Raksapuhe ammattilaiselta toiselle löysi yleisönsä

K-Rauta podcast artikkelikuva

Radio Rockin Korporaation kanssa tehty ohjelmayhteistyö ohjasi tehokkaasti kuulijoita K-Raudan Paneelikeskustelu-podcastin pariin.

Idea K-Rauta PRO:n Paneelikeskustelu-podcastiin syntyi oivalluksesta, että rakentamisen ammattilaisen seurana on usein työpäivän aikana radio.

”Podcastit ovat nousseet yhä suuremman yleisön tietoisuuteen, eikä tälle kohderyhmälle ole juurikaan tehty sisältöä. Siksi halusimme kokeilla, olisiko podcast oikea media yleisön tavoittamiseen”, kertoo K-Raudan Chief Marketing Officer Jonna Nummela.

Paneelikeskustelu-podcast rakentamisen ammattilaisille ideasta toteutukseen syntyi tiiviissä yhteistyössä Kurio Social Media Agencyn kanssa.

”Tavoitimme merkittävästi enemmän kuulijoita kuin olimme alun perin arvioineet, ja sisällön parissa kulutettu aika oli todella pitkä. Podcast osoittautui merkittävästi laajemman yleisön kanavaksi kuin olimme etukäteen ajatelleet . ”

Podcast oli alusta laajalle kampanjalle, jossa hyödynnettiin podcastin sisältöä.

”Podcastin tuottaminen on merkittävä investointi ja siihen pätee ihan sama kuin muuhunkin markkinointiin. Se on arvokas vasta, kun se tavoittaa kohderyhmän riittävän laajasti ja saa aikaan haluttua toimintaa. Lyhyellä aikavälillä mittarit näyttivät oikeaan suuntaan, ja siksi jatkamme podcastin toteuttamista. Pidemmän aikavälin tuloksia on vielä liian aikaista arvioida.”

K-Rauta PRO on K-Raudan uusi alabrändi rakentamisen ammattilaisille. Podcast oli yksi osa brändin pidemmän aikavälin lanseeraussuunnitelmaa ja sen tunnettuuden rakentamista.

”Tärkein tavoitteemme oli vahvistaa brändin tunnettuutta ja asiantuntijamielikuvaa kohderyhmän parissa. Pidemmällä aikavälillä tavoitteenamme on vahvistaa B2B-liiketoimintaamme.”

Podcast ei yksinään riitä tavoittamaan kohderyhmää riittävän laajasti, vaan kokonaisuuden ympärille on rakennettava vahva kampanja, jotta podcast voi löytää yleisönsä järkevässä mittakaavassa.

”Vahvaan jakeluun tarvitsimme hyviä mediakumppaneita. Sanomalla oli meille oikeita kanavia kohderyhmän tavoittamiseen. Radio Rockin Korporaation kanssa tehty ohjelmayhteistyö osoittautui tehokkaaksi kanavaksi ajaa kuuntelijoita podcastin pariin.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin 

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kamppis HSL.jpg

Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. HSL:n kampanja tarttui oivaltavasti ajankohtaiseen aiheeseen, polttoaineen hinnan nousuun.
Audio & radio
Digiratkaisut
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä
Klaus Flaming artikkelikuva

Radion tekijät: Klaus Flaming

Sanoman radiot kätkevät sisäänsä monenlaisia persoonia. Tutustumme heihin jatkossa paremmin. Seuraavana vuorossa on mies, joka on vuosien saatossa asettanut suomalaisen musiikkijournalismin standardit korkealle vaalien samalla esimerkillisesti oikeakielisyyttä.
Audio & radio
Radion tekijät: Klaus Flaming
Juho Keskitalo artikkelikuva

Sanoman radiot ja kesä 2022: Radio Suomipop

Radio Suomipop suoriutui kanavana loisteliaasti viime kesästä. Suomipop oli tavoittavuudessa kohderyhmänsä ykkönen ja kasvatti samalla roimasti kuunteluosuuttaan. Tänä kesänä haetaan jälleen selkeää kaupallisten kanavien piikkipaikkaa.
Audio & radio
Sanoman radiot ja kesä 2022: Radio Suomipop