K-Raudan Repäise-kampanjalle tuplavoitto Editkilpailussa
Laajasti aikakausmedioissa nähty toteutus koostui kolmesta aukeaman mainoksesta sekä auki repäistävästä erikoistoteutuksesta. Kampanjan takana olivat Kurio ja mediatoimisto ToinenPHD.
Aikakausmedia mahdollisti mainostoteutuksen, joka jätti muistijäljen. Vahva visuaalinen toteutus oli konkreettinen ja käsin koskeltava.
”Aikakausmedioiden kautta tavoitimme selkeästi oikeat yleisöprofiilit. Kampanjan tulokset olivat kokonaisuudessaan hyvät, ja huomioarvo oli poikkeuksellinen. Sen lisäksi, että Repäise-kampanja huomattiin ja muistettiin, ja se aiheutti myös paljon ostoaikomuksia”, kertoo K-Raudan Chief Marketing Officer Jonna Nummela.
Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan voittoa tuomaristo perusteli seuraavasti:
”Oivaltava mainossarja inspiroi, vahvistaa ostoaietta ja jättää vahvan muistijäljen tarjoamalla lukijalle konkreettista tekemistä. Erikoisratkaisu hyödyntää erinomaisesti naisten- ja sisustuslehtien lukijoiden tapaa leikata ja repiä inspiroivia sivuja talteen. Laadukkaasta toteutuksesta huokuu ymmärrys suomalaisten sisustustottumuksista, joiden muutoksiin mainossarja vetoavasti tarttuu.”
Vuoden aikakausmediakampanjan valinnassa tuomaristo arvioi toteutuksen lisäksi erityisesti kampanjan tuloksellisuutta.
”Kampanja pohjautuu vahvasti kohderyhmän ja median ymmärtämiseen ja välittää selkeän, aktivoivan viestin. Aikakauslehtimainoksissa hyödynnetään lehden pintaa onnistuneesti ja luovalla tavalla. Kampanjan kustannustehokkuus ja mainosten huomioarvot olivat aikakausmedioiden vastaaviin toteutuksiin erittäin hyviä, joten panostus erikoisratkaisuun ja laajaan näkyvyyteen aukeaman mainoksilla kannatti.”
Aikakausmedian lisäksi Repäise-kampanja oli esillä TV:ssä, radiossa, ulkomainontana, somessa, videomainontana ja hakusanamainontana.