K-Raudan Repäise-kampanjalle tuplavoitto Editkilpailussa

Repäise kampanjakuva

K-Raudan Repäise-kampanja pokkasi Aikakausmedian Editkilpailussa voiton sekä Vuoden aikakausmediakampanja että Vuoden aikakauslehtimainos -sarjoissa. Aikakausmedia mahdollisti muistijäljen jättävän kampanjatoteutuksen.

Laajasti aikakausmedioissa nähty toteutus koostui kolmesta aukeaman mainoksesta sekä auki repäistävästä erikoistoteutuksesta. Kampanjan takana olivat Kurio ja mediatoimisto ToinenPHD.

Aikakausmedia mahdollisti mainostoteutuksen, joka jätti muistijäljen. Vahva visuaalinen toteutus oli konkreettinen ja käsin koskeltava.

”Aikakausmedioiden kautta tavoitimme selkeästi oikeat yleisöprofiilit. Kampanjan tulokset olivat kokonaisuudessaan hyvät, ja huomioarvo oli poikkeuksellinen. Sen lisäksi, että Repäise-kampanja huomattiin ja muistettiin, ja se aiheutti myös paljon ostoaikomuksia”, kertoo K-Raudan Chief Marketing Officer Jonna Nummela.

Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan voittoa tuomaristo perusteli seuraavasti:

”Oivaltava mainossarja inspiroi, vahvistaa ostoaietta ja jättää vahvan muistijäljen tarjoamalla lukijalle konkreettista tekemistä. Erikoisratkaisu hyödyntää erinomaisesti naisten- ja sisustuslehtien lukijoiden tapaa leikata ja repiä inspiroivia sivuja talteen. Laadukkaasta toteutuksesta huokuu ymmärrys suomalaisten sisustustottumuksista, joiden muutoksiin mainossarja vetoavasti tarttuu.”

Vuoden aikakausmediakampanjan valinnassa tuomaristo arvioi toteutuksen lisäksi erityisesti kampanjan tuloksellisuutta.

”Kampanja pohjautuu vahvasti kohderyhmän ja median ymmärtämiseen ja välittää selkeän, aktivoivan viestin. Aikakauslehtimainoksissa hyödynnetään lehden pintaa onnistuneesti ja luovalla tavalla. Kampanjan kustannustehokkuus ja mainosten huomioarvot olivat aikakausmedioiden vastaaviin toteutuksiin erittäin hyviä, joten panostus erikoisratkaisuun ja laajaan näkyvyyteen aukeaman mainoksilla kannatti.”

Aikakausmedian lisäksi Repäise-kampanja oli esillä TV:ssä, radiossa, ulkomainontana, somessa, videomainontana ja hakusanamainontana.

Liittyvät artikkelit
Essity artikkelikuva

Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan

Editkilpailussa vuoden 2020 aikakausmediamainostajaksi valittu Essity säilytti mainospanostuksensa aikakausmedioihin lähes ennallaan poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta.
Aikakausmedia
Case
Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan
GRV Italia artikkelikuva

Bella Italia!

Glorian ruoka & viinin mahtava Italia-erikoisjulkaisu ilmestyy kesän kynnyksellä. Lähes 100-sivuisessa lehdessä esitellään Italian maut suomalaiseen kesään.
Aikakausmedia
Bella Italia!
Matka uudistuu artikkelikuva

Matka on mielentila

Matkaopas uudistuu Matka-lehdeksi ja tarjoaa haaveille siivet.
Aikakausmedia
Matka on mielentila