Sanoma TV nousi huhtikuussa kaupallisen TV:n markkinajohtajaksi 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä

Huhtikuun tv_luvut artikkeli

Katsojaluvut siivitti lentoon Nelosen vahva viikonlopun viihde. Big Brotherin hieno startti tukee hyvän kehityksen jatkumista toukokuussa.

Sanoma TV nousi huhtikuussa kaupallisen TV:n markkinajohtajaksi. Sanoma TV:n kaupallinen katseluosuus oli 41,9 % 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä ja peräti 46,4 % 15–34-vuotiaiden kohderyhmässä. Nelonen-kanavan katsojaluvut kasvoivat merkittävästi. The Voice of Finlandin finaalilähetykset, Farmi ja Selviytyjät Suomi keräsivät viikonloppuisin runsaasti silmäpareja TV:n ääreen. Viikonlopun viihde kiinnostaa laajasti eri yleisöjä lapsista aikuisiin.

"Loppukevään hienot katsojaluvut todistavat, että suurimmat ohjelmaformaatit kirkkaimmilla tähdillä varustettuna ovat sitä suosituinta sisältöä! Juuri startannut Big Brother Suomi ja monet muut viihdeohjelmat pitävät Nelosen kasvussa pitkälle kesään asti", Nelonen Median televisiojohtaja Ville Toivonen sanoo. 

"Nelosen viikonloppu on ensi syksynäkin täynnä suosituimpia koko perheen viihdeohjelmia. Luvassa on odotettuja suosikkeja,  parasta musiikkiviihdettä sekä maailmalla juuri nyt suosiota nauttivia uusia ilmiöitä. Menestyksekkään kevään jälkeen odotamme huikeaa syysohjelmistoa malttamattomalla innolla."

TV- ja online-katselun mukaan 7.4.–4.5. välisenä aikana katsotuin ohjelmajakso oli The Voice of Finlandin finaali, jonka keskikatsojamäärä oli huikeat 1 067 000 ja ohjelman tavoittavuus jopa 1 475 000. Farmin katsotuimman jakson keskikatsojamäärä oli 854 000 ja Selviytyjien 822 000.

Myös Diilin finaali keräsi komeat luvut 602 000 keskikatsojamäärällä. Diilin parissa viihtyvät työikäiset, alle 54-vuotiaat miehet ja naiset.

Big Brotherin julkkiskauden aloitusjakso tavoitti jopa 933 000 silmäparia ja  keskikatsojamäärä oli 636 000. Big Brother Suomen kolmannen tuotantokauden jakso on noussut ohjelman katsotuimmaksi jaksoksi Nelosella. Erityisesti naiset ja 25–54-vuotiaat viihtyvät ohjelman parissa. Ruudun kaksi 24/7 -striimiä ovat kovassa käytössä, ja BB-talon tapahtumia käydään seuraamassa pitkin päivää. 

Kevään suosikkeihin kuuluu myös Huvila&Huussi, joka katsotuimman jakson keskikatsojamäärä on 725 000. Ohjelman katsojissa korostuvat naiset.

Lähteet: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, huhtikuu 2021 (tilanne 5.5.2021)
Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 3+ (tilanne 5.5.2021)

Sanoma Total TV huhtikuu 2021

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, huhtikuu 2021
Huom. Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan. Ohjelmajakso sisältää kaikki esitykset
Nelonen, Jim, Liv, Hero ja Ruutu ja Ruutu+

Liittyvät artikkelit
TV kevät 2021 kokeilunhaluiset kuluttajat artikkelikuva

Haluatko tavoittaa kokeilunhaluiset kuluttajat?

Sanoma TV:n monipuolinen kattaus tuttuja suosikkeja ja kiinnostavia uutuuksia houkutteli kevään aikana TV:n ääreen miljoonayleisöjä. Erityisesti kokeilunhaluiset kuluttajat viihtyvät Sanoma TV:n tarjonnan parissa.
Tutkittua
TV & video
Haluatko tavoittaa kokeilunhaluiset kuluttajat?
Vain elämää kausi 12 artikkelikuva

Vain elämää uudistuu joka kerta

Ensi syksynä Nelosella nähtävä Vain elämää on jo ohjelman 12. kausi. Ohjelma on edelleen valtava ilmiö sekä lineaari-tv:ssä että Ruudussa.
TV & video
Vain elämää uudistuu joka kerta