Case Sorcolor: Markkinointikanavat vahvistavat toinen toisiaan

Sorcolor artikkelikuva

Digi, printti, some, Google, TV, radio. Markkinointitoimenpiteiden tärkein tavoite on saada yritys asiakkaan mieleen ja löydettäväksi silloin, kun aika on asiakkaalle oikea. Mitä useammassa kanavassa asiakas viestin kohtaa, sitä varmemmin yritys on top of mindissa silloin kun palveluntarjoajaa haetaan, Sorcolorin markkinointipäällikkö Erik Yrjänä tietää.

Raumalla kotipaikkaansa pitävä maalausliike tekee sisä- ja ulkomaalauksia ja palvelee kuluttaja-asiakkaita lähes koko eteläisessä Suomessa. Sorcolorin toimialueita ovat Satakunta, Pirkanmaa, Varsinais-Suomi, Kanta-Häme, Päijät-Häme ja Uusimaa. Vuonna 2013 perustetussa perheyrityksessä on talvikaudella töissä on keskimäärin 100 työntekijää, kesäkaudella noin 300.

Markkinointi Sorcolorissakin aloitettiin remppa-alalla tutulla luukutuksella talo kerrallaan urakkaa tarjoten. Ovelta ovelle kiertämisen rinnalla tehtiin alusta asti pientä lehti-ilmoittelua. Kun hakukone- ja somemainonta saatiin kuntoon, kiertäminen voitiin lopettaa ja panostaa muuhun markkinointiin.

"Meillä on markkinoinnissa apuna toimisto, joka tekee meille googlehaun ja SEO-puolen. Itse hoidamme somemainonnan ja ostamme Sanomalta digin Sanoman verkostoon sekä printin ja natiivimainonnan Aamulehteen, Satakunnan Kansaan ja Hesariin. Sanoman kanssa teemme myös ohjelmayhteistyötä TV:ssä Huvila & Huussissa. Jossain vaiheessa meillä oli lisäksi radio- ja tienvarsimainontaa, mutta jostain täytyy karsia, että markkinointi on kustannustehokasta", Sorcolorin markkinointipäällikkö Erik Yrjänä kertoo.

Sorcolorilla markkinointipanostuksia seurataan tarkasti ja niiden vaikutusta verrataan suhteessa tehtyihin kauppoihin. Tulevaa myyntiä ennustetaan mallinnusten avulla.

Printissä on sellaista voimaa, ettei sitä voi ohittaa”

"Digimainonnan vahvuus on sen seuranta. Jokaisen latauksen ja klikin näkee ja vaikutuksen pystyy kohtuudella todentamaan. Hankalasta todennettavuudesta huolimatta printissä on kuitenkin sellaista voimaa, jota ei voi ohittaa. Seurantakeinoja ei juuri ole, mutta lehtimainokset tuovat liikennettä sivuille ja tarjouspyynnöissä, jotka tulevat printtimainoksen perusteella, kaupanpäätösprosentti on isompi. Huomattavasti isompi."

Markkinointitoimenpiteiden tavoite on saada yritys asiakkaan mieleen ja löydettäväksi silloin, kun aika on asiakkaalle oikea. Mitä useammassa kanavassa asiakas viestin kohtaa, sitä varmemmin yritys on top of mindissa silloin kun palveluntarjoajaa haetaan. Helppoutta markkinointiin ja paletin hallintaan tuo aktiivinen ja innostunut yhteyshenkilö, ja siitä Yrjänä kiittää Sanomaa. Erilaisten toteutusten tekeminen on ollut todella helppoa ja homma hoituu juuri niin kuin on sovittu.

Lue lisää: 

Maalausliike Sorcolor Oy ui vastavirtaan remonttialalla – paljastaa hinnat jo nettisivuilla

Sinullekin markkinoinnin menestystarina?

Sorcolorin kanssa yhteistyö on ollut mutkatonta alusta asti. Ajatuksemme markkinoinnista kohtaavat. Meillä on selkeät tavoitteet ja näitä tavoitteita kohden olemme tehneet kovasti töitä. Tämä näkyy nyt tuloksissa.

Teemu Janhunen, myyntipäällikkö
teemu.janhunen@sanoma.com
050 434 0101

Liittyvät artikkelit
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
Karjala artikkelikuva

Ketterästi ideasta toteutukseen

Hartwallin Karjala onnitteli heti finaalipelin jälkeisen aamun Hesarissa MM-hopeaa saanutta Leijonien joukkuetta.
Case
Uutismedia
Ketterästi ideasta toteutukseen