Raksapuhe ammattilaiselta toiselle löysi yleisönsä

K-Rauta podcast artikkelikuva

Radio Rockin Korporaation kanssa tehty ohjelmayhteistyö ohjasi tehokkaasti kuulijoita K-Raudan Paneelikeskustelu-podcastin pariin.

Idea K-Rauta PRO:n Paneelikeskustelu-podcastiin syntyi oivalluksesta, että rakentamisen ammattilaisen seurana on usein työpäivän aikana radio.

”Podcastit ovat nousseet yhä suuremman yleisön tietoisuuteen, eikä tälle kohderyhmälle ole juurikaan tehty sisältöä. Siksi halusimme kokeilla, olisiko podcast oikea media yleisön tavoittamiseen”, kertoo K-Raudan Chief Marketing Officer Jonna Nummela.

Paneelikeskustelu-podcast rakentamisen ammattilaisille ideasta toteutukseen syntyi tiiviissä yhteistyössä Kurio Social Media Agencyn kanssa.

”Tavoitimme merkittävästi enemmän kuulijoita kuin olimme alun perin arvioineet, ja sisällön parissa kulutettu aika oli todella pitkä. Podcast osoittautui merkittävästi laajemman yleisön kanavaksi kuin olimme etukäteen ajatelleet . ”

Podcast oli alusta laajalle kampanjalle, jossa hyödynnettiin podcastin sisältöä.

”Podcastin tuottaminen on merkittävä investointi ja siihen pätee ihan sama kuin muuhunkin markkinointiin. Se on arvokas vasta, kun se tavoittaa kohderyhmän riittävän laajasti ja saa aikaan haluttua toimintaa. Lyhyellä aikavälillä mittarit näyttivät oikeaan suuntaan, ja siksi jatkamme podcastin toteuttamista. Pidemmän aikavälin tuloksia on vielä liian aikaista arvioida.”

K-Rauta PRO on K-Raudan uusi alabrändi rakentamisen ammattilaisille. Podcast oli yksi osa brändin pidemmän aikavälin lanseeraussuunnitelmaa ja sen tunnettuuden rakentamista.

”Tärkein tavoitteemme oli vahvistaa brändin tunnettuutta ja asiantuntijamielikuvaa kohderyhmän parissa. Pidemmällä aikavälillä tavoitteenamme on vahvistaa B2B-liiketoimintaamme.”

Podcast ei yksinään riitä tavoittamaan kohderyhmää riittävän laajasti, vaan kokonaisuuden ympärille on rakennettava vahva kampanja, jotta podcast voi löytää yleisönsä järkevässä mittakaavassa.

”Vahvaan jakeluun tarvitsimme hyviä mediakumppaneita. Sanomalla oli meille oikeita kanavia kohderyhmän tavoittamiseen. Radio Rockin Korporaation kanssa tehty ohjelmayhteistyö osoittautui tehokkaaksi kanavaksi ajaa kuuntelijoita podcastin pariin.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin 

Liittyvät artikkelit
Essity artikkelikuva

Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan

Editkilpailussa vuoden 2020 aikakausmediamainostajaksi valittu Essity säilytti mainospanostuksensa aikakausmedioihin lähes ennallaan poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta.
Aikakausmedia
Case
Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan