Matka on mielentila

Matka uudistuu artikkelikuva

Matkaopas uudistuu Matka-lehdeksi ja tarjoaa haaveille siivet.

Matkailu on ihanaa! Mikään ei voita sitä kutkuttavaa odotuksen tunnetta, mikä valtaa mielen laukkuja pakatessa.

“Matka on mielentila. Haluamme osoittaa tämän uudistuneessa lehdessä sekä visuaalisesti että sanoituksellisesti”, kertoo Matka-lehden toimituspäällikkö Leeni Hoimela.

Koko maailma on joutunut jo vuoden ajan elämään hyvin haastavassa ja vahvasti matkailuun vaikuttaneessa tilanteessa.

“Kukaan meistä ei tiedä, kauanko tämä kestää, mutta koronapandemia ei ole selvästi poistanut ihmisten matkahaluja. Ja jos matkalle ei pääse, aina on lupa unelmoida. Maailman tutkiminen on meille intohimo.”

Uudistunut Matka-lehti tarjoaa hyödyllisiä vinkkejä kylistä kaupunkeihin, rannoilta raunioille, museoista maisemiin ja naapurista Nairobiin.

“Jahtaamme yhä enemmän tunnetta. Katsomme maailmaa uteliaina ja innostuneina. Mikä voi tehdä mielelle parempaa, kun olla innostunut asioista.”

Viime vuonna suomalaiset oppivat tarkastelemaan kotimaan matkailua uusin aurinkolasein.

“Hanko on kuin Nizza, ja Yyteri on Suomen Malediivit. Me löydämme myös ne ihanimmat kotimaan kohteet, jota et osannut edes etsiä”, Leeni Hoimela lupaa.

Ensimmäinen uudistunut lehti ilmestyy 12. toukokuuta.

Toukokuun numero sisältää vinkkejä Lappiin ja Norjaan suuntautuvalle automatkalle, tarjoaa tärppejä Välimereltä ja kylähyppelyitä Ranskan Rivieralta. Menorcalle piipahdetaan ihailemassa laguuneita ja makumatkalla käydään Maltalla. Lisäksii piipahdetaan Suomen Nizzassa, eli aina aurinkoisessa Hangossa.

Kesäkuussa ilmestyvä numero painottuu kotimaan matkailuun. Kotimaan upeat matkailukohteet ovat myös näyttävästi esillä 27. huhtikuuta ilmestyvässä Matka-lehden tuottamassa erikoisjulkaisussa Ihana Suomi!, joka on myynnissä Lehtipisteissä ympäri Suomen. Julkaisu sisältää runsaasti vinkkejä ja ideoita tulevaan lomaan, unelmia ja uusia kohteita.

Matka-lehti tarjoaa markkinoijille kontaktimäärän sijaan laatua: lehden lukijat suhtautuvat todella intohimoisesti matkailuun ja heillä on rahaa käytettävissään.

Katso myös:

Matka-lehden mediatiedot 

Näin matkailusta tehdään elämys koronan keskellä

 

Liittyvät artikkelit
aikakauslehtimainonta_aineistotiedot_liftup.jpg

Tutkimus: Aikakauslehtien parissa rentoudutaan, inspiroidutaan ja opitaan uutta

Aikakausmedian tutkimukseen vastanneista 82 prosenttia kertoi, että keskittyy aikakauslehden parissa vain lukemiseen eikä tee ohessa mitään muuta. Mainosten koetaan tuovan lisäarvoa aikakausmedian sisältöön.
Aikakausmedia
Tutkittua
Tutkimus: Aikakauslehtien parissa rentoudutaan, inspiroidutaan ja opitaan uutta