Aamulehdessä tehdyn markkinoinnin perusteella

1.4.2021

Kun Molok-jätteenkeräysastiat kehittänyt nokialainen Veikko Salli kiinnostui laitureista, hän ei ajatellut tekevänsä niitä vielä 85-vuotiaana. Mutta niin hän vaan tekee ja hyvin tekeekin. Digimaailman paineessa somen syövereitä vierastava Salli on ilokseen saanut huomata, että paikallista sanomalehteä luetaan edelleen paitsi diginä myös printtinä.

Videolla NOOA-Arcticin Veikko Salli kertoo natiivimainonnan kokemuksista Aamulehden kanssa:

Laituri on kesämökkiläiselle tai urheiluseuralle iso investointi, siksi NOOA-Arcticilla työ halutaan tehdä niin, että asiakas tuntee saavansa rahalleen vastinetta. Ennen tarjouksen tekemistä laitureiden edustaja käy aina paikan päällä kohteessa, jotta yllätyksiä ei kaupanteon jälkeen tule puolin eikä toisin. Turhia ajokilometrejä ei Pirkanmaalla silti paljoa kerry: jopa 70% tarjouskäynneistä johtaa kauppaan.

Aluemyyntiverkostoa NOOA-Arctic -laitureilla ei ole. Salli kouluttaa käynneillä itselleen seuraajia, sillä asiakaspalvelua ja asennussuunnittelua ei hänen mielestään opi missään niin hyvin kuin työssä. Laituriasentajille jokainen kohde on aina erilainen: ranta, maaperä ja tontin omistajat toiveineen.

"Ympäristön ymmärrys on tärkeää ja sitä ei opi kirjoista. Mestari-kisälli-järjestelmässä ei aikanaan ollut hirveästi vikaa", Salli pohtii.

Laiturikohteiden lisäksi Veikko Salli ymmärtää vuodenaikoja, luonnon olosuhteita ja säätilanvaihteluita. NOOA-Arctic -laiturit erikoisponttoneineen ja ranta-ankkureineen on kehitetty kestämään ne kaikki, vaikka etenkin talvi lumikuormineen, jäineen ja vedenkorkeuden vaihteluineen aiheuttaa laiturille haasteensa.

Ympäristön tuntemus, turvallisuus ja kestävyys ovatkin periaatteita, josta Salli ei tingi. Laiturilla pitää viihtyä ja pystyä viettämään aikaa. Laituri on suomalaisille muutakin kuin pelkkä veneen kiinnityspaikka, siksi ne myydään kokonaisuuksina, joihin kuuluvat laiturin lisäksi kävelysillat, kaiteet, penkit ja uimaportaat.

"Parasta palautetta on se, että hankinnan tehneet kertovat miten laituri muutti heidän mökkielämänsä. Miten vapauttavalta tuntuu, kun vedenääressä on turvallinen ajanviettopaikka eikä mökkivuoteen enää kuulu jokakeväistä ja -syksyistä laiturin nosto- ja lasku-urakkaa korjausremontteineen. Kaikki laiturimme numeroidaan ja asiakkaisiin pidetään yhteyttä ilman määräaikaa. Laitureiden kehittämiseen tarvitaan asiakkaiden palautetta", Salli kertoo.

NOOA-Arctic -laitureilla, niin kuin hyvällä brändillä aina, on tarina, jota hyödynnetään markkinoinnissa.

"Jos Molok oli vanhantestamentin kertomusten paha jumala ja nieli pohjattomaan kitaansa kaikenlaista jätettä, oli Nooa sen maailman ainoa vesirakentaja ja pelasti taidoillaan koko ihmiskunnan. Laiturirakentaminen on ollut vuosikymmeniä kestänyt oppimisprosessi, jonka hedelmiä me käytämme hyödyksi."

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin