Raksapuhe ammattilaiselta toiselle löysi yleisönsä

K-Rauta podcast artikkelikuva

Radio Rockin Korporaation kanssa tehty ohjelmayhteistyö ohjasi tehokkaasti kuulijoita K-Raudan Paneelikeskustelu-podcastin pariin.

Idea K-Rauta PRO:n Paneelikeskustelu-podcastiin syntyi oivalluksesta, että rakentamisen ammattilaisen seurana on usein työpäivän aikana radio.

”Podcastit ovat nousseet yhä suuremman yleisön tietoisuuteen, eikä tälle kohderyhmälle ole juurikaan tehty sisältöä. Siksi halusimme kokeilla, olisiko podcast oikea media yleisön tavoittamiseen”, kertoo K-Raudan Chief Marketing Officer Jonna Nummela.

Paneelikeskustelu-podcast rakentamisen ammattilaisille ideasta toteutukseen syntyi tiiviissä yhteistyössä Kurio Social Media Agencyn kanssa.

”Tavoitimme merkittävästi enemmän kuulijoita kuin olimme alun perin arvioineet, ja sisällön parissa kulutettu aika oli todella pitkä. Podcast osoittautui merkittävästi laajemman yleisön kanavaksi kuin olimme etukäteen ajatelleet . ”

Podcast oli alusta laajalle kampanjalle, jossa hyödynnettiin podcastin sisältöä.

”Podcastin tuottaminen on merkittävä investointi ja siihen pätee ihan sama kuin muuhunkin markkinointiin. Se on arvokas vasta, kun se tavoittaa kohderyhmän riittävän laajasti ja saa aikaan haluttua toimintaa. Lyhyellä aikavälillä mittarit näyttivät oikeaan suuntaan, ja siksi jatkamme podcastin toteuttamista. Pidemmän aikavälin tuloksia on vielä liian aikaista arvioida.”

K-Rauta PRO on K-Raudan uusi alabrändi rakentamisen ammattilaisille. Podcast oli yksi osa brändin pidemmän aikavälin lanseeraussuunnitelmaa ja sen tunnettuuden rakentamista.

”Tärkein tavoitteemme oli vahvistaa brändin tunnettuutta ja asiantuntijamielikuvaa kohderyhmän parissa. Pidemmällä aikavälillä tavoitteenamme on vahvistaa B2B-liiketoimintaamme.”

Podcast ei yksinään riitä tavoittamaan kohderyhmää riittävän laajasti, vaan kokonaisuuden ympärille on rakennettava vahva kampanja, jotta podcast voi löytää yleisönsä järkevässä mittakaavassa.

”Vahvaan jakeluun tarvitsimme hyviä mediakumppaneita. Sanomalla oli meille oikeita kanavia kohderyhmän tavoittamiseen. Radio Rockin Korporaation kanssa tehty ohjelmayhteistyö osoittautui tehokkaaksi kanavaksi ajaa kuuntelijoita podcastin pariin.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin 

Liittyvät artikkelit
Aamulehti Saarioinen artikkelikuva

Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla

Aamulehti ja Saarioinen ovat oman alansa klassikoita, joilla on pitkät perinteet ja juuret vahvasti kiinni Pirkanmaalla. Molemmat ovat ajankohtaisia omalla toimialallaan ja läsnä suomalaisten arjessa joka päivä.
Alueellinen mainonta
Case
Uutismedia
Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla
Kantriradio artikkelikuva

Uusi Kantriradio aloittaa Pirkanmaalla ja Suplassa

Kanava aloittaa lähetykset keskiviikkona 1. joulukuuta. Kantriradion kuuluvuusalueen kunnissa asuu yhteensä yli 400 000 ihmistä. Kanava kuuluu Tampereen lisäksi Valkeakoskella, Ylöjärvellä, Pirkkalassa, Nokialla, Lempäälässä ja Kangasalla.
Alueellinen mainonta
Audio & radio
Uusi Kantriradio aloittaa Pirkanmaalla ja Suplassa
Riku Talvitie artikkelikuva

Netflix tappaa radion ja muita pieleen menneitä ennustuksia

Tuskin Marconi tiesi mitä tuli tehtyä, kun hän vuonna 1896 haki patenttia radion esiasteelle. Innovaatio havaittiin käyttökelpoiseksi ensin sotilaallisiin operaatioihin ja propagandatarkoituksiin, myöhemmin kansalaisten viihdyttämiseen. Nyt 125 vuotta keksinnön jälkimainingeissa saamme nauttia audiomediasta, joka elää vahvempana kuin koskaan, kirjoittaa Riku Talvitie.
Audio & radio
Luovat ratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Netflix tappaa radion ja muita pieleen menneitä ennustuksia