Radio Suomipop juhlii 20-vuotissynttäreitään koko vuoden
”Radio Suomipop perustettiin, koska kotimaiseen musiikkiin keskittyminen koettiin keinona erottautua kilpailijoista. Jo kanavan nimi kertoi, mistä on kyse ja kanava kiilasi nopeasti radioiden kärkijoukkoon”, Radio Suomipopin ohjelmapäällikkö Sami Virtanen kertoo.
Tänä päivänä Radio Suomipop on kohderyhmänsä eli 25–44-vuotiaiden kuunnelluin radiokanava. Heistä 31 % kuuntelee kanavaa joka viikko.
”Suosiomme perustuu viihteeseen. Meillä on Suomen suosituin ja hauskin aamushow, suosituimmat persoonat ja soitamme Suomen parhaat biisit”, Virtanen sanoo.
Kanavan suosituin ohjelma Aamulypsy aloitettiin 15 vuotta sitten syksyllä. Ohjelma oli hetken tauolla, mutta teki paluun 2013. Aamulypsyn suosiosta kertoo myös se, tänä vuonna ohjelman juontaja Jaajo Linnonmaa palkittiin Radiogaalassa jo kymmenennen kerran vuoden valtakunnallisena radiojuontajana. Aamulypsy on äänestetty vuoden ohjelmaksi joka kerta jo vuodesta 2014 lähtien.
Aamulypsyn 15-vuotislähetyksen suunnittelutyö on jo kovassa vauhdissa. Koronatilanteen salliessa Jyväskylässä ja Oulussa juhlitaan heinäkuussa Suomipop-festivaalia kovalla kotimaisella artistikattauksella.
Radio Suomipop ja muut Sanoman radiokanavat tarjoavat markkinoijille monipuolisia mahdollisuuksia tuoda tuotteensa tai palvelunsa kuuntelijoiden tietoisuuteen.
”Ääni todistetusti vaikuttaa tunteisiin ja alitajuntaan, joten se toimii vahvana mainosmediana. Ohjelmayhteistyössä juontajat ovat vaikuttajia, jotka nostavat brändit luontevasti osaksi sisältöä ja ohjaavat kuuntelijoita osallistumaan promootioaktivointeihin”, vinkkaa Sanoman radioiden luovista ratkaisuista vastaava Riku Talvitie.
Radio Suomipopin juhlavuoden kruunaa lokakuussa ilmestyvä uudenlainen kirjakokonaisuus. Radio Suomipop – Suomalaisuuden soundtrack sisältää reilusti paljastuksia ja runsaasti ennen julkaisemattomia valokuvia kanavan vieraista, risteilyistä, festareilta ja studion syövereistä.
Inspiroidu asiakkaiden tarinoista
Radiogaalassa vuoden luovana ratkaisuna palkittu Lidlin Elämä on Kesälaiffii -kampanja:
Yhteistyöllä ilmiöksi – Lidlin kesäbiisi
Leipomo Elonen lanseerasi uutuustuotteensa Radio Suomipopin vapun erikoislähetyksessä:
Festareiden sijaan vappukotoilua
Atrian Grillaamo vieraili Radio Suomipopin Helsinki-päivän konsertissa ja Tikkurila-festivaaleilla:
Atria kohtasi kuluttajat kesän tapahtumissa nuotiopiirin äärellä
Poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja:
Kun kaikki suunnitelmat menivät pieleen…syntyi Kotipizzan Kotisporttituur
Jouluksi kotiin -kampanjassa tarjottiin opiskelijoille ja nuorille maksuton bussivuoro halki Suomen:
Valio ja Radio Suomipop veivät jouluksi kotiin – kampanja onnistui yli odotusten