Hartwallin ja Teflon Brothersin after ski -keikka piristi koronan kurittamaa kansaa

Case Hartwall artikkelikuva

IS.fi:n natiiviartikkeli ja Harmaa rinne -keikkastriimi tavoittivat runsaasti kiinnostunutta yleisöä.

Keväällä 2019 Hartwall Original Long Drink järjesti after ski -bileet Löyly-ravintolassa Helsingissä. Tapahtumasta käynnistyi yhteistyö Teflon Brothersin kanssa, jonka Harmaa rinne -biisiä on kuunneltu nyt Spotifyssa eli 10 miljoonaa kertaa. Harmaa rinne juontaa juurensa laskettelurinteiden eri vaikeustasoja kuvastavista väreistä.  After skille annettiin oma väri: lonkeron harmaa. 

“Tänä vuonna halusimme toteuttaa saman teeman ympärille jotain, mitä ei peruta. Viime vuodelle oli myös kaikenlaisia suunnitelmia, mutta ne korona vie mukanaan”, kertoo Brand Manager Ella Lindberg Hartwallilta.

Kun after skitä ei tällä hetkellä pääse viettämään, tuli idea virtuaalisesta after ski -tapahtumasta. Teflon Brothers oli selkeä valinta konsertin esiintyjäksi. Yhtyeen keikka striimattiin IS.fi:n, Originalin Youtube-kanavan ja Original oman alustan kautta.

“Original Long Drink on niin tunnettu brändi Suomessa, että sen tietävät kaikki ja melkein kaikilla suomalaisilla on siihen jonkinlainen suhde. Päätimme, että olisi kiva saada mukaan näyttämään keikkaa jokin kanava, joka tavoittaisi ison joukon suomalaisia. IS.fi oli siihen ihan täydellinen vaihtoehto.”

Hartwall halusi piristää after ski -tapahtumalla ihmisten koronan kurittamaa kevättä.

“Kun emme voi kutsua ihmisiä juhlimaan kanssamme, tarjosimme virtuaalitapahtuman, johon voi osallistua kotisohvalta. Meillä on ollut aiemmin hauskoja ja aktivoivia tapahtumia, joista Vuoden harmain päivä on suurin, joten ihmiset odottavat meiltä uusia jännittäviä avauksia.”

Ennen keikkaa IS.fi:ssä oli viikon ajan natiiviartikkeli, jossa Teflon Brothers kertoi omia kokemuksiaan keikkaelämästä ja after skin vietosta. Artikkeli tavoitti IS.fi:n natiivin vertailulukuihin nähden lähes tuplasti enemmän kävijöitä.

“Sanoman kanssa oli helppo tehdä yhteistyötä ja lopputulos oli meidän näköinen. Olen siihen erittäin tyytyväinen.”

Tapahtumapäivänä keikkaa seurasi kaikista kanavista yhteensä 53 000 selainta ja noin 150 000 henkilöä.

“Natiiviartikkeli rakensi hyvän pohjan tapahtumalle. Artikkelihan näkyi jo päiviä ennen tapahtumaa IS.fi:ssä.”

Tutustu kampanjan tuloksiin tarkemmin 

Liittyvät artikkelit
Huikeimmat radioohyt artikkelikuva

Luovuuden mestarit

Radion ohjelmayhteistyössä on vain mielikuvitus rajana.
Audio & radio
Luovat ratkaisut
Luovuuden mestarit
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
Karjala artikkelikuva

Ketterästi ideasta toteutukseen

Hartwallin Karjala onnitteli heti finaalipelin jälkeisen aamun Hesarissa MM-hopeaa saanutta Leijonien joukkuetta.
Case
Uutismedia
Ketterästi ideasta toteutukseen