Sanoma tutki: Pandemia muuttaa tapojamme matkustaa

Kotimaanmatkailu artikkelikuva

Reilu neljännes suomalaisista aikoo matkustaa enemmän kotimaassa. Mitä kannattaa ottaa huomioon, että kiinnostus kotimaan matkailua kohtaan säilyisi myös jatkossa, koronan väistyttyä?

Koronapandemia on muuttanut kulutuskäyttäytymistämme monin tavoin. Ihmisten tarpeet vaihtuivat lähes viikoittain. Pandemian alussa hamstrattiin kotivaraa, seuraavaksi pohdittiin mahdollisten lomautusten tai YT-neuvottelujen vaikutuksia omaan talouteen ja monella toimialalla otettiin vauhdikkaita digiloikkia. Nyt poikkeustilasta on tulossa vähitellen ”uusi normaali”.

On selvää, että pandemia vaikuttaa myös tapoihimme matkustaa. Vaikutusta on rajoitusten lisäksi mielikuvilla: matkailu kotimaassa koetaan tällä hetkellä turvallisemmaksi.

Miten suomalaiset kokevat matkailun lähitulevaisuuden? Mitä kannattaisi tehdä, jotta suomalaisten kiinnostusta kotimaan matkailua kohtaan saataisiin ylläpidettyä myös jatkossa?

Tilaa Sanoman tekemä tutkimus: Matkailun murros – katse kohti lähitulevaisuuden kuluttajaa

Liittyvät artikkelit
Ympäristöväittämät artikkelikuva

Mainonnan ympäristöväittämät johtavat kuluttajia harhaan

Suomen ympäristökeskus SYKE selvitti tutkimushankkeessaan mainonnan ympäristöväittämiä Suomessa analysoimalla sosiaalisen median ja verkkolehtien mainoksia. Tutkimuksen mukaan jopa puolet mainoksista kertoi tuotteen tai palvelun ympäristövaikutuksista tai -parannuksista vain hyvin yleisellä tasolla.
Tutkittua
Vastuullisuus
Mainonnan ympäristöväittämät johtavat kuluttajia harhaan